Skocz do zawartości

lukasz

Members
  • Zawartość

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

1 obserwujący

O lukasz

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 18.06.1985

Contact Methods

  • ICQ
    0

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    mazowsze
  1. Najlepsze życzenia: zdrowia, szczęścia i marzeń spełnienia.

  2. Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku :)

  3. Najlepszego!!! 100 lat i zdrówka!!!

  4. Najlepsze życzenia w dniu urodzin przesyła Krzysiek ;)
    Pozdrowienia

  5. Stuki w tylnim moście

    hamulce są na 90% jeszcze, ale muszę sprawdzić tą nakrętkę. ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły?
  6. Stuki w tylnim moście

    Witam, tak jak w temacie, podczas hamowania w kabinie słyszalny jest stuk (być może tylny most lub skrzynia). Mam Valtrę 6300. Spotkał się już ktoś z takim przypadkiem?
  7. Doktorat-nauki rolnicze

    Studiujesz może na SGGW?Interesuje mnie technologia energii odnawialnej lub ergonomia. Ciekawym tematem badań naukowych byłoby sprawdzanie np: czynników wpływających na zdrowie/pracę w kabinach maszyn rolniczych
  8. Doktorat-nauki rolnicze

    Witam. czy jest ktoś może na forum, kto doktoryzuje się z nauk rolniczych lub pokrewnych? Interesują mnie potencjalne kierunki badań studiów doktoranckich...
  9. Apetyt na paliwo w Valtrach

    Mam Valtrę z serii 6xxx i nie powiedziałbym, że dużo pali. Nie więcej niż Zetor 7211-który miałem przed valtrą. A inna sprawa to fakt, że w tej Valtrze był robiony u dilera od podstaw silnik (calutki JAK nowy, nawet turbina). Podczas montażu silnika panowie z servisu sami powiedzieli, że starsze modele valterek są trochę mniej paliwożerne...ale nowe więcej potrafią
  10. Rama obciążnika do 4514

    Ładnie wygląda i konkretne ceówki poszły na nią ale miałbym małe 'ale' co do spawów przy wieżyczce- może to tylko tak na zdjęciu wygląda Poza tym konkret!
  11. Przeróbki w Bizonach

    [quote name='Tomek7G' post='369856' date='Jun 28 2009, 10:08 ']Znajomy, który kosi Rekordem wyjął tą małą skośną szybkę właśnie, bo wieczorem nic nie widzi bo kurz na niej osiada, a nie ma czasu omieść...i cały kurz teraz osiada na nim, mimo, że ma kabinę.[/quote] No też tak myślałem ale najlepiej żeby usunąć tą poprzeczkę metalową. Myślałem żeby może szyba (mała) do szyby (dużej) na jakiś klej ALE bez tej poprzeczki.
  12. Przeróbki w Bizonach

    [quote name='koses' post='369761' date='Jun 28 2009, 07:55 ']lukasz takich rzeczy że silnik ustawia się na konkretne zużycie oleju to nie słyszałem owszem każdy silnik czterosówowy zużywa pewne ilości oleju jednak to wynika z szczelności oraz jakości materjałów użytych do produkcji układu korbowo tłokowego oraz zaworów ,na ubytki oleju ma również wpływ temperatury silnika oraz otoczenia gdyż w wysokich temp. olej także potrafi odparować ,jednakże gdy kupiliśmy nowego rekorda to nie brał praktycznie wcale oleju (na sezon 200ha 5l oleju) jednak w wieku 15lat powtafił już połknąć 2l dziennie .A co do dymienia przez rekordy to przez dziesięć tat od nowości to nic takiego nigdy nie było dopiero jak zaczoł spalać olej to pojawił się lekki dymek.@damian9871 żeby włożyć większe sito dolne to chyba trzeba powiększyć kosz sitowy.[/quote] Podejrzewam, że mechanik nie robił mnie w jajo Pisząc "ustawiane" nie miałem na myśli, że ktoś podchodzi sobie do silnika ze śrubokrętem czy kluczem i zmienia pobór oleju! Silniki były tak skonstruowane (ja mam rekorda z 1990 r)-tyle mi powiedział mechanik. Na potwierdzenie pokazał mi dane w ogromnym segregatorze (materiały jeszcze za czasów gdy był mechanikiem poserwisowym i przez przypadek - jak on sam mówi- zabrał to ze sobą do domu, hehe ). Już niedługo bizonisko doczeka się przeglądu i wypytam dokładnie mechaniora co i jak. A jak mi pozwoli (bo wcześniej nie ) zrobię ksero chociaż tej jednej strony z tymi danymi. A tak poza tematem silnika: próbował ktoś może zmodyfikować kabinę z rekorda (taką z dolną szybką) na kabinę znowszej wersji rekorda (niebieski, kabina bez dolnej szybki)?
  13. Przeróbki w Bizonach

