Skocz do zawartości
  • Like 2



Rekomendowane komentarze

16 godzin temu, darek1972 napisał:

A ja Panowie zapytam Was o coś innego. Co jest największą wadą skrzyń vario i jak tę wadę można by pominąć? 

Vario po prostu trzeba umieć jeździć i nie nastawiać ją na agresywne przyśpieszanie z dużym ciężarem na haku bo ją zajeździsz. Hamowanie joyem z 40 do 0 broń Bożu, tylko hamulcem i na końcu wrzucasz na N. Zmiany zakresów prędkości tylko na postoju inaczej rozpier... ją. To takie podstawy, ogółem jak już Vario brać to moim skromnym zdaniem z TMSem gdzie pedałem gazu regulujesz prędkość jazdy i nie musisz za bardzo pamiętać by nie hamować joyem, oczywiście możesz go wyłączyć jak Ci nie pasuje a tak to jazda jest bajeczna!

 

Czy ja dobrze czytam? Automatyka półbiegów w 2020r w JD za dopłatą? Serio marka dla jeleni... w finnce 8550 z 2000r mam 2 tryby automatyki półbiegów, bodajże Eco i Power gdzie mogę sobie zaprogramować przy jakiej prędkości obr silnika ma zrzucić półbieg w dół co jest mega wygodne na uwrociach. Jest opcja zaprogramować z jakiego półbiegu ma ruszać do przodu i do tyłu. W kabinie wszystko pod ręką, biegi wchodzą jak w aucie a nie macham ręką jakbym bizonem jeździł... no i przycisk sprzęgła na dźwigni zmiany biegów gdzie znajomy w 6330 z 2013r zapomniał to wziąć w swoim haha.

Co do ciągania nią ciężkich sprzętów? Nie wypowiem się bo na razie nie mam czym jej zmęczyć, pługi co chwila muszę spawać 😂 najcięższa rzecz to Grano talerzowe  3m 1800kg na d*pie i nie robiło to na niej żadnego wrażenia.

Tak, wiem, uzna ktoś że spuszczam się nad Valtrą jakby była ze złota... otóż nie, jeździłem MFem, JD, Fendtami i po prostu wybrałem to co dla mnie najbardziej odpowiadało

1 godzinę temu, Slavo napisał:

JD 6120m z ściętą maska na udźwig max. na hakach standardowo 4350, za dopłatą może mieć 5700 kg

Potwierdzam katalogowo dokładnie ale to wciaz mniej niz cnh. John deere seria M nie jest produktem PREMIUM dopiero jak dorzucisz 100-150 tys robi się sensowny ciagnik ale to wciąż M, kup R to dopiero bedziesz PAn. 200 tys do R to minimum dla szpanu wg. mnie  porownojac do cnh te roznice pomiedzy markami zaczynaja zanikac przy ciagnikach 280km+ . 200 tys mam nastepny ciagnik albo wiele innych sensownych rzeczy ale to wiedzą ludzie którzy rzetelnie inwestuje z kalkulatorem a nie dostają spłacone gospodarstwa lub widza tylko prace w polu.

Mialem kiedys mondeo i mercedesa s klase  oba 200koni mechanicznych na full wypasie kupione za 40 tys zgadnijcie co wiecej pozerało na częsci rocznie... , ktory samochod byl bardziej praktyczny...

Edytowane przez mtz55
20 godzin temu, Finlan napisał:

Vario po prostu trzeba umieć jeździć i nie nastawiać ją na agresywne przyśpieszanie z dużym ciężarem na haku bo ją zajeździsz. Hamowanie joyem z 40 do 0 broń Bożu, tylko hamulcem i na końcu wrzucasz na N. Zmiany zakresów prędkości tylko na postoju inaczej rozpier... ją. To takie podstawy, ogółem jak już Vario brać to moim skromnym zdaniem z TMSem gdzie pedałem gazu regulujesz prędkość jazdy i nie musisz za bardzo pamiętać by nie hamować joyem, oczywiście możesz go wyłączyć jak Ci nie pasuje a tak to jazda jest bajeczna!

 

Czy ja dobrze czytam? Automatyka półbiegów w 2020r w JD za dopłatą? Serio marka dla jeleni... w finnce 8550 z 2000r mam 2 tryby automatyki półbiegów, bodajże Eco i Power gdzie mogę sobie zaprogramować przy jakiej prędkości obr silnika ma zrzucić półbieg w dół co jest mega wygodne na uwrociach. Jest opcja zaprogramować z jakiego półbiegu ma ruszać do przodu i do tyłu. W kabinie wszystko pod ręką, biegi wchodzą jak w aucie a nie macham ręką jakbym bizonem jeździł... no i przycisk sprzęgła na dźwigni zmiany biegów gdzie znajomy w 6330 z 2013r zapomniał to wziąć w swoim haha.

Co do ciągania nią ciężkich sprzętów? Nie wypowiem się bo na razie nie mam czym jej zmęczyć, pługi co chwila muszę spawać 😂 najcięższa rzecz to Grano talerzowe  3m 1800kg na d*pie i nie robiło to na niej żadnego wrażenia.

Tak, wiem, uzna ktoś że spuszczam się nad Valtrą jakby była ze złota... otóż nie, jeździłem MFem, JD, Fendtami i po prostu wybrałem to co dla mnie najbardziej odpowiadało

No właśnie tak aby nawet hamowania z poziomu dżoja było zaletą a nie wadą i nie wpływało na żywotność elementów skrzyni 

Dnia 19.11.2020 o 19:48, Dominiik napisał:

Właśnie stoję przed zakupem nowego ciągnika i bije się z myślami czy john deere (mam jednego na podwórku 6830) czy nh t6. 155 dynamic, cenny wyjdą podobne z tym że za jd 350 netto z turem i bez szaleństw w środku a nh wyjdzie taniej o 20 tys. i już wszystko w środku

Zdecydowanie NH. Lepsza skrzynia, lepsza kabina niż w JD.
Dodam do tej całej awantury NH vs JD, że jestem posiadaczem obu marek ciągników o podobnej klasie wielkości i wyposażenia i stwierdzam, że nie warto przepłacać za JD. 
Arogancja i chamstwo użytkownika który wstawił to zdjęcie przekracza kulture i świadczy o tym, że chciał się dowartościować kupując "Mke" a tak naprawde JD zrobił tą serie dla ubogich...

  • Haha 1
Dnia 16.11.2020 o 21:43, mtz55 napisał:

.. Dodam ze to Deutz 160 km, drugi przyklad  deutz 200km na beztopniowce 250tys wlozone w naprawe ciagnik nadal nie jezdzil do tylu po 3 naprawach 1300 mtg. Serwis stwierdzil ze nie wie jak go naprawić, ale mozna wziaśc nowego ręce opadają. 

 

Bzdura  ,  w czasie  tego posta  nowa  skrzynia do TTV koszkowała 12 tyś €

Dnia 14.11.2020 o 09:29, Igor89 napisał:

Ja też mam wajchy i w niczym mi to nie przeszkadza ale do przedniej kosiarki to przydałaby mi się ten mały dzojstik na podłokietniku ..mowa o valtrze N4

No właśnie oto chodzi ludzie lubią nowoczesny sprzęt z prosto konstrukcją ze tak się nie popsuje,kombajny tez kupują nowe aby jak najprostszy był.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v