Skocz do zawartości


Czy ktoś z posiadaczy takiego modelu może coś więcej o nim napisać? Ewentualnie co zamiast niego? Planuję zakup nowego ciągnika 95-100KM. Coś w podobnych pieniądzach się znajdzie na głównego konia?
Co widzimy na zdjęciu Kubota m5091?

Ciągnik Kubota M5091 pracuje na placu gospodarstwa, wyposażony w silnik o mocy 95 KM, pozwalający na efektywne wykonywanie zadań w różnych warunkach terenowych. Jednostka napędowa o pojemności skokowej 3.8 litra to czterocylindrowy silnik Kubota, zapewniający odpowiednią wydajność i ekonomiczne zużycie paliwa. Dzięki mechanicznemu układowi przekładni o konstrukcji 36/36, ciągnik ten oferuje elastyczność w dostosowywaniu prędkości do bieżących potrzeb, co jest szczególnie korzystne podczas współpracy z ciężkim osprzętem rolniczym. Na zdjęciu M5091 przygotowuje się do kolejnych zadań, stanowiąc nieodzowny element efektywnego działania gospodarstwa rolnego.




Rekomendowane komentarze

4 godziny temu, UlizanyZetor7745 napisał:

Tak, bez pneumatyki. Obciążników będę miał po 3 na koło.

Czyli da się zrezygnować z czegoś co jest w standardzie, ile za pneumatykę odliczyli, 10-12tys. zł? Obciążniki przednie zostawiłeś? 150kg na koło to trochę mało, ja przy 66KM mam po 200kg, w sumie mogłoby byc i 250kg, a nie mam ładowacza czołowego.

Edytowane przez damian_2008
1 godzinę temu, pp1208 napisał:

@damian pokaż jakieś zdjecie gdzie będzie widać 200 kg na kole. z tego co ja wiem to nie można więcej zakładać na koło bo gwarancję się traci

Proszę bardzo, ogólnie to większej głupoty dawno nie słyszałem, no ale cóż, każdy wciska kit jak może. Skoro ciągnik waży ok. 3t, całkowita dopuszczalna masa to 5,5t, nośność tylnej osi wynosi max. ~ 4t, a standardowo obciążony jest na jakieś 1,8t no to chyba zapas ma niemały?

 

Edytowane przez damian_2008

Tu też są ograniczenia i na przykład oryginalne ładowacze Kuboty są dedykowane konkretnym modelom.  Przy obciażnikach tylnych kół nie chodzi o nacisk tylko o zwiększanie siły bezwładności bo przeciążenia występują przy nabieraniu prędkości oraz zwalnianiu  (układ przeniesienia napędu)  i przy hamowaniu (hamulce) . Jak ktoś jeździł tym samym ciągnikiem z bliźniakami i bez to wie o co chodzi. 

@damian_2008 tak jak pisałem nie chodzi o masę dopuszczalną ciągnika tylko masę, która wprawiana jest w rotację razem z kołem. Jeśli udałoby się komuś zrobić obciążniki o większej masie a mniejszej średnicy to możnaby dać większą masę na koła. 

Tak tylko zapytam...mieliście w szkołach taki przedmiot jak fizyka ? Chyba nie albo spaliscie jak był temat z siły bezwładności. 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v