Skocz do zawartości

Zetor 10045



Remont wzmacniacza styczeń 2016


Rekomendowane komentarze

Ja rozpołowiłem go bo wymieniałem ten wałeczek napędowy od pompy hydraulicznej bo rowki były wydarte i przy okazji zerknęliśmy na wzmacniacz i się okazało że łożysk igiełkowych nie było już wo gule nie było, rowki w tulejkach były lekko podjechanie ale na tyle że szło to jeszcze z głową ściągnąć,pamiętam jak w 8011 robiliśmy to były tak zjechane że przy rozbieraniu cała obudowa nam popękał xD   

Na wzmacniaczu jak się ruszy wyższym biegiem to właśnie jest taki gwizd. Być może jak ciągnik schodzi z obrotów to ciśnienie znacznie maleje i załącza się wzmacniacz, tzn taśma zaciska się na bębnie. Onna możliwosć to przciekająca uszczelka na tłoczku od luzowania taśmy. Dobrze byłoby jakbyś sprawdził ciśnienie na mikropompie. W czasie jazdy jak włączysz wzmacniacz to ciągnik wyraźnie zwalnia?

A więc tak, objawy które byly, działy sie na zajacu. Wtedy właśnie żółw działał tak jak powinien, tzn ciągnik zwalnial po przełączeniu na żółwia. Na zimnym ciśnienie 13 na gorącym ok 9, mam wzięty zegar na stałe. Ostatnio jednak zauważyłem, że żółw nie chce działać, nie zwalnia, zero reakcji na zegarze, nie wiem czy cięgno od wajchy spadło czy coś, niestety z braku czasu nie było kiedy zajrzeć. Teraz czasu więcej i kawałek do zagrania został to sprawdzę co jest grane i napisze w temacie.

Podłącz zegar i będziesz wiedział, ale na 80% to mikropompa daje za małe ciśnienie. Być może ucieka przez wzmacniacz lub tylne sprzęgło womu. Prościej zrobić najpierw sprzęgło z tyłu. Nie zapomnieć wymienić tulei i pierścieni tłokowych.W tych ciągnikach są 4 pompy. :D. W skrzyni pośredniej jest hydrauliczna do podnośnika, wspomagania i tłoczkowa wspomagająca do podnośnika a w skrzyni ze wzmacniaczem czyli tej co widać na zdjęciu jest mikropompa.U mnie mimo dobrego ciśnienia wałek się zatrzymywał lub załączał za którymś razem. Dopiero po rozgrzaniu wskazówka zaczęła skakać.

Tak jak pisałem wcześniej chyba. Mikropompa była do wymiany a trzymała 12 bar ciśnienia. Dopiero po dłuższej pracy wskazówka wariowała od6-12 bar. W kosiarce czy beczkowozie jakoś to szło, ale w belownicy lipa. Spadek poniżej 8 lub 10 bar kwalifikuje ją do wymiany. Także podłączyć manometr i popracować w polu i będzie wiadomo. Sama mikropompa może i będzie sprawna, ale jak będzie tracić ciśnienie na tylnym sprzegle czy wzmacniaczu to nie popracujesz. Koszt napraw niewielki, tylko roboty z tym jest. Ja miałem tylko mikropompę wymienić, ale przy okazji uszczelniłem wzmacniacz, wymieniłem łożyska igiełkowe, korpus na którym obraca się bęben, tuleję i pierścienie tłokowe bębna.

14 to nawet za dużo. 13 to max. Nic nie spada poniżej 10 bar i nie wariuje jak u mnie? Zacznij w takim razie od sprzęgła wom. Wzmacniacz jakoś tam działa? Powinieneś wymienić uszczelniacz na tłoku luzowania taśmy. Dla pewności sprawdź ciśnienie na przewodach idących do tylnego mostu do womu. Trójnik z gwintami M14x1,5 wstaw na przewodzie pod kabiną po prawej. Na jednym jest ciśnienie na wyłączonym wom a na drugim pojawia się po włączeniu wom. Ciśnienie poniżej 8 bar i koszt do naprawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v