    [quote name='K1ROVEZ' post='369686' date='Jun 27 2009, 22:17 '][b]lukasz[/b], A jak oni założyli w jakim zbożu będzie on chodził te piętnaście godzin, skąd wiedzieli, jakie będą warunki na polu, temperatura otoczenia i tak dalej... Piętnaście godzin pracy na jednym polu nie równa się piętnaście godzin na innym.. A po drugie to wytłumacz mi jak się ustawia silnik, żeby zużył przez jakiś tam czas pracy taką a nie inną ilość oleju, bo nie kumam... Co ma zużywać ten olej? Turbosprężarka czy układ tłokowo korbowy ha?[/quote] Nie mam pojęcia jak się ustawia silnik żeby zużywał określoną ilość oleju (nie interesowało mnie to specjalnie) ale za około dwa tygodnie będzie mechanik do bizona to napewno się popytam i napisze! [quote name='K1ROVEZ' post='369686' date='Jun 27 2009, 22:17 ']A jak oni założyli w jakim zbożu będzie on chodził te piętnaście godzin, skąd wiedzieli, jakie będą warunki na polu, temperatura otoczenia i tak dalej... Piętnaście godzin pracy na jednym polu nie równa się piętnaście godzin na innym... Każdy Rekord dymi, każdy silnik spalinowy dymi, właśnie dlatego, że jest spalinowy. A to jak i w jakiej ilości zależy od bardzo wielu czynników, od warunków pracy po stopień zużycia konkretnego egzemplarza, więc powiedz o co chodzi i rozjaśnij nam umysły. U mnie niektóre 'Superaki' kopcą bardziej niż mój Rekord mimo, że on też wiele już przeszedł...[/quote] Każdy silnik spalinowy dymi tym bardziej gdy jest to diesel! pobór oleju był ustawiany fabrycznie-tyle wiem, tak więc jest bez sensu się sprzeczać ile oleju powinien brać np: 20letni bizon, który kosił ileś tam ha zboża i był użytkowany 'tak czy inaczej'. Mam silnik oryginał (nie był jeszcze naprawiany) i trzy lata temu gdy kupiłem Rekorda zacząłem panikować gdy po całym dniu pracy wziął mi niecały litr oleju. Wtedy mechanik wyjaśnił mi sprawę. I tak mam po dziś dzień. Silnik chodzi 'jak burza' (odpukać )i po trzech sezonach nadal dolewam taką samą ilość oleju co na początku. A co ciekawe mój kopci dużo mniej od rekorda kolegi młodszego od mojego o dwa lata z naprawianym w Iławie silnikiem. Chciałbym dodać,że mój bizon nie przepracowuje się za bardzo ale zawsze coś . A warunki : nowe kombajny wychodząc z fabryki nie są sprawdzane w każdym zbożu, każdej temperaturze otoczenia czy przy poszczególnym obciążeniu silnika. Ważna jest pewna norma w tym przypadku temperatura (ok. 80-90st.C). Właściwości silnika, układu chłodzenia oraz innych podzespołów są obliczane w pewnej temperaturze pracy. Przy takich warunkach początkowych pomiarów określa się np: zużycie paliwa, pobór oleju. W katalogu nie mamy podanego zużycia paliwa zimnego silnika lub rozgrzanego. Zegary w bizonie mają charakterystyczne zielone pola (zegary z temperaturą czy ciśnienia oleju). Po to jest układ chłodzenia aby utrzymywać odpowiednią temperaturę i nie ważne czy kombajn pracuje 2h czy 10h. Tak samo dobieramy prędkość czy ustawienia podzespołów do warunków na polu. Po to do kombajnów załączano i nadal załącza się książki z tabelami (np. prędkość obrotów bębna) aby można było ustawić wartość dla konkretnego zboża. Wraz z wiekiem i zużyciem maszyn dane z tabel będą odbiegały od tego jakie są rzeczywiste ustawienia- co nowe to nowe. Kiedyś nie brano pod uwagę takiej ilości plonów z hektara. Teraz są nawozy, opryski i do przodu. Pozdrawiam
  14. Pies

    A jego imię to ... bambo
  15. Przeróbki w Bizonach

    Racja. Początkowo Rekordy były ustawione żeby brały 1,1 lira oleju ale za dużo było awarii pogwarancyjnych (mechanik który u mnie przegląda kombajn zajmował się też naprawami pogwarancyjnymi) .Tak więc podkręcono wynik do 1,5-1,6 (a Supry ok.1,1 litra). Były to optymalne wartości do prawidłowego funkcjonowania silnika. Należy jeszcze dodać, że są to dane dotyczące stałej pracy silnika (15h) lub z krótkimi postojami. A jak każdy duży chłopczyk wie nie należy od razu gasić diesla z trubiną ponieważ turbina może zostać uszkodzona. Rada mechanika: Czy to mały czy duży (Z056 czy Z058, a szczególnie ten ostatni) należy poczekać ok 2 min do wyrównania temperatury (pozostawić silnik na wolnych obrotach). Tutaj można by się kłócić ile minut ponieważ inny sprzęt- inny układ chłodzenia (czytaj: jego sprawność). Silnik podczas pracy nie jest nagrzany równomiernie (występują gradienty temperatury na całej objętości silnika). W moim rekordzie na bece palców kosy założyłem palce od new holland'a . Są dłuższe i podgięte do dołu co lepiej rozdziela łan. [color="#FF0000"][b]Nie cytuj poprzedniego posta, ani nie pisz posta pod postem, jeśli chcesz coś dopisac użyj opcji edytuj[/b][/color]
×