Prototyp Ursus 510
"dzwignia od biegów z lewej ma trzy polozenia na kazdym na dzwigni prawej jest po 3 do pzodu i 1 dotylu co daje 9 biegów do przodu i 3 do tylu,na tym zdjeciu widac obie dzwignie od biegów i reczny,dzwignia od lewej przy kierownicy to sprzeglo od WOM,sprezarka chyba nie we wszystkich 385 byla z dzwignia wlaczajaca ale juz w pochodnych np914 tak.silnik srednica tloka jest jak w 385 ale skok tloka jest mniejszy o okolo1cm no i sa wieksze odleglosci miedzy cylindrami pompa paliwowa jest sekcyjna podaje paliwo pod sporym cisnieniem 190atm i z tego jak chodzi na wolnych obrotach to wyraznie slychac stukanie w takt podawania paliwa ale ogulnie to ciagnik chodzi bardzo cicho praca silnika jest plynna a nie twarda odglos bardziej przypomina silnik samochodu niz ciagnika no i po nacisnieciu gazu w przeciagu 1s osiaga max obroty,po prawejstronie pod siedzeniem pasazera sa dzwignia od podnosnika i od hydrauliki zewnetrznej, na forum widzialem opinie ze nie jest komfortowy jak na tamte lata to nie wiele ciagników mialo oswietlenie kabiny ogrzewanie czy nadmuch zimnego powietrza czy spryskiwacze do szyb(niestety nigdy nie dzialaly bo nie zostaly skonczone jest pompka mechaniczna i przewody brak dysz i zbiornika)prócz tego wskanik poziomu paliwa.. 20 lat exploatacji od okolo 1989 jest u nas (nie jest specjalnie oszczedzany) a wczesniej pewnie stal a jeszcze wczesniej urzadzal pokazówki na polach testowych w zakladach badawczo rozwojowych ursusa, mój egzemplaz ma numer seryjny22 wiec raczej nie byl czesto skladany i rozkladany co pewnie nie ominelo pierwszych egzemplazy."

Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się