Budowa Agregatu
 

Budowa Agregatu

  • 5536 wyświetleń

Zima jest wiec kolejna maszyna sie tworzy :)



Informacje o zdjęciu Budowa Agregatu


Rekomendowane komentarze

  • Gość

Kolego powiedz mi z jakich profili spawasz rame ?? Jeszcze mam pytanie odnośnie twojego siewnika poplonów w jaki sposób obliczyles jakiej średnicy ma być nowe koło napedzajace siewnik, jakiś wzór ?? Mam w planach właśnie taki siewnik nadbudowac na agregat do 360 żeby siac nim zboze.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

kamil na fb więcej wrzucaj fotek jak da radę ;p

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • James
  • Kamilo1888
  • 57 831

rama główna  to 120x80x5 mm

poprzeczki  to 120x120x4mm 

odkosy to 120x80x4 mm , 

ramka pod pazury 50x50x3  

do regulacji głebokości to 90x90x5 i 100x100x4 + nadsawany płaskownik bedzie na dole aby nie rozgieło :) 

 

co do siewnika od poplonów to koło ma srednice 500 mm krążek i do tego kątownik jako łapki 40x40x5 wiec ma 580mm średnicy , bez wzoru potem jedynie musiałem kola pasowe wyliczyć aby wychodziło od 10 kg minimum gorczycy i bodajze przełozenie wynosi na kolach 1:1,2 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • supermichal13
  • 329 2805

Przy robieniu wału rurowego wycianałes pół okręgi, 

czy wierciłeś większym wiertłem i wycinałeś szlifierką ząbek na rurę?

I w jaki  domowy sposób można wygiąć rurę na wał rurowy oraz jakiej średnicę rury dać najlepiej na wał?  :)

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • James
  • Kamilo1888
  • 57 831

@Palmiszon , na bierząco staram sie wrzucac :) 

 

https://www.facebook.com/KamilRolnik-322230081309966/?ref=bookmarks

podaje link tam jest duzo zdjec :) 

 

@supermichal13 wypalam gazami pół okregi w krązkach i potem wkładam rurkę z przesunieciem o jeden rowek na całej długosci i wteyd jest rur spiralny :) i nic nie trzeba giąć :) , ośke robie 1 cal , na to blachy 8-12 mm w zaleznosci jaki długi wał w z odstepami około 50 cm od siebie , a rurki zewnetrzne to 3/4 cala  , ciezko bez palnika jest robic bo kiedys bawiłem sie tak jak mówiłeś otwór potem wycinałem szlifierką a teraz przyrząd sobie zrobiłem palnik dostawiam i jade :) taki wał 3 metry mi schodzi łacznie z toczeniem około 10 godzin roboty na gotowo 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Dzięki za odp jak czegoś nieogarne to pomęcze cię jeszcze na pw :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • supermichal13
  • 329 2805

To mówisz że na całej długości dałeś tylko skok o jeden ząbek, nie jest to wtedy za mały skok  rury ?

3/4 Cala to rura o szerokości 27cm?  jak tak to dość mała średnica.  ;)

Pytam się o ten wał bo chciałbym w tym roku  zrobić wał do talerzówki takiej samej jak twoja.

Tylko własnie nie wiem czy samemu bawić się w wycinanie okręgów i robienie otworów na rurę, tzn koła to można by było zrobić kantowe i na czubkach powycinać rowki albo jeszcze inaczej myślałem by w rurze nacinać rowki i wbijać w koło. ;)

Niektórzy robią tez wal z kątowników zamiast rur tylko ciekawe jak z efektem pracy takiego wału.  :huh:

Mnie trochę dziwi jedna rzec patrząc na praktycznie wszystkie wały to sa montowane na sztywno do talerzówki lub grubera, a ty kiedyś już miałeś sytuacje ze po giołes trochę wał i musiałeś dorobić potem amortyzacje i ja też sie zastanawiam  jak zrobić mocowanie wału by nic  się nie pogięło  choć ja kamieni na polach nie mam ale...

