Skocz do zawartości

Sipma z224/1

widać na tym zdjęciu sprężynę o której mówiłem na poprzednim zdjęciu u mnie jest jedna a w nowszych prawdopodobnie są dwie



Informacje o zdjęciu Sipma z224/1

Zrobione z SAMSUNG GT-S5830

  • 3,6 mm
  • 1/33
  • f f/2.6
  • ISO 100
Wyświetl informacje EXIF o wszystkich zdjęciach

10 komentarzy

Rekomendowane komentarze

Pierwsze słyszę , ale jeśli widziałeś to nie będę tego kwestionował . Zerknę w nowej jak gdzieś będę widział :)

 

   Tylko po co w tym miejscu dwie sprężyny ? przecież ten mechanizm (chwytanie sznurka) nie potrzebuje aż tyle siły .

 

 

  Ja oglądałem prasę w bdb. stanie z 96 roku chyba która nie miała tego ruchomego elementu w kole zębatym (to które kręci się cały czas , nie widać go na zdjęciu ale myślę ,że wiesz o co mi chodzi) a rzekomo wiązała i ciekaw jestem czy ktoś coś w tym mechanizmie przerobił , czy była uszkodzona ...

Tak o ten taki "półksiężyc" który z zewnątrz jest naciągany małą sprężynką a reszta jest nie widoczna w kole które kręci się cały czas razem ze wszystkim . Może kupiłeś prasę którą oglądałem :P albo ktoś doszedł do wniosku ,że da się to zrobić inaczej bez niej , ciekaw jestem jak . Jeśli <odpukać> kiedyś będziesz zdejmował to koło to zrób zdjęcie od środka (może jest tam jakaś przeróbka) .

 

 @Rolnik - długość węzła / supła regulujesz tą nakrętką na klucz 13 ze sprężynką , tylko już nie pamiętam w którą stronę , czy odkręcać czy dokręcać . Z resztą masz to na naklejce na klapie tam gdzie są sznurki "sposoby regulacji "

  • Like 1

Rozkręcałem. Dostałem w zapasie drugą taką tarcze krzywkową (zębatke z tą zapadką) ale jedna ma przyspawane to ucho w które się montuje tą zapadkę, a w prasie był wyrwany kawałek tego ucha i brakowało zapadki. Na tym schemacie https://sklep.sipma.pl/index.php/product/list/id_category/878/producer_id zapadka to numer 5, jedyne co może na nią zadziałać to sworzeń nr 19. Zapadka ma nazwę zapadka ruchu powrotnego, więc myślę, że to jakieś zabezpieczenie aparatów w jedną stronę się podniesie a w drugą zadziała na ten sworzeń.

Hm... więc może to zabezpiecza tylko przed włączeniem wiązania np. gdy koło zamachowe się cofnie ( a czasami tak bywa po wyłączeniu napędu) ?

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×