Skocz do zawartości

Zetor Proxima 85



3 dniowa Proxa ;)




Rekomendowane komentarze

Czym się kierują? Ja np. tym, że miałem wcześniej Zetora, nigdy nie miałem z nim problemów, chwaliłem go sobie. No tak, Tumek na twoich Foto zauważyłem że masz sprzęt nowoczesny i dużej mocy, ale ja mam tylko 20h na który mi nie trzeba full wypas fur ;) . A co do marki? To na poważnie rozpatrywałem jeszcze CASE JX, NH TDD, lub Lamorghini r3 ewentualnie SAME, Pronar p5. W każdym razie coś kolo 85kucy. Pytanie po co mi bardziej wypasione sprzęty z dużą ilością elektroniki? Na te hektary komfortu typu ehr, wypasione skrzynie nie potrzebuje. A w wyborze oparłem się na marce którą ja sobie chwale i wielu rolników w mojej okolicy i nie tylko. Może tylko co ganie w Zetorze to ich cena i to że za wszystko prawie trzeba dopłacać, ale tak jak jeździłem i porównywałem te wymienione marki Zetor sprawia naprawdę dobre wrażenie a niektóre podzespoły które są w nim zastosowane są markowych firm (np. CARRARO, CBMy, czy przewody ciśnieniowe itp. itp ) Np. nie widzę w nim żadnych indyjskich czy tureckich czy jakiś inny przypadkowych części jak w NH a jeśli już to czeskie węgierskie, niemieckie i przede wszystkim firm z jakimiś tam tradycjami produkcji. Byłem poważnie za Case, ale ma za małą kabinę jak dla mnie a ja potrzebuje trochę miejsca. Jak się będzie sprawował czas pokaże, jest u mnie w okolicy oprócz stada Forterr tylko dwie Proximy i na razie śmigają bezbłędnie z tego co wiem. Ludzie mówią że te nowe Zetory to już nie to, ale jak porównuje ją do starszych modeli to nie widzę nic gorszego, a nawet poprawy np. mocniejszy przedni most. Zwolnice z tyłu, które co niektórych tak rażą? Ja nie widziałem jeszcze Zetora z którego zwolnic by się lało , albo wyły czy chrupały w czasie jazdy co np. w Ursusach jest prawie normalką . Następna sprawa, nawet jak mi coś padnie przykładowo po gwarancji to albo zrobię i naprawię sam, a jak nie dam rady to wezwę zaprzyjaźnionego mechaniora, ktora zna Zetora od a do z, a mam kilka dobrych fur w okolicy typu CASE, MC CORMICK 135 czy MF 6475 i co, każdy z nich już za sobą awarie i kosztowne wizyty serwisu, a mnie przy ilości moich ha na takie serwisy poprostu nie stać. Dla nas pseudo ,,farmerów" są właśnie takie marki jak Zetor, Pronar, Farmer itp. Więc oblewam ją często i gęsto aby mi też dobrze służyła. PS. Za życzenia nie dziękuje...... ;) Pozdro! Acha, wyposażenie miałem napisać, to bez fajerwerków, skrzynia 40, Grammer ten zwykły choć teraz żałuje bo trzeba było wziąść pneumatyka i opony 18 a nie 16,9r34, Są jeszcze głośniki, antena, fotel pasażera, zaczep dolny rolniczy, 400kg na przodzie, 150 tyl, CBMy kategorii 2 to teraz standard.

nie ma sie co denerwowac i uwazam ze zetor nie jest taki ubogi jak niektorzy mysla;p sami bierzemy forterre i uwazam ze to jest srednia polka i na nasz areal i mozliwosci zupelnie wystarczy. tak jak kolega @wlodiw mamy zetora mniejszego chodzi dobrze wiec to ze sie dobrze sprawuje tez mialo wplyw na