Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu BS 110?

Kombajn Bizon Z110 podczas prac żniwnych na polu zboża. Ten model charakteryzuje się zastosowaniem hedera z motowidłami, idealnego do koszenia różnych rodzajów zbóż. Z110, będący częścią znanej serii Bizon, jest napędzany silnikiem o mocy około 220 KM, co zapewnia efektywne przeprowadzenie procesu omłotu. Posiada przestronny zbiornik na ziarno o pojemności 4500 litrów, umożliwiający długotrwałą pracę bez konieczności częstego opróżniania. Maszyna prezentuje się w charakterystycznym niebieskim kolorze, co jest typowe dla tej serii, i pracuje w standardowych warunkach polowych, efektywnie separując ziarno od słomy. W tle widoczne są uprawne pola oraz zadrzewienia, które stanowią naturalne ograniczenie dla obszaru roboczego kombajnu.


Rekomendowane komentarze

11 godzin temu, hemi napisał:

Zależy jakie części , nie które pokrywają się z popularnymi bizonami . Większość jeszcze dostępna, ale wysyłkowo. Ratunkowo nie daleko słynny  Zator z tymi gruchotami na części.

Wysyłkowo to nawet lepiej - gdzie tylko mogę staram się kupować przez internet- szkoda czasu i paliwa na wizyty w stacjonarnych agromach. Zator znam ale mam do przejechania pół Polski :)

11 godzin temu, Piffpaff napisał:

problem z częściami ogromny, nie polecam

Posiadasz BS czy tylko słyszałeś z opowieści?

panczo1922 napisał:

Myślę nad zakupem właśnie niebieskiego BS-a....

jedyne co wzbudza moje obawy to części, a tak reszta wygląda na bardzo dopracowaną i co najważniejsze bardzo wydajną maszynę, na pewno tańszą w utrzymaniu niż wszelkiej maści Dominator....

skąd jesteś? znajomy ma na sprzedaż na Śląsku bardzo ładny egzemplarz, bodajże 97rok

Wszystkie pasy dostępne w sklepie https://mh.org.pl - polecam, zamówienia do 16 wysyłali tego samego dnia. Z pasami można próbować dopasować z mniejszych braci, radze nie oszczędzać na pasach, zostaje Harvest Belt Sanok/Optibelt. Łożyska wszystkie metryczne, śruby jak i reszta również.  Jedynie silnik w calach ale nie stanowi to większego problemu, silniki bezawaryjne. Polecam wersje SW-680T, mniejsze silniki mają problemy z temperaturami i brakiem mocy, o wynalazkach na SW400T(6ct107) radze zapomnieć. Wały, ślimaki, koła pasowe, oprawy łożysk, części do skrzyni biegów, zwolnic - nowe dostępne wysyłkowo, ewentualnie używki, ceny natomiast znacznie większe od popularnych z056/58 a i dobrze bo z jakością znacznie lepiej. 

Jeżeli chodzi o części używane,  do zadbanego kombajnu jest problem coś dostać, większość tych rozbiórkowych jest tak dojechana, że nadają się na przetop. Zostają niektóre wały, koła pasowe i elementy skrzyni i zwolnic.  

Są elementy z którymi może być problem ale przy dbaniu o maszynę raczej ciężko je zniszczyć, mowa tutaj o koszach sitowych, podsiewaczach i elementów z blachy. 

Podsumowywująca, kombajn przemyślany, wydajny i wytrzymały. Z częściami nie ma większego problemu ale portfel bardziej zaboli - ceny jak do zachodnich kombajnów. Ostatnie wypusty miały problemy z lakierem, jak trzymany pod chmurka to z blachą tragedia. Polecam zakup wersji Milenium, elektronicznie ustawiana wysokość koszenia, kopiowanie hederu, chłodnica oleju przeniesiona w kosz chłodniczy(tylko w Milenium), lepszy joystick (można zmienić od New Holland, wtedy jest bajka) i kilka poprawionych pierdółek. Wady też się znajdą jak to w każdej maszynie.

Odradzam kupno dojechanych egzemplarzy, będzie problem doprowadzić to do stanu użyteczności, dla ciekawych odsyłam do kanału TheMateusz Dirty Garage on tam walczy z takimi sztukami, pozdrawiam.

 
  • Thanks 1
Dnia 12.08.2021 o 14:50, panczo1922 napisał:

Myślę nad zakupem właśnie niebieskiego BS-a....

jedyne co wzbudza moje obawy to części, a tak reszta wygląda na bardzo dopracowaną i co najważniejsze bardzo wydajną maszynę, na pewno tańszą w utrzymaniu niż wszelkiej maści Dominator....

Witam. My mamy bs od 11lat więc mogę coś powiedzieć. Paski wszystkie są . Jade kupuje w Bielsku-Białej w hurtowni

Łożyska również są niema problemu . Z innymi częściami również tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać 

Jeżeli chcesz coś wiedzie. Napisz 

 

 

 

 

 

Własnie te skrajne opinie dotyczące części robią zamieszanie:

z częściami to tragedia - nie polecam

Wszystko jest dostępne tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać

:):) i bądź tu mądry...

Osobiście uważam, że dzisiaj wszystko można dostać, kupić - jedynie kwestia ceny i czasu dostawy.

Ceny tych maszyn są naprawdę atrakcyjne w stosunku do ich możliwości i wieku.A ceny wytartych strucli z dawnego RFN wydają się być jakieś kosmiczne w stosunku do tych BS-ów....

Jak widać popyt dyktuje w tym przypadku cenę a nie podaż. 

nie wiem - statek kosmiczny to przecież nie jest żeby nie można było tego naprawić we własnym zakresie.

Trzeba zacząć zbierać kasę i powoli ruszać na jakieś oględziny.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v