Skocz do zawartości

Volvo 1130



Żniwa zakończone, co prawda z małymi przygodami, ale zakończone.


Rekomendowane komentarze

@marcin22019  Podczas oględzin przed żniwami okazało się, że ścięło kołek rozporowy na kole napędowym odrzutnika słomy. Po rozebraniu całego napędu wyszło, że resztki kołka wyrobiły oś. Zamiast kołka daliśmy śrubę i myśleliśmy, że ten sezon jeszcze wytrzyma, ale niestety nie. Pod koniec żniw urwało oś, ale udało się przyspawać urwany kawałek i następnego dnia można było kosić dalej.

@przybyslawice5211  Są jeszcze jakieś większe straty poza urwanym wałem ?

IMG_20230729_125358.jpg

Przy moim urywało mi właśnie ten wałek zaraz za ścianą przed uchwytem odrzutnika bo był jednolity z kołem wysypu zboża więc przerobiłem na dzielony i jest spokój w tym roku padł mi wytrząsacz ale udało się go zespawać i dokończyłem żniwa na dniach jadę po używkę jakąś.A jakie sita masz w tym swoim jeszcze oryginał czy już wymieniane ,a jak ci czyści pszenicę.

17 godzin temu, Czarek525 napisał:

@marcin22019  Podczas oględzin przed żniwami okazało się, że ścięło kołek rozporowy na kole napędowym odrzutnika słomy. Po rozebraniu całego napędu wyszło, że resztki kołka wyrobiły oś. Zamiast kołka daliśmy śrubę i myśleliśmy, że ten sezon jeszcze wytrzyma, ale niestety nie. Pod koniec żniw urwało oś, ale udało się przyspawać urwany kawałek i następnego dnia można było kosić dalej.

 

 

dzięki za info :)

20 godzin temu, Czarek525 napisał:

@marcin22019  Podczas oględzin przed żniwami okazało się, że ścięło kołek rozporowy na kole napędowym odrzutnika słomy. Po rozebraniu całego napędu wyszło, że resztki kołka wyrobiły oś. Zamiast kołka daliśmy śrubę i myśleliśmy, że ten sezon jeszcze wytrzyma, ale niestety nie. Pod koniec żniw urwało oś, ale udało się przyspawać urwany kawałek i następnego dnia można było kosić dalej.

@przybyslawice5211  Są jeszcze jakieś większe straty poza urwanym wałem ?

IMG_20230729_125358.jpg

Zgięło jeden wytrzeszcz pokrzywiło blachę co kieruje słomę do sieczkarni 

Ale te urwanie wału mogło być spowodowane tym ze tata umyślał sobie ze dorobi kalamitki i ze będzie smarował i ten smar z kurzem się zacierał i to mogło do tego doprowadzić   

@przybyslawice5211  Chyba najgorsze w tym wszystkim to wygięty wytrząsacz. U nas w volvo fabrycznie są zamontowane kalamitki na klockach wytrząsaczy i co jakiś czas smarujemy i nic się złego nie dzieje.

@yaro_1  W modelu 1130 też są kalamitki, ale czy są kurzochrony to nawet nie wiem.

@greg91  A ja właśnie zastanawiałem się, żeby przerobić na jednolitą oś, ale widzę, że lepiej zostać przy fabrycznym rozwiązaniu^_^ Po wykoszeniu soi też będę szukał nowego wału, żeby był drugi w zapasie. Co do sit to żaluzjowe górne jest fabryczne, ale dorobiliśmy dolne stałe z otworami fasolkowymi i grzebień zamiast fabrycznego sita kłosowego. Niestety nadal próbujemy go ustawić, żeby ładnie czyścił jadąc pod górkę i z górki bo z tym jest problem, ale na równych polach czyści bardzo ładnie nawet z dolnym sitem żaluzjowym.

.

IMG_20230810_170910.jpg

@greg91  A masz jeszcze stare sita ? Jeśli tak to sprawdź czy są tak samo zrobione. Zobacz ile otwierają się sita przestawiając regulację o jeden ząbek. W starych sitach może to być np. 3mm a w nowych 6mm. U nas jest tak, że kosząc pod górkę, zboże zsuwa się z górnego i dolnego sita i połowa leci niepotrzebnie na powrót. Z kolei jadąc z górki praktycznie nic nie leci na powrót. Muszę drobić takie same blaszki na dolne sito jak są na górnym sicie, żeby zatrzymać lub spowolnić ziarno na sicie dolnymi i zobaczę czy to się sprawdzi.

mam tylko jedno bo drugi było całkiem w rozsypce,takie coś też zaobserwowałem ale z wiatrem u mnie nieda się na dużym wietrze kosić bo zaraz wygania przez gurne sito spowrotem na powrót, możliwe że te blaszki mają kluczową rolę bo w oryginale były jak się nie mylę po dwie pary po obu stronach jeśli i na dole by też były to może też być dobrze, mnie zastanawia to że nowe sita są sztywne a stare tak jakby pracowały czyli tak jakby grzebień ma troszkę luzu i palcem troszkę podniesiesz grzebień.Mozesz powiedzieć jak masz mocny wiatr i kierownicę ustawioną do pszenicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v