Skocz do zawartości

Nowe opony 195/80R16


fubus84

Kupione trochę z ciekawości. Bieżnikowane w 2gat. Choć tego nie widać. Wyszły taniej niż najtańsze jakie można dostać dedykowane do ciagnika. Złożone bezdetkowo.


Rekomendowane komentarze

Fajny bieżnik, one są jakieś wzmacniane? Ja u siebie kupiłem jakieś słowackie, nalewane na samochodówki i bardzo dobre są. Głównie chodziło mi o to żeby były odporne na przebicia, na tych oryginalnych typu dębica itp. to co chwila się przebijały a z tymi na razie spokój

Odnośnik do komentarza

Mają indeks nośności 115 to może wytrzymaja. Generalnie opona dedykowana do terenówek, to powinna być odporna. Jak będzie to się okaże przy pracy.

Odnośnik do komentarza

moze nie będzie jeździć po błocie jak na łyżwach.bo te z busa,na trochę bardziej mokrej powierzchni to jadą prosto,mimo że się skręca

Odnośnik do komentarza

@jacek3773 na wysokość są niemal identyczne co poprzednie 6,50R16 i sam bieżnik jest szerszy, bo nie zwęża się u góry. Jak będzie z prowadzeniem to się okaże w polu. Póki co to przejechałem się tylko kawałek. Wydaje mi się, że ma mniejszą zdolność do samooczyszczania (potrzebuje większej prędkości). Na pewno robi większe zniszczenia jak weźmiesz ostrzy wiraż na trawniku. To takie pierwsze spostrzeżenia, jak się zachowa na suchym to się zobaczy, bo teraz u mnie mokro wszędzie

@jonek98 Tu Myślę że nie będzie źle. Reakcja na skręcanie była całkiem niezła, a po deszczyku było.

Odnośnik do komentarza

To nawet w bieżnikowanych da się kupić drugi gatunek ? Ja do samochodów zakładam bieżnikowane WM Myki i nie narzekam, do ciapka na przód raczej też takie pójdą.

Odnośnik do komentarza

Miałem kiedyś tura w takim ciągniku i przód lgnął więc założyłem jeszcze szersze opony z felgą i już nie lgnął tylko taka wada ze kierownicą ciężko było kręcić.

Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, PolonezAtu napisał:

To nawet w bieżnikowanych da się kupić drugi gatunek ? Ja do samochodów zakładam bieżnikowane WM Myki i nie narzekam, do ciapka na przód raczej też takie pójdą.

Inaczej mówiąc szkłem d*pę utrzeć. Hamulec i opona  to podstawa . Bieżnikowane  się nadają tylko do ciągnika nigdy bym do auta takich nie założył .  

Odnośnik do komentarza

Zimowe bieżnikowane są dużo lepsze niż nowe chinole a mam porównanie. Letnie były takie sobie może dlatego też że założyłem za wąskie i za wysokie. Nikt tobie zakładać nie każe.

Odnośnik do komentarza
Dnia 24.02.2022 o 21:07, PolonezAtu napisał:

To nawet w bieżnikowanych da się kupić drugi gatunek ?

Tak, da się. Mają mieć jakieś delikatne niedolewki gumy na bokach. Z trudem znalazłem kilka i jakbym nie wiedział że gdzieś są to bym nie znalazł.

Dnia 24.02.2022 o 22:40, agrarmrc napisał:

Felga oryginalna?

Tak. Jeżeli chodzi o szerokość, ale generalnie to zamiennik.

Teraz mogę coś więcej powiedzieć, bo trochę pojeździłem. Jeśli chodzi o prowadzenie w polu, to większej różnicy nie widać, a może niewielka, ale na plus, po trawie promień skrętu dużo lepszy, ale zniszczenia w darni są spore jak się przy większej prędkości weźmie zakręt. Asfalt też spoko, obawiałem się podskakiwania przez te kostki boczne, ale jest ok.

Sporym minusem będzie słabe samooczyszczanie środkowej części bieżnika, bo potrzeba do tego znacznie większej prędkości. Na polnej drodze ciężko będzie wytrzepać błoto, żeby na asfalcie potem nie było nasrane za dużo.

Jak chodzi o obciążenie to nic nie powiem, bo mam, tylko seryjne 100kg obciążenia i przy 2barach widać tylko delikatne ugięcie na zewnętrznej stronie opony

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v