Skocz do zawartości

wspomaganie w c330


tomekch

wspomaganie w c330 fajna sprawa

części:

Pompa wspomagania od mercedesa z wbudowanym zbiorniczkiem 65 barów (wystarcza w 100%) koszt 50 zł na złomowisku
Orbitrol nowy od MTZ CU100 560 zł
Siłownik używany od bizona 100zł
Węże złączki i kolanka ok 140zł
wąsy i drążek od c360 ok 230
Kompletna kolumna od skody Favorit z krzyżakami 10 zł na złomowisku
troche metalowych materiałów

Wspomaganie działa wyśmienicie. Nawet z załadowanym do pełna turem kierownicą k reci sie jak dobrą osobówką

P.S. oborty kierownica od L do P 3 obroty a od P do L 4 obroty

Jeśli macie jakieś pytania to piszcie. Chetnie odpowiem, bo sam używałem tego forum do realizacji tego projektu.

wspomaganie1.jpg&key=3611f0c525661ae7270eeca8d113fd7b24e6e9715c01b517c00fc202155ff4e0
wspomaganie2.jpg&key=5e2fe9e6e178f9c2a876c7f07efb7850814aa6fbc9a9ef88173f4753d5fb31a5
wspomaganie3.jpg&key=9a9c98f6f95733f17b5c9adaf813b2f60aab881e1898dd840a72f055acceab65
wspomaganie4.jpg&key=bb6f547523aee8e04457732cc4867b1a5dca8d5b79eb5f368bae19036bbb6e15
wspomaganie5.jpg&key=1b126a483bbcffd326bc076551ba1efc0ca440b9d7112e82af43b3b59fc00635


Rekomendowane komentarze

a mógł by mi ktoś powiedziec dlaczego jest różnica w obrotach kierownica jak sie kreci w lewo to 3 a w prawo to 4? nie powinno byc po równo :/??????? a ogólnie czy jak jest tak załozony siłownik (do tura) to czy mozna tak załozyc w c-360 i mam jeszcze pytanie do jakiegos mechanika czy mozna zamiast siłownika o dwustronnym działaniu załozyc dwa jednostronnego działania ????????????

Odnośnik do komentarza
Tak wogóle to troche sporo 4 obroty, ale i tak o niebo lepiej niż normalnie.

 

Ilość obrotów wynika z rodzaju zastosowanego orbitrola. W C 360 od L do P też są 4 obroty. w zetorze 7211 od L do P jest 3,25 obrotu kierownicą ale w mojej wersji wspomaganie u c-330 działa dużo lżej niż w zetorku którego też użytkuje.

Odnośnik do komentarza

tomekch mam prosbe mozesz mi dac swój nr gadu mój to 3572310 wiec mozesz sie odezwac.

 

mam jeszcze jedno pytanie dla kogos kto ma różne pomysły czy przy c-360 da d czegos przyczepic dwa siłowniki jeden po prawj stronie ciagnika a drugi po lewej tak jak były drążki w 4011

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem wersja z siłownikiem dwustronnym jest najbardziej racjonalna ze względu na zastosowanie tylko jednego mocowania i posiadania w C-360 drążka łączącego wąsy kół. Różnica obrotów jest niezauważalna i nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
tomekch pewny jesteś że óżnica pojemniości komór siłownika nie ma wpływu na ilość obrotów?

 

Ma znaczenie. Miałem na myśli to że nie odczuwa sie tego tak mocno przy jeździe.

Odnośnik do komentarza

Hej mam pare pytań: czy to prawda że musi być bezpiecznik w takim układzie wspomagania tzn taki jakby cos zablokowało olej to pójdzie inna drogą . Czy wystarczy kupic pompe na szrocie od wspomagania od jakiegos auta, podpiąc orbitrol i siłownik i gitara?. Czy są jakieś zasady których przeskoczyc się nie da. Je stem gotów zrobić coś podobnego, ale na nowych częsciach ale jak cos sknoce to porażka?! Please Hellp!

Odnośnik do komentarza

Tkim bezpiecznikiem w tym układzie jest zawór ciśnieniowy wbudowany w pompie i orbitrolu.jeśli zastosujemy pompę bez tego zaworu to musimy wbudowac go w układ hydrauliczny.MYślę że to troszeczke więcej zabawy.Ale dla chcącego nic trudnego.Pompa od samochodziku wystarczy w 100% zawsze możesz sięgnąc po mocnieszą np.audi ma 100 bar ja mam 65 bar i jest ok.

Odnośnik do komentarza

wszystko ok własnie wyczajiłem od audi w dobrum stanie a ona ma trzy wyjścia dwa pewnie wejście i wyjście a ten trzeci jakis cienki :blink: sam nie wiem może ty coś kumasz???

Odnośnik do komentarza

Tak już wiem wszystko i nic. Ta moja pompa jest od audi 100 dwusekjna i daje ciśnienie 150 (tak jest napisane). Wszystko by było ok ale jak to połaczyć i (tzn moze dwa tłoczące przewody w trójnik) i na jaki gwizdek w samochodzie potrzebna pompa 2 sekcyjna :blink: ? Moze ktoś wie i sie podzieli wiedzą :rolleyes: pozdr;.

Odnośnik do komentarza

a nie wie ktos czemu kiedys jak tomek wstawił tą fotke to pod nią było pare fotek tego wspomagania a pózniej one zgineły ???

Odnośnik do komentarza

Ta rożnica obrotów z L do P i na odwrot to chyba z tego wynika, ze jak jest wąs i drążek od c-360 to lewe koło przy skręcie w lewo jest mocniej skręcone niż przy skręcie w prawo przecież, tak? Bo w lewo jest wiekszy kat skretu bo koło idzie wewnetrznym sladem i po mniejszym luku a w prawo idzie zewnetrznym sladem i po wiekszym luku. i dlatego przy skrecie w prawo jest skrecone slabiej niz w lewo. i stad roznica obrotow kierownica wedlug mnie oczywiscie. a gdyby byly dwa silowniki jednostronnego dzialania po obu stronach to wtedy przy takim samym kacie skretu kol w obie strony by byla ta sama liczba obrotow kierownicy i z L do P i P do L.

Odnośnik do komentarza

a jaki orbitrol ma wydatek oleju na obrót czy to jest 100? Zawsze można założyć orbitrol o większym wydatku.

A teraz jeszcze jedno pytanie jak się kręci przy wolnych obrotach silnika?

Jeżeli pompa od audi jest dwu sekcyjna to przy małych obrotach powinna dawać lepsze ciśnienie i więcej oleju-zgadza się? Wówczas nie będzie problemu z kręceniem na wolnych obrotach silnika.

Jeśli się mylę proszę mnie poprawić bo lepiej teraz niż ma to wyjść gdy już będę składał i nie będzie mi coś pasować. :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v