Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu Claas Compact 25?

Kombajn Claas Compact 25 podczas konserwacji na placu gospodarstwa. Maszyna jest wyposażona w heder z motowidłami, co wskazuje na jej zastosowanie w koszeniu zbóż. Claas Compact 25 to klasyczny model, charakteryzujący się kompaktowymi wymiarami, idealnymi do mniejszych gospodarstw. Napędzany silnikiem Diesla, kombajn ten posiada mechaniczny system omłotu i zbiornik ziarna o pojemności odpowiedniej dla niewielkich areałów. Cechuje się prostą konstrukcją, która ułatwia obsługę i serwisowanie, czego przykładem jest praca serwisowa przedstawiona na zdjęciu. Otoczenie stanowi typowy wiejski krajobraz, z zabudowaniami gospodarczymi w tle, co podkreśla jego praktyczne wykorzystanie w codziennych pracach rolniczych.




Rekomendowane komentarze

... i o wiele dłuższe ;) nie wiem jak u Ciebie ale w moim rejonie jest tylko jeden punkt gdzie można kupić wszystkie części do zachodnich maszyn ale są dostępne na zamówienie i w sezonie (podkreślam w sezonie ) trzeba za nie słono zapłacić - żeby nie było że to plotka , tak mówił sam przedawca który prowadzi ten sklep . A po sezonie części będą tańsze ...

Także mi nikt nie przetłumaczy że dostępność części w obydwu przypadkach ma taki sam wpływ na sprawność kombajnu . Bo w dzień czasu w bizonie to w silniku górę zrobisz , a w takim classie często kilka dni musisz czekać na części a naprawa jest za to banalna !

Ten kombajn któy posiadałem nigdy nie miał problemu z silnikiem a miał jak podejrzewam nastukane mtg od cholery i troche, ja wogóle tego silnika nie dotykałem a powiedz to o SW400... zrobisz za dzień ale robisz ja nie musiałem, łożyska sa typowe jak do każdego kombajnu kupisz w każdym sklepie z częściami, pasy hmm 5 kilosów jest sklpe z wszelkiego rodzaju pasami (taka ala hurtownia) a jeśli by coś wystąpiło w silniku do krakowa mam blisko i jak sie nieraz dowiadywałem to remont całego silnika po zatarciu trwa podobno 3 dni plus dotarcie. części to nie rpoblem dzis zamawiam kurierm jutro jest a jeśli nie to jest gąska albo pcim Agrojan na miejscu wszytskie części, u mnie większy problem jest o części do naszych bizonów bo te kombajny już u mnie wymarły...małe gospodarstwa nie kupują Bizonów tylko niejksze zachodnie a CI wieksi uciekają od Bizonów jak najdalej, ale też są takie tereny na których Ty mieszaksz i tam trafiają te wszytskie polskie maszyny..

Być może . Masz rację u mnie na palcach jednej ręki policzysz zachodnie kombajny . I z częściami jest tak jak mówię ;) za to bizonow jest dużo - zawsze było i oprócz mnie nikt nie kupił kombajnu przez ostatnie 20lat bo każdy kombinuje i albo uruchamia stare maszyny albo rozważa od wujka stryjką który dawno skończył z gospodarka . Ostatnie 2lata były takie że 2bizony i jedna vistula wyjechały żniwowac po latach postoju i zapomnienia.

Ja mam zaufanie do bizonow , jakoś nigdy nie dały się we znaki (no bo co one się narobią na 15ha ) ale bizon sąsiada za miedzą który ma go od nowości od 85roku psuł się owszem ale i obrabial dużo od rana do wieczora rosa nie rosa młocili ile się dało i nigdy powtarzam nigdy nie było takiej sytuacji żeby nie mógł wyjechać kosic bo naprawy trwały krócej niż dzień .

Odnosząc się do postu #24 @pawlus224 można to samo Tobie powiedzieć: "ciekawe co zrobisz jak ci się bizon zacznie sypać". Części do zachodnich fakt, drogie ale posiadają najważniejszą zaletę które nie posiadają części do bizona-mają jakość. Co do dostępności ich to nie zależy od regionu, ja jakoś nie mam co 5 km sklepu z częściami do bizona i do claasa też a jeszcze nie zdarzyło się przez 7 sezonów jak mam kombajn abym stał dłużej niż 1 dzień. Dziś byłem po pasek od napędu motowideł do mercatora-40minut czasu i kombajn sprawny, Łożyska? Wszystko jest. Inne części? Allegro i na następny dzień do południa jest. Blachy, kompletne koła lub inne duże elementy? Aby brać przyczepkę i wymontować sobie. Dla mnie bizon ma jeden plus-że jest dosyć szybki w transporcie, chyba 25km/h jedzie, niestety claas jest wolny, nie mówiąc już jak ktoś ma pas zjechany już.

Miałem Compacta 30 przez 17 lat kombajn bardzo mocny w początkach swojej kariery u nas kosił nawet po 50 ha rocznie,jedynym minusem jest długi pas jezdny który strasznie wibruje i wykrzywia oś wychodzącą z silnika. Sprzedaliśmy go za 9,5 tys.

 

Hmm.. to dobrze wiedzieć . Szególnie słyszeć trzepanie przy zapalaniu, na malym gazie lub przy gaszeniu.

 

Nie wiesz czy się go gdzieś ten pas szpanuje czy on tak musi być?


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v