Skocz do zawartości

olej w ukladzie chlodzenia



dwa lata temu poszla uszczelka pod glowica w zts 16245. glowica zostala splanowana nowa uszczelka i poskladne. teraz od roku co otworze korek w chlodnicy to jest na nim taka maź. cisnienie ok ciagnik sie nie grzeje oleju w silniku jakos mega nie ubywa. czytalem na forum tutaj i myslalem ze to chlodniczka oleju tzw wymiennik ale jezdzilem z jej pominieciem i olej tez z niej nie wyplywal. czy ktos ma jakis pomysl co moze byc przyczyna?



Rekomendowane komentarze

Miałem to samo po zamontowaniu filtrów pp zamiast bąka, ciśnienie skoczyło do ponad 6 barów i pojawił się olej w chłodnicy. Nic nie dało wstawienie z powrotem oryginalnego filtra ani odłączenie chłodniczki oleju. Jak na razie pomogła wymiana uszczelki pod głowicą mimo że pół roku temu była planowana głowica. Po wymianie czyściłem dwukrotnie układ preparatem moje auto i jak na razie woda jest czysta bez tej mazi

  • Like 1

no właśnie ja po remoncie silnika na zimnym silniku mam ponad 6bar cisnienie ale zeby to bylo przyczyna uszkodzenia uszczelki?? dałem uszczelke grubsza i była dokrecana dwa razy na zimno i po zagrzaniu. oprocz tej mazi w ukladzie wszystko chodzi jak nalezy tylko teraz mam rebus czy rozbierac czy nie bo niektorzy pisza ze uklad sie pluka nawet 5lat inni ze jak sie pokazuje to dochodzi caly czas. bede musial suwmiarka zmierzyc stan oleju na bagnecie i kontrolowac i to chyba bedzie wyznacznikiem czy brac sie za ta glowice czy nie, wymiennik wykluczam bo w zeszlym roku podlaczylem blok bezposrednio do chlodnicy z pominieciem wymiennika i zalozylem tam wreczek i w ciagu dnia nic do niego nie splynelo. wiec jak juz to obstawiam na ta głowice 

A jak gintekk sprawdziles powietrzem ta chlodniczke?? ona moze tez miec mikro pekniecie ktore moze puszczac dopiero jak ciagnik sie zagrzeje ja swoja sprawdzilem przez wypiecie jej z ukladu na jeden dzien jak nie ma az tak goraco to nic sie jej nie stanie. ja teraz sproboje jeszcze od dolu przeplukac uklad a jak to nie pomorze to w zime zdejme glowice.

Odkopie trochę temat gdyż problem znowu powrócił gdy ciągnik poszedł do orki i znowu pojawił się olej w chłodnicy. Możecie się podzielić jak dokładnie sprawdzić czy to kanał olejowy w głowicy jest pęknięty czy może gdzieś blok. Tak myślę jeśli to kanał w głowicy i jeśli idzie on w linii prostej to trochę go powiększyć wiertłem i wbić dopasowaną tulejkę na jakiś klej. Jak myślicie wyszło by co? Znalazłem pęknięcie w kanale olejowym głowicy tak jak pisali użytkownicy wyżej. Będę ściągał głowicę i zrobię tak jak pisałem bo innej metody naprawy nie widzę. Jakby ktoś był zainteresowany w jaki sposób namierzyłem pęknięcie to dajcie znać, podziele się pomysłem.

Edytowane przez gintekk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v