Skocz do zawartości

MAN TGM 13.290 4x4



Panowie i Panie może nie temat rolniczy ale wielu z was takim pracy w PSP lub OSP bo u nas jak widać komputer silnika waruje(to że serwis to już było robione i nie znikło ale WAŻNIEJSZE) czasem moc silnik nagle odcina, lub nie działa prędkościomierz i inne bolączki czasem są że skrzynia nie przerzuca góra dół? serwis MANA rozdała ręce. Troche jest tych aut w Polsce spotkał się ktoś z takim przypadkiem?




Rekomendowane komentarze

co do elektryki to żmudna robota... jeśli komp podmieniony i czujniki sprawne i usterka występuje losowo, to najprawdopodobniej jakieś styki nie łączą -a jeszcze prędzej jakaś masa,  -przypadek z tego tygodnia -zafira B światła STOP świecące non stop, poza tym wszystko działa czujnik sprawdzony podmieniony, wszystkie bezpieczniki sprawdzone -występują w niej dwie magistrale, komunikacja CAN, przód i tył, i elektryka szyb nawet działała bez zarzutu, okazało się że brakowało masy na drzwi kierowcy (w słupku obok nóg), a elektryka szyb i centralnego jest sterowana z modułu REC (centrali tylnej elektryki) i moduł jakoś tak sobie załączył STOP, poprawiona masa, zapuszczone styki w kostce i działa, ale 3 dni szukania i auto wybebeszone.
-co do odcięcia mocy trzeba by sprawdzić turbo, czy zmienna geometria (chyba już powinna być) działa płynnie, może być powiązane z tym wyżej, ze brakuje prądu/masy na elektrozaworki/siłowniki sterujące  geometrią turbiny -tutaj trzeba szukać, i to też może sterować pneumatyką przerzucania skrzyni wysokiej na niską
-co do skrzyni, to miałem taki przypadek tylko w MB, ale skrzynia chyba ZF, że też nie przrzucała jak sie należy, tylko trzeba było się szarpać z lewarkiem, był chyba wyłamany wybierak, albo pęknięta obudowa wałka wybieraków - już niestety nie pamiętam dokładnie który to element był winny (5 lat minęło) ale siedział na wałku wybieraka skrzyni, gdzieś głęboko (mam zdjęcia, i chyba to była obudowa w pudełku po lewej na fot. 3,
-5 lat temu taki kawałek obudowy wielkości pieści ok 1k PLN )
-co WAŻNE dało się to zrobić bez wyciągania skrzyni (wszyscy starzy wyjadacze, twierdzili ze trzeba skrzynie wyciągać i nikt się nie chciał podjąć, bo to tez była straż, wiec zdjęcie paki to tragedia) a ja to zrobiłem na aucie... :D
P.S. -jak będziesz miał możliwość, to sczytaj oznaczenie skrzyni, może sie udać znaleźć schemat.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Edytowane przez marobas
  • Like 1

jeśli by wziąć pod uwagę: "czasem moc silnik nagle odcina" można by pomyśleć że sterownik obcina moc -czyli wchodzi w tryb  awaryjny (np przeładowanie przez turbo...?) 
-tak czy inaczej bez kompa i parametrów w czasie rzeczywistym ciężko będzie stwierdzić usterke, ale skoro "serwis rozkłada ręce" wiec pewnie parametry grają...

Pamiętam w robocie Man też tak szwankował że wchodził w tryb awaryjny i było parę wizyt w serwisie i nic i dopiero podczas akcji tzn odśnieżanie  ulic  przyjechał z serwisu z komputerem i po czterech godzinach jazdy zaczął szwankować i pozczytaniu wszystkich danych i wysłaniu ich do Monachium wyszło że komputer samochodu jest do wymiany.12 tys wtedy kosztował firme

Edytowane przez stempos1980

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v