Rolnik1973 15511 Napisano Wrzesień 23, 2019 Zaawansowany 15511 13436 To tyle germańskich aut padło🤔 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Napisano Wrzesień 23, 2019 Rolniku... nie "padły" auta, tylko koła dwumasowe.. To jest część wymienna, więc Mirek z Januszem na warsztacie wymienim, i autko (notabene frycowe) będziem śmigać dalej 😉 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
timo 824 Napisano Wrzesień 23, 2019 Zaawansowany 824 3339 Cytat z kół dwumasowych od aut z automatyczną skrzynią biegów Sam sobie przeczysz. Albo dwumasa, albo automat. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Dzikizetor 97 Napisano Wrzesień 23, 2019 Zaawansowany 97 1109 A myślisz że w dieslach z automatyczną skrzynią biegów nie ma dwumasy? Naprawiam też automaty znaczy pracuje w warsztacie co się w tym specjalizuje a po godzinach traktory i czasem ciężaroweA dokładnie te dwumasy są od aut że skrzynią DSG 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Dzikizetor 97 Napisano Wrzesień 24, 2019 Zaawansowany 97 1109 https://youtu.be/Ey_KKu8QCWc Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
timo 824 Napisano Wrzesień 24, 2019 Zaawansowany 824 3339 23 godziny temu, Dzikizetor napisał: A myślisz że w dieslach z automatyczną skrzynią biegów nie ma dwumasy? Naprawiam też automaty znaczy pracuje w warsztacie co się w tym specjalizuje a po godzinach traktory i czasem ciężarowe A dokładnie te dwumasy są od aut że skrzynią DSG Sprzęgło z dwumasowym kołem zamachowym to rodzaj sprzęgła ciernego. W automatycznych skrzyniach biegów NIE MA sprzęgła ciernego, za to jest hydrokinetyczny zmiennik momentu obrotowego (zwany sprzęgłem hydrokinetycznym). Jeśli serio pracujesz w warsztacie i nie wiesz tak podstawowych rzeczy, to współczuję klientom tego warsztatu... Zresztą w drugim zdaniu zaprzeczasz pierwszemu. Owszem, przy DSG (jak i przy innych skrzyniach dwusprzęgłowych) oraz "zwykłych" manualach są sprzęgła dwumasowe, ale nie w automatach. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Dzikizetor 97 Napisano Wrzesień 25, 2019 Zaawansowany 97 1109 Nie zgodzę się z tobą kolego np w Audi normalna skrzynia automatyczna i jest dwumasa ta skrzynia ma nazwę CVT tak zwana na łańcuchu bezstopniowa i tam nie ma sprzęgła hydrokinetycznego tzw konwentera a w innych skrzyniach np 5L40 gdzie jest konwenter już tej dwumasy nie ma a więc kolego nie zrozumieliśmy się Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
timo 824 Napisano Wrzesień 25, 2019 (edytowany) Zaawansowany 824 3339 CVT to skrzynia, jak sam wspomniałeś, bezstopniowa i nie ma nic wspólnego ze skrzynią automatyczną poza tym, że zmiana "biegów" odbywa się bez udziału kierowcy - a w zasadzie wcale się nie odbywa, bo tych "biegów" w CVT nie ma. To jest zupełnie inna konstrukcja (działa jak tzw. "wariator" w kombajnie czy pokosówce). Skrzynia bezstopniowa to nie skrzynia automatyczna! Mimo, że często oprogramowanie tych skrzyń (i całych samochodów) symuluje zmiany "biegów". "Normalna" skrzynia automatyczna to taka, która posiada zespoły przekładni planetarnych i sprzęgieł. Natomiast przytoczona przez Ciebie 5L40 jest normalnym "automatem" z konwerterem. Edytowano Wrzesień 25, 2019 przez timo Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się