Skocz do zawartości

Renault 160.94 TZ



Z cyklu: wędrówki po komisach Dodany obrazek


Rekomendowane komentarze

Tomu - wiem wiem ktora to wajcha, pytanie od czego ona :)

Ja mysle ze to bedzie rewers, znajomy ma 120.54 z mechaniczna skrzynia i tam wlasnie jest rewers. Z lewej jest zolw-zajac a kolo siedzenia biegi 1-4 oraz 1-2.

 

Ciekawe tez, co to wystaje z boku tych wajch, czy to jakies przyciski blokujace przestawianie ich? Pewnie trzeba nacisnac zeby wajche przesunac.

Też mam w swojej Reni (mechanicznej) tak jak mówisz ;)

Ale wydaje mi się że ta wajcha (przy kierownicy jak w wersji mechanicznej rewers) jest odpowiedzialna za przełożenia żółw, zając, ślimak, które za pewne przełącza się ze sprzęgłem a reszta idzie już bez bo rewers w 160.94 jest hydrauliczny ;)

No i te przyciski za pewne są blokujące, chociaż w tej od biegów jakoś nie jest to ergonomicznie zrobione.

Żeby zmienić bieg należy przycisnąć przycisk i wtedy można dokonać redukcji. Sprzęgło używane jest tylko do zmiany sekwencji żółw-zając. Rewersem jest wajcha lewa.

Upierdliwe jest to, że żeby ciągnik móc odpalić trzeba wajche żółw-zając zawsze ustawić w pozycje neutralną, inaczej nie odpali. Nie wiem czy wszystkie Renie mają to zabezpieczenie, ta seria ma.

Nie była to bezawaryjna skrzynia, szczególnie przy odpalaniu bywały problemy że ciągnik nie chciał odpalić i wtedy trzeba było dźwignie ustawiać w pozycje neutralne i kręcić kluczykiem w stacyjce żeby złapał. Ale w użytkowaniu konsola była wygodna ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v