Skocz do zawartości

Alternator do Ursusa C-360



Alternator 100a z Opla Astry.
Koło pasowe zaadaptowane z prądnicy z Ursusa C-330. Otwór pasuje tylko trzeba skrócić kołnierz żeby można było skręcić nakrętką. Może mogło by być ciut mniejsze bo w tym drugim alternatorze mam trochę mniejsze koło z poloneza i na małych obrotach jak by na tej mniejszej było trochę lepsze ładowanie.. Tyle że to może od samego alternatora też zależy..musiał bym przełożyc to koło do tego drugiego alternatora(też pasuje) i sprawdzić ale nie mam do tego weny 🙂😉Póki co śmiga ładowanie jest więc nie ma co sobie biedy szukać 😉

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

slawek74 napisał:

może ktos mi podpowie w c330 mam alternator i na obrotach żaży się kontrolka jak włączę światła to gaśnie w czym może być problem aku są nowe gdzie tkwi przyczyna w dzień tego mało widać tylko w nocy

mam czesto podobna sytuacje w mf 255 i tłumacze ja sobie tak że aku na ful naladowany i wtedy sie to dzieje

8 godzin temu, robi57362 napisał:
8 godzin temu, robi57362 napisał:
8 godzin temu, slawek74 napisał:

 

może ktos mi podpowie w c330 mam alternator i na obrotach żaży się kontrolka jak włączę światła to gaśnie w czym może być problem aku są nowe gdzie tkwi przyczyna w dzień tego mało widać tylko w nocy

 

mam czesto podobna sytuacje w mf 255 i tłumacze ja sobie tak że aku na ful naladowany i wtedy sie to dzieje

 

Najczęściej jest to uszkodzona jedna dioda wzbudzenia co nie ma znaczącego wpływu na ładowanie 

Nie ma się o co sprzeczać. Miałem już założonych w ciągnikach kilka takich alternatorów i żadnego nie udało mi się ugotować. Nawet jak było gorąco i były włączone lampy to alternator się nie grzał...sprawdzałem ;) 

@Stempos1980

Nie patrzyłem dokładnie od jakich obrotów gaśnie ale praktycznie zaraz po odpaleniu. Odpaliłem ciągnik i zaraz  zgasła. Ustawiłem gazem ręcznym praktycznie na granicy zgaśnięcia zapala się kontrolka ale wystarczy że minimalnie podwyższyłem obroty i kontrolka od razu gaśnie czyli można powiedzieć że na bardzo małych obrotach gaśnie.

 

stempos1980 napisał:

Większości samochodowe alternatory mają wentylator wewnątrz obudowy 

@prorok od jakich obrotów ci gaśnie kontrolka od ładowania?

u mnie jest bosch i gaśnie przy 800obr przy pierwszym dodaniu gazu potem już się nie świeci


prorok napisał:

Nie ma się o co sprzeczać. Miałem już założonych w ciągnikach kilka takich alternatorów i żadnego nie udało mi się ugotować. Nawet jak było gorąco i były włączone lampy to alternator się nie grzał

podobny do tego mam w jd i jest ok takie są orginalnie montowane poto by sìę nie grzały mają pewnie tyle wycięć a wirnik działa za wentylator

21 minut temu, slawek74 napisał:

u mnie jest bosch i gaśnie przy 800obr przy pierwszym dodaniu gazu potem już się nie świeci

 

podobny do tego mam w jd i jest ok takie są orginalnie montowane poto by sìę nie grzały mają pewnie tyle wycięć a wirnik działa za wentylator

 

 

14 minut temu, prorok napisał:

U mnie tak samo jak zgaśnie to już się nie zapala dopiero jak ciągnik zgaszę ;) 

Pewnie jest tak jak piszesz ;) Z resztą co tu daleko szukać w większość nowych ciągników są takie alternatory i robotę robią ;) 

Ja mam w ciapku 70od golfa lub passata B4 i mam niejsze koło zamontowane jak w prądnicy i powiem wam że muszę go przetasować do 1500 obrotów żeby go wzbudzić 

Nie wiem czemu tak jest


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v