 

Propo tych gazów to sam kompletowałeś zestaw  butle przewody i palnik jak tak to jaki koszt zestawu, bo tak po trochu sie zastanawiam nad  gazami lub na jakoś tania plazmówką np taką http://allegro.pl/przecinarka-plazmowa-50a-plazma-cut50-16mm-gratis-i6641241144.html  ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • James
  • Kamilo1888
  • 57 831

@Palmiszon cena zalezy od materialu ale na 3 m dlugosci i srednicy roboczej 370mm to do 400 zl udalo sie robic przedni jak i tylni . W stanie surowym bez ramy mocujacej

 

 

@supermichal13Przesunięcie jest jak dla mnie wystarczajace o jeden ząb , 3/4cal to srednica okolo 27 mm testowalem 2 lata w talerzowce z takiego materialu i elegancko się. spisuje jak i w sciernisko jak i takze do uprawy przedsiewnej . lacznik zrobilem aby na docisku sprezynowym aby przystosowywal sie do terenu bo mam wzniesienia , a skrzywienie walu i ramy bylo spowodowane przez nieuwagę cofniecie i doparcie do drzewa i wtedy pokrzywilo co do palnika to butle odzielnie weze palniki odzielnie koszt okolo 1000 zl wychodzi

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • supermichal13
  • 329 2805

A to nie duża rura i nie wielki kont. Jak sądzisz lepiej samemu wycinać z blachy np 8mm szlifierką czy dać dla speca by zrobił już na gotowo z wytoczeniem na łożyska tylko pytałem się to by robił prawie 2 godziny a bierze 70zł z godzinę.  :huh:

Na wał 2,10 4 koła starczą czy lepiej dać 5 ? 

Mi głownie chodzi do uprawy pożniwnej choć przedsiewną czasem też  się robi, jest jeszcze wersja rurowo płaskownikowa cos takiego tylko  tutaj akurat jest moim zdaniem za gesty wał https://www.google.pl/search?q=wa%C5%82+p%C5%82askownikowo+rurowo&espv=2&biw=1152&bih=635&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjs952Hp63RAhUNM1AKHZXeCjMQ_AUIBigB#imgrc=JBkrV44cr80vnM%3A

 

Na olx jest tez Facet który by  wał  rurowy 2m zrobił za 600zł z ramą więc drogo tez nie jest patrząc na robienie samemu i przeliczając swój czas pracy. ;)  

A jesli chodzi o te gazy techniczne to masz legalizacje butki ? I jako masz pojemność butki i ile kosztuje napełnienie twojej butli.  ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • James
  • Kamilo1888
  • 57 831

A to nie duża rura i nie wielki kont. Jak sądzisz lepiej samemu wycinać z blachy np 8mm szlifierką czy dać dla speca by zrobił już na gotowo z wytoczeniem na łożyska tylko pytałem się to by robił prawie 2 godziny a bierze 70zł z godzinę.  :huh:

Na wał 2,10 4 koła starczą czy lepiej dać 5 ? 

Mi głownie chodzi do uprawy pożniwnej choć przedsiewną czasem też  się robi, jest jeszcze wersja rurowo płaskownikowa cos takiego tylko  tutaj akurat jest moim zdaniem za gesty wał https://www.google.pl/search?q=wa%C5%82+p%C5%82askownikowo+rurowo&espv=2&biw=1152&bih=635&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjs952Hp63RAhUNM1AKHZXeCjMQ_AUIBigB#imgrc=JBkrV44cr80vnM%3A

 

Na olx jest tez Facet który by  wał  rurowy 2m zrobił za 600zł z ramą więc drogo tez nie jest patrząc na robienie samemu i przeliczając swój czas pracy. ;)  

A jesli chodzi o te gazy techniczne to masz legalizacje butki ? I jako masz pojemność butki i ile kosztuje napełnienie twojej butli.  ;)

 

ja kupuje krazki na złomie , daje potem tokarzowi wytacza otwór pod ośke ,potem biorę palnik i taki przyrząd co sobie zrobiłem i wypalam łezki , 

 

lepiej wiecej o jeden niz za mało daj z 5 sztuk :) ale 4 też moze być 

 

każdy wał ma inne zastosowanie na szczyźnie zalecane są rurowe , nie znam opinii na temat tego wału co podałeś ale ckw jest :) mozna by do tego agregatu taki zrobić ale za późno . 

