Skocz do zawartości

Zetor 10145 i staltech



Spalanie po chrzanisku wyszlo 12,5 l na mtg :)


Rekomendowane komentarze

tak ciągnik idzie bokiem i to tak widzę  u wszystkich więc albo z pługiem coś, albo tak jak senior napisał d*py z nas i pługa nie potrafimy ustawić :P w najbliższej okolicy mam porównanie bo są 3 takie prywatne oradła jak to się smieje jeden chodzi z mtz 820 z jakimś case 80 km z tych starych i proximą 90 i wszyscy orzą tak że przód ciągnika idzie gdzie indziej a tył gdzie indziej no nie wiem jak to wytłumaczyć.. może ujecie z tego filmu jednego z uzytkowników af pomoże wam zrozumieć o co mi chodzi https://www.youtube.com/watch?v=inmPdKIuJws        - w 1,20 jest ujecie od tyłu i widać jak ciągnik (diftuje) nie wiem jak to okreslic jedzie bokiem. jeden znajomy miał oradło  teraz ma voogel nota i teraz ciągnik idzie jak szczała a operator się nie zmienił. co prawda im cięży ciągnik i szersze koła to lepiej 12145 jak orałęm mnie nie wykręcało jak głeboko. w podorywce mały zetek idzie też prosto, a włąśnie case ten stary bez obciązników to wogóle ma psi chód jak w łądowarce heh 

powiem tak, jak miałem atlasa to 1224 potrafiło z bruzdy wyskoczyć i na nic zdało się ustawianie regulowanie... jak kopiliśmy KV można kierownicę w bruździe puścić i ciągnik jedzie tak jak książka pisze... ;) fakt faktem ,że wiele czynników mam wpływ na to jak ciągnik zachowuje się w bruździe... ustawienie pługa to może byc 50% ale też ważne jest ( na co wielu nie zwraca uwagi , bo poco) ciśnienie w kołach, a raczej jego wyrównanie w tylnich kołach... niby głupia sprawa a jak potrafi usprawnić życie.. ;) bo jak by nie patrzył każde ustawienie pługa trzeba rozpoczynać od ciągnika , a konkretnie od wyregulowania ciśnienia w kołach ;)

kiedyś orałem pługiem Grudziądza zagonowym i jak było dobrze wszystko ustawione to szło lux i to ciągnikiem z napędem 2x4, jak było źle, np złe ustawienie wykorbienia (czyli też punkt ciągu regulowany na belce zaczepowej w zagonówkach) to ściągało.
ważne jest też aby wieszaki miały luz przynajmniej te 3cm i żeby nimi nie regulować szerokości pierwszej skiby bo od tego jest inna regulacja, a wiem że są takie osoby co tak regulują i to są podstawowe błędy. To samo ciśnienie w oponach w każdej osi musi być tyle samo np tył 0,8 przód 0,9 jest również ważne, ale to bardziej przy pługach obrotowych.

teraz mam obrotówkę i jak źle ustawisz to też ściąga - tak jak mówię podstawa to prawidłowe ustawienie punktu ciągu. A jak jest wszystko tak jak należy to nie trzeba kierownicy trzymać i można wysiąść z ciągnika i sam się prowadzi.

@zetor1014turbo95



tu masz przykład obrotówki i to Kvernelanda a jakoś ściąga. Nie ma tak że jak kupisz pług za 80 tys to sam się ustawi bo to tylko maszyna :)  do wszytskiego trzeba się przyłożyć

@FINN
Atlasy to były bardzo udane pługi a tak przez wielu nie doceniane, moim zdaniem przez to że miały dużo punktów regulacyjnych i rolników to gubiło.
nie żebym się wymądrzał, bo sam miałem wpadki nieraz, ale wystarczyło wziąc instrukcję obsługi, lub poszperać w internecie i jest git

http://abload.de/img/post-81345-0-52484100sbbn7.jpg
Wydaje mi się, że po to są płozy na korpusach, aby one dociskały pług do ścianki bruzdy, więc przyczyną "driftowania" ciągnika jest źle ustawiony punkt ciągu, w zagonowych regulowany przekręcaniem się belki zaczepowej a jeśli nie to, w przypadku obrotowych może być coś z obrotnicą... :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v