Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu Renault 106-54?

Jasne, oto opis techniczny w wymaganym stylu: Klasyk w trakcie poważnego serwisu, czyli Renault 106-54 w pełnej krasie. Widok rozpołowionego ciągnika to dla wielu codzienność, zwłaszcza gdy na warsztat trafia sprzęt z tysiącami motogodzin na liczniku. Sercem tej maszyny jest legendarna, sześciocylindrowa jednostka MWM TD 226.6 o pojemności skokowej 6,2 litra. Generuje ona nie tyle imponującą moc (ok. 95 KM), co potężny moment obrotowy rzędu 390 Nm, dostępny już od dołu, co wymagało pancernej przekładni i sprzęgła – elementu, który jak widać, po latach ciężkiej pracy domaga się uwagi. Przeniesienie napędu realizuje tu mechaniczna skrzynia Tractoshift 16x16 z rewersem, prosta i trwała konstrukcja. Taki zestaw, w połączeniu z masą własną na poziomie 4750 kg, gwarantuje potężny uciąg. Hydraulika również nie zawodzi – udźwig na hakach sięgający 6200 kg i wydatek pompy 61 l/min pozwalały na pracę z ciężkimi, zawieszanymi maszynami. Mimo wieku, zadbane egzemplarze wciąż trzymają cenę, oscylując w granicach 45-65 tys. zł.


Rekomendowane komentarze

przede wszystkim sprzęgło i uszczelniacze sprzęgła od strony silnika i skrzyni ale jeszcze kilka pierdol jak wymiana oleju w przednim moście i zwolnicach, wymiana pompki paliwa, wężyka paliwa, uszczelnicz belki podnośnika, koszt 6600. ponad 2/3 to cena części.
dodam jeszcze że przy okazji sprzęgła został naprawiony wałek WOM który był zbyt agresywny, teraz normalnie startuje.
  • Thanks 1
MarcinKa napisał:

Po tylu latach pracy koszt naprawy bym powiedział niewielki uwzględniając ile natyrała godzin pracy a teraz znów spokój na naście lat...

Taki urok tych starych klunkrów "zachodnich".

Twoja ma klimkę fabryczną już?

w zasadzie tylko u mnie już zrobiła koło 1000mth w 5 lat i była przez ten czas 2x na serwisie naprawiana. póki co koszty utrzymania nie przekroczyły 9tys przez ten czas nie licząc olei. Klimatyzacji niestety nie posiada :/

Herbatnik napisał:

6600 włożone w pewnie 30 letni traktor to drogo ??

To co ty za najniższą krajową robisz czy co.

Jakbyś ze 30 koła włożył to by można było mówić że nie było tanio.

 

nie no nie ma źle, tyle ile zrobił ten ciągnik już u mnie i jak bardzo ma przejebane to i tak jest tani w utrzymaniu 😅👍


dzisiaj MTZ jedzie na kapitalke skrzyni😂😂
songo napisał:

przede wszystkim sprzęgło i uszczelniacze sprzęgła od strony silnika i skrzyni ale jeszcze kilka pierdol jak wymiana oleju w przednim moście i zwolnicach, wymiana pompki paliwa, wężyka paliwa, uszczelnicz belki podnośnika, koszt 6600. ponad 2/3 to cena części.
dodam jeszcze że przy okazji sprzęgła został naprawiony wałek WOM który był zbyt agresywny, teraz normalnie startuje.

Co takiego zrobiłeś że wałek normalnie startuje? u mnie w renault też agresywnie startuje

micgal39533 napisał:

1 tys czy 10tys zrobiła? Bo jak to pierwsze to ona wczasy tam ma u Ciebie

1tys, co trzeba robić żeby na 50ha nabić wiecej jak 200mth rocznie to nie wiem, choć ten rok zamknie się chyba bardziej w 250mth, bo dość sporo po uslugach robilem prasą.

bartek1992 napisał:

songo napisał:

przede wszystkim sprzęgło i uszczelniacze sprzęgła od strony silnika i skrzyni ale jeszcze kilka pierdol jak wymiana oleju w przednim moście i zwolnicach, wymiana pompki paliwa, wężyka paliwa, uszczelnicz belki podnośnika, koszt 6600. ponad 2/3 to cena części.
dodam jeszcze że przy okazji sprzęgła został naprawiony wałek WOM który był zbyt agresywny, teraz normalnie startuje.

Co takiego zrobiłeś że wałek normalnie startuje? u mnie w renault też agresywnie startuje

a jaki masz model Reno i jak załączany wom? u mnie sprzeglo 2 stopnia było wyjebane do 0 i uszkodzone.

7 godzin temu, Herbatnik napisał(a):

6600 włożone w pewnie 30 letni traktor to drogo ??

To co ty za najniższą krajową robisz czy co.

Jakbyś ze 30 koła włożył to by można było mówić że nie było tanio.

 

Umiesz czytać ze zrozumieniem??

Dlatego napisałem że właśnie to jest niewielki koszt taka naprawa i ma spokój na kolejne lata.

Nigdzie nie było mowy że to dużo.

  • Like 1
20 godzin temu, songo napisał(a):

przede wszystkim sprzęgło i uszczelniacze sprzęgła od strony silnika i skrzyni ale jeszcze kilka pier**l jak wymiana oleju w przednim moście i zwolnicach, wymiana pompki paliwa, wężyka paliwa, uszczelnicz belki podnośnika, koszt 6600. ponad 2/3 to cena części.
dodam jeszcze że przy okazji sprzęgła został naprawiony wałek WOM który był zbyt agresywny, teraz normalnie startuje.

Silnik jakby jeszcze przyszło to cena była by spora : D 

3 godziny temu, MarcinKa napisał(a):

Umiesz czytać ze zrozumieniem??

Dlatego napisałem że właśnie to jest niewielki koszt taka naprawa i ma spokój na kolejne lata.

Nigdzie nie było mowy że to dużo.

Tak potrafię ale u ciebie chyba kuleje ta umiejętność.

Ja odpisałem do autora zdjęcia a nie do ciebie więc poluzuj gumkę w bokserkach.

songo napisał:

micgal39533 napisał:

1 tys czy 10tys zrobiła? Bo jak to pierwsze to ona wczasy tam ma u Ciebie

1tys, co trzeba robić żeby na 50ha nabić wiecej jak 200mth rocznie to nie wiem, choć ten rok zamknie się chyba bardziej w 250mth, bo dość sporo po uslugach robilem prasą.

bartek1992 napisał:

songo napisał:

przede wszystkim sprzęgło i uszczelniacze sprzęgła od strony silnika i skrzyni ale jeszcze kilka pierdol jak wymiana oleju w przednim moście i zwolnicach, wymiana pompki paliwa, wężyka paliwa, uszczelnicz belki podnośnika, koszt 6600. ponad 2/3 to cena części.
dodam jeszcze że przy okazji sprzęgła został naprawiony wałek WOM który był zbyt agresywny, teraz normalnie startuje.

Co takiego zrobiłeś że wałek normalnie startuje? u mnie w renault też agresywnie startuje

a jaki masz model Reno i jak załączany wom? u mnie sprzeglo 2 stopnia było wyjebane do 0 i uszkodzone.

70.14sp, wom załączany mechanicznie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v