 

Hmm przelicz ile co i jak i moze faktycznie daj komuś zarobić :) ja tam lubie sobie coś zrobić wiec robie sam to co tylko mogę i widze ze moge coś zaoszczedzic , potem wiekszą satysfakcje z tego mam i nie mam do nikogo pretensji jesli coś walnie bo przecież "sam gamoniu żeś to zrobił " xD:D 

 

co do butli to oczywiste że legalizacja jest bo to butle idą na wymianę przyjeżdza samochód zabiera puste daje pełne i butle muszą być z atestem i nie mogą być za stare mają określenie ile lat mogą mieć , pojemności to tlen - 180 bar a acetylen bodajże 5 kg , koszt około 70 zł-tlen 140 zł acetylen .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • supermichal13
  • 329 2805

No ja własnie byłbym bardzo zadowolony jak by sie udało  znaleźć  krążki na złomie.  U mnie w okolicznych złomach to nawet nie widać odpowiedniej blachy na krążki. :unsure:  A jak by chciał człowiek na składzie kupić blachę to trzeba cały arkusz 1,5-2m to koszt z 200zł :wacko:

Jak by pojeździł po innych  tokarzach może by i taniej zrobił okręgi, a tam u ciebie na złomie  sa jeszcze te okręgi bo jak były jeszcze na wiosnę to mógł bym od ciebie kupic je, a ty wypaliłbyś jeszcze  łezki na rury.  ^^

Zazwyczaj jak sie robi coś samego to to się oszczędza bo się boi człowiek ze coś nie wytrzyma itp. 

A kupione to się daje wycisk bo i tak na początku jest na gwarancji. :D

I te gazy w butki starczają na długo ?

Wiesz może  czy tania (ok1200zł) plazmówka do 16mm jest lepsza od gazów technicznych ?  ;)

 

Dzięki za udzielanie odpowiedzi ;)  

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • James
  • Kamilo1888
  • 57 831

No ja własnie byłbym bardzo zadowolony jak by sie udało  znaleźć  krążki na złomie.  U mnie w okolicznych złomach to nawet nie widać odpowiedniej blachy na krążki. :unsure:  A jak by chciał człowiek na składzie kupić blachę to trzeba cały arkusz 1,5-2m to koszt z 200zł :wacko:

Jak by pojeździł po innych  tokarzach może by i taniej zrobił okręgi, a tam u ciebie na złomie  sa jeszcze te okręgi bo jak były jeszcze na wiosnę to mógł bym od ciebie kupic je, a ty wypaliłbyś jeszcze  łezki na rury.  ^^

Zazwyczaj jak sie robi coś samego to to się oszczędza bo się boi człowiek ze coś nie wytrzyma itp. 

A kupione to się daje wycisk bo i tak na początku jest na gwarancji. :D

I te gazy w butki starczają na długo ?

Wiesz może  czy tania (ok1200zł) plazmówka do 16mm jest lepsza od gazów technicznych ?  ;)

 

Dzięki za udzielanie odpowiedzi ;)

 

U mnie krązków pod dostatkiem , blachy też sie znajdzie do mocowań wiec na to nie narzekam chociaż teraz troche mniej materiału jest ale mam nadzieje ze sie to poprawi , co do krazków to kolego na olxie widziałem gościu gotowe wypalane plazmówką cnc wiec dokłądnośc do 0,01 mm ;) po 25 zł szt / 300/6 mm , ja jak liczyłem to wychodzi mnie około 20 zł za krązek średnicy 350/10 mm juz po wszystkich obróbkach , 

 

Co do gazów to cieżko powiedzieć zalezy ile tniesz jakie blachy i co wycinasz ;) grubsze to wiecej , cieńsze to mniej , w ciagu roku to 3 raz bedą teraz wymieniane , wiec na rok poszło mi 4 butle tlenu i 2 acetylenu , a zbudowałem przyczepe, pare rzeczy trza było podgrzać i wyprostować , spawanie hydrauliki do siłowników , i podgrzewanie łożysk tulei wałków przy remontach maszyn i ciagników , wiec nie potrafie Ci okreslic na ile Tobie wystarczy. ;) 

 

jesli nie masz w planach spawania gazami i np grubszych blach co ciecia i prac grzewczych to oczywiscie u Ciebie lepiej spisze sie plazma :) , też kiedyś planuje zakup dodatkowo plazmy i MIG :) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • supermichal13
  • 329 2805

Patrzyłem własnie ale na OLX pełne koło  8mm X40mm kosztuje 60zł a sama obręcz 40zł więc naprawdę sporo.

Same koła będą  kosztować 300zł + rura 200zł więc za wesoło to nie wygląda,a jak mowie latem widziałem ogłoszenie wał 40mm 250zł za metr a z ramą 250zł metr.  ;)

A ty jaką średnice wału proponujesz ? 

Zresztą pożyjemy zobaczymy na razie jestem w trakcie budowy krokodyla. :P  

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj