Skocz do zawartości

Zetor 4011



Obciaznik z kół dwumasowych od aut z automatyczną skrzynią biegów masa 110kg

Rekomendowane komentarze

23 godziny temu, Dzikizetor napisał:

A myślisz że w dieslach z automatyczną skrzynią biegów nie ma dwumasy? Naprawiam też automaty znaczy pracuje w warsztacie co się w tym specjalizuje a po godzinach traktory i czasem ciężarowe


A dokładnie te dwumasy są od aut że skrzynią DSG

Sprzęgło z dwumasowym kołem zamachowym to rodzaj sprzęgła ciernego. W automatycznych skrzyniach biegów NIE MA sprzęgła ciernego, za to jest hydrokinetyczny zmiennik momentu obrotowego (zwany sprzęgłem hydrokinetycznym). Jeśli serio pracujesz w warsztacie i nie wiesz tak podstawowych rzeczy, to współczuję klientom tego warsztatu...

Zresztą w drugim zdaniu zaprzeczasz pierwszemu. Owszem, przy DSG (jak i przy innych skrzyniach dwusprzęgłowych) oraz "zwykłych" manualach są sprzęgła dwumasowe, ale nie w automatach.

CVT to skrzynia, jak sam wspomniałeś, bezstopniowa i nie ma nic wspólnego ze skrzynią automatyczną poza tym, że zmiana "biegów" odbywa się bez udziału kierowcy - a w zasadzie wcale się nie odbywa, bo tych "biegów" w CVT nie ma. To jest zupełnie inna konstrukcja (działa jak tzw. "wariator" w kombajnie czy pokosówce). Skrzynia bezstopniowa to nie skrzynia automatyczna! Mimo, że często oprogramowanie tych skrzyń (i całych samochodów) symuluje zmiany "biegów".

"Normalna" skrzynia automatyczna to taka, która posiada zespoły przekładni planetarnych i sprzęgieł. Natomiast przytoczona przez Ciebie 5L40 jest normalnym "automatem" z konwerterem.

Edytowane przez timo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v