LUKASZKO 4 Opublikowano 21 Września 2011 za***iście! Moc wzrosła i to bardzo dużo.Teraz silnik jest tak mocny że nie wytrzymuje sprzęgło i przy naprawdę dużym obciążeniu ślizga się już na 2 biegu .Niestety za jakiś czas trzeba będzie zmieniać sprzęgło szkoda że nie pomyśleliśmy o tym przy remoncie bo na wiosnę silnik przeszedł kapitalkę.Polecam te udoskonalenie dla innych. Odnośnik do komentarza
Gość Profil usunięty Opublikowano 22 Września 2011 pewnie więcej mocy dała kapitałka silnika niz turbina bo ja jak założyłem turbo to mocy nie przybyło tak strasznie tak samo mówił i sąsiad który też założył turbo do swojej 914 Odnośnik do komentarza
LUKASZKO 4 Opublikowano 22 Września 2011 Hah zależy od turbiny jakie daje doładowanie jak wstawiłeś jakieś małe turbo albo stare jak świat to pewnie że ci mało co daje.Kapitalka swoją drogą,też na pewno dała trochę mocy.Teraz jak 80-tka złapie 1200 obrotów to idzie jak burza.A jak dasz maksymalnie 2200 to czołg nie do zatrzymania no ale kto ją będzie na maksa ręził B).Żeby mocy dużo nie przybywało to po co by turbo montowali w ciągnikach zastanów się! ,po to aby w koszty wejść? Odnośnik do komentarza
maks 84 Opublikowano 22 Września 2011 W nowych pojazdach turbo montuje się przede wszystkim dla wiekszej mocy (patrz na benzyniaki z turbina o pojemnosci duzo ponizej 1,5 litra i mocy grubo ponad 100 KM), ale także dla spelnienia norm spalin (podobniez jak intercooler). Odnośnik do komentarza
antonio86 39 Opublikowano 23 Września 2011 A powiedz jakie mniej więcej koszty? od czego jest ta turbinka? Odnośnik do komentarza
LUKASZKO 4 Opublikowano 26 Września 2011 Hm koszty?Powiem ci tak, dla nas mechanik robił kapitalkę silnika,regenerację tylnego podnośnika,i parę innych podzespołów było zmienione lecz nie pamiętam już jakich.Cały silnik był zrobiony pod turbo.Więc nie mogę powiedzieć ci ile kosztowało by wstawienie samej turbiny.Turbinka coś w podobie do tej i w podobnej cenie http://allegro.pl/turbosprezarka-ursus-1012-1014-zetor-nowa-i1830055985.html ,tyle że nasza jest niemiecka a ta chyba czeska. Odnośnik do komentarza
Michufarmer 21 Opublikowano 27 Września 2011 Moc mocą koledzy, ale nikt nie wspomina o ważniejszym parametrze silnika (wg mnie) czyli o momencie obrotowym. Moc to iloczyn momentu obrotowego i prędkości obrotowej. Sam montaż turbosprężarki nie podniesie znacząco mocy nawet jeśli ustawimy większe ciśnienie doładowania. Mocy nie da nam powietrze, ale paliwo i bez większej jego dawki mocy nie podniesiemy. Poprawi się co prawda proces spalania , ale da to niewielki przyrost mocy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się