Skocz do zawartości



Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, hose1818 napisał:

No rzeczywiście, to podorywka była jak na zdjęciu poniżej... Pracujemy na ziemiach klasy 3 i 4. Jedynie w skrajnych przypadkach spalanie wyniosło 14l/ha gdy było sucho i twardo. 

IMG_20201107_160000.jpg

Dobry żart. Ale faktu nie zmienia że ciągniki fajne. Co do spalania każdy łyka na podobnym poziomie. Miałem claasa na testach miał być oszczędny a na 1ha wyszło jak w John co wszyscy mówią że pali dużo

4 godziny temu, Marcin133 napisał:

Dokładnie silnik nie jest wyzylowany a jak coś podkręci go zawsze można...ciekawe ile takie podkręcenie kosztuje...Sumek może napiszę.Hose w jakim pługu śmiga?

 

Przed chwilą, hose1818 napisał:

 

W 4 tysiącach powinieneś się zmiescic

3 godziny temu, KubaMF napisał:

U mnie ciężkie gleby na podkarpaciu a co ciekawe valtra orała akurat na równinie to spalanie chwilowe non stop 27-31l, a w jd dla porównaniu średnio o 5l mniej. No i jd jechał o 1 1,5 km/h szybciej niż valtra. Fakt też sądzę że by można było ją podkręcić, ale to już jest kawał ciągnika jd 6145r przy valtrze wygląda jakby miał 4 cyl :D

Nie patrz na spalanie chwilowe bo ono ni jak się nie ma do rzeczywistości. Na początku też na to patrzyłem i mówiłem kurcze ile to pali. Po tem jak zalałem ja pod korek i przeliczyłem ile spaliła, to wyszło duuuzo mniej. Jak ustawisz na wyświetlaczu średnie spalanie to ono jest zbliżone do rzeczywistego. No właśnie seria T4 to kawał byka. Kto widział z bliska i porównał sobie z innymi markami, ten wie jaki to jest masywny sprzęt. 

31 minut temu, tomhim1 napisał:

Dobry żart. Ale faktu nie zmienia że ciągniki fajne. Co do spalania każdy łyka na podobnym poziomie. Miałem claasa na testach miał być oszczędny a na 1ha wyszło jak w John co wszyscy mówią że pali dużo

Orka na 25~30 cm.

No bo większość modeli claasa ma pod maską silniki Johna. Nie powiem John Deere dobry sprzęt, ale użytkownicy tych ciągników mówią że palą one więcej, zwłaszcza w transporcie. Przed kupnem pierwszej Valtry mocno interesowaliśmy się ciągnikami JD. Jednak wybór padł na Valtre. Ciągnik ten miło nas zaskoczył swoją mocą i umiarkowanym spalaniem. Jak dostaliśmy na test T174, pojeździliśmy tym ciagnikiem, to od razu wiedzieliśmy jaki będzie kolejny ciągnik w naszym gospodarstwie 😉

Edytowane przez hose1818
3 minuty temu, hose1818 napisał:

Orka na 25~30 cm.

No bo większość modeli claasa ma pod maską silniki Johna. Nie powiem John Deer dobry sprzęt, ale użytkownicy tych ciągników mówią że palą one więcej, zwłaszcza w transporcie. Przed kupnem pierwszej Valtry mocno interesowalismy się ciągnikami JD. Jednak wybór padł na Valtre. Ciągnik ten miło nas zaskoczył swoją mocą i umiarkowanym spalaniem. Jak dostaliśmy na test T174, pojezdzilismy tym ciagnikiem, to od razu wiedzieliśmy jaki będzie kolejny ciągnik w naszym gospodarstwie. 

Ale przyznajcie rację kiedyś te ciągniki miały najgorszą stylistykę a im większy tym brzydszy. Obecni są w czołówce jeśli chodzi o wygląd .A wygodnie się nim pracuję?

@Marcin133 z tego co pamiętam wujek podkręcał DF 5090.4 jakoś rok temu robiła mu to firma Agrotronic kosztowało go to między 2-3tyś brutto nie pamiętam dokładnie bardzo zadowalany z podniesienia mocy

Co do spalanie Valtry 4x50cm orka 28-30cm spalanie w zależności od pola 14-16L/ha  Mi się mniej więcej (+/- 1L)pokrywa wskazanie z komputera w ciągniku z tym co wychodzi przy dystrybutorze.

Edytowane przez lols123
1 godzinę temu, tomhim1 napisał:

Ale przyznajcie rację kiedyś te ciągniki miały najgorszą stylistykę a im większy tym brzydszy. Obecni są w czołówce jeśli chodzi o wygląd .A wygodnie się nim pracuję?

Fakt miały dość specyficzny wygląd, ale kto co lubi. Jedni zwracają większą uwagę na wygląd, inni na funkcjonalność. W 6kach wystawał ryj, ale przez to miała lepiej dociążony przód i zmniejszony promień skrętu dzięki cofniętej przedniej osi. W obecnych modelach Agco bardziej poszło w stronę Fendta, by ciągnik miał ładny wygląd, był zwarty, przyciągał oko. Wygoda pracy w T4 wg. mnie jest na bardzo wysokim poziomie. Miękka oś, amortyzowana kabina, fotel pneumatyczny, sprawiają że ciągnik płynie po nierównościach. Skręt też ma super, w porównaniu do naszej starej 612stki. Vmax 53km/h przy 1800 obr też dobra sprawa. Jak raz się nią przyjedziesz to gęba sama się cieszy 😉

Edytowane przez hose1818
17 godzin temu, tomhim1 napisał:

Wszyscy chwalą te ciągniki a ja nie miałem okazji nią jeździć i zobaczyć w akcji bo poszli do przodu i nawet u nas w okolicy coraz więcej ich się pojawia a jeszcze 4 lata temu nie było sztuki. 

My jeździliśmy kubotą M7, mf7714 dyna 4 i valtre mieliśmy na testach. Kubotą fajnie się jechało. Tylko ciagniki te krótko są na rynku i nie wiadomo jak to by się spisywał po latach użytkowania. Jak poczytałem o serwisie, jak się komuś trafi problematyczny model, to zniechęciliśmy się do tego sprzętu. Mfem jak się przejechaliśmy to skrzynia mocno szarpala na zimnym. A jak przejechaliśmy się valtra też na zimnym to nic nie szarpalo, płynnie zmieniała biegi. Po tem jak wzięliśmy ją na test, to tylko utwierdziliśmy się w przekonaniu że kupimy drugą Valtrę

Edytowane przez hose1818

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v