Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w Zetor 8011 - 18345

25 komentarzy

Rekomendowane komentarze

Withanight wzmacniacza tutaj już nie ma. Wpisz w google wzmaczniacz kompletny ursus i zobaczysz jak to wygląda. Często po latach wyrabiają się rowki w tulei ślizgowej bębna i zrywa pierścienie na tulei korpusu czy jak to się zwie. Łożyska igiełkowe też pewnie do wymiany ja koszyczek zdarty.

Ja rozpołowiłem go bo wymieniałem ten wałeczek napędowy od pompy hydraulicznej bo rowki były wydarte i przy okazji zerknęliśmy na wzmacniacz i się okazało że łożysk igiełkowych nie było już wo gule nie było, rowki w tulejkach były lekko podjechanie ale na tyle że szło to jeszcze z głową ściągnąć,pamiętam jak w 8011 robiliśmy to były tak zjechane że przy rozbieraniu cała obudowa nam popękał xD   

Czy objawem kończącego się wzmacniacza jest to ze ciągnik zaczyna stawać i gwizdac pod dużym obciążeniem? np zapuszcze po ramę i dam 2 II czy to juz raczej sprzęgło i wzmacniacz niema nic do tego?

A jeździsz na wzmacniaczu? jeżeli nie to raczej sprzęgło po prostu się ślizga spróbuj ruszyć z 4 II jeżeli nie zgaśnie a będzie się slizgac to sprzęgło niebawem do wymiany

Na wzmacniaczu jak się ruszy wyższym biegiem to właśnie jest taki gwizd. Być może jak ciągnik schodzi z obrotów to ciśnienie znacznie maleje i załącza się wzmacniacz, tzn taśma zaciska się na bębnie. Onna możliwosć to przciekająca uszczelka na tłoczku od luzowania taśmy. Dobrze byłoby jakbyś sprawdził ciśnienie na mikropompie. W czasie jazdy jak włączysz wzmacniacz to ciągnik wyraźnie zwalnia?

A więc tak, objawy które byly, działy sie na zajacu. Wtedy właśnie żółw działał tak jak powinien, tzn ciągnik zwalnial po przełączeniu na żółwia. Na zimnym ciśnienie 13 na gorącym ok 9, mam wzięty zegar na stałe. Ostatnio jednak zauważyłem, że żółw nie chce działać, nie zwalnia, zero reakcji na zegarze, nie wiem czy cięgno od wajchy spadło czy coś, niestety z braku czasu nie było kiedy zajrzeć. Teraz czasu więcej i kawałek do zagrania został to sprawdzę co jest grane i napisze w temacie.

Jeśli nie zwalnia to faktycznie mogą być zużyte tarczki, ale równie dobrze tracić ciśnienie na tłoku czy tulei ślizgowej bębna wzmacniacza. 9 bar to już trochę mało. Moja mikropompa miała 12 bar na zimnym, na rozgrzanym ciśnienie falowało 9-12 bar i wałek wom stawał w prasie. Remont Ci się szykuje jak nic.

No bo to juz wkurza. Za nim sie dojedzie na pole to tez trzeba duzo wczesniej zalaczyc WOM bo za nim sie na mysli ... To mowicie ze zaczac od kosza i tarczki wymienic ? CZy to juz raczej pompa przy takich objawach /?

Podłącz zegar i będziesz wiedział, ale na 80% to mikropompa daje za małe ciśnienie. Być może ucieka przez wzmacniacz lub tylne sprzęgło womu. Prościej zrobić najpierw sprzęgło z tyłu. Nie zapomnieć wymienić tulei i pierścieni tłokowych.W tych ciągnikach są 4 pompy. :D. W skrzyni pośredniej jest hydrauliczna do podnośnika, wspomagania i tłoczkowa wspomagająca do podnośnika a w skrzyni ze wzmacniaczem czyli tej co widać na zdjęciu jest mikropompa.U mnie mimo dobrego ciśnienia wałek się zatrzymywał lub załączał za którymś razem. Dopiero po rozgrzaniu wskazówka zaczęła skakać.

Tak jak pisałem wcześniej chyba. Mikropompa była do wymiany a trzymała 12 bar ciśnienia. Dopiero po dłuższej pracy wskazówka wariowała od6-12 bar. W kosiarce czy beczkowozie jakoś to szło, ale w belownicy lipa. Spadek poniżej 8 lub 10 bar kwalifikuje ją do wymiany. Także podłączyć manometr i popracować w polu i będzie wiadomo. Sama mikropompa może i będzie sprawna, ale jak będzie tracić ciśnienie na tylnym sprzegle czy wzmacniaczu to nie popracujesz. Koszt napraw niewielki, tylko roboty z tym jest. Ja miałem tylko mikropompę wymienić, ale przy okazji uszczelniłem wzmacniacz, wymieniłem łożyska igiełkowe, korpus na którym obraca się bęben, tuleję i pierścienie tłokowe bębna.

14 to nawet za dużo. 13 to max. Nic nie spada poniżej 10 bar i nie wariuje jak u mnie? Zacznij w takim razie od sprzęgła wom. Wzmacniacz jakoś tam działa? Powinieneś wymienić uszczelniacz na tłoku luzowania taśmy. Dla pewności sprawdź ciśnienie na przewodach idących do tylnego mostu do womu. Trójnik z gwintami M14x1,5 wstaw na przewodzie pod kabiną po prawej. Na jednym jest ciśnienie na wyłączonym wom a na drugim pojawia się po włączeniu wom. Ciśnienie poniżej 8 bar i koszt do naprawy.

Ja nie miałem wyjścia bo robione na szybko a beton mam tylko na dworze a padało ale teraz pewnie wolał bym zmoknąć niż katować się ze zjeżdżaniem xD  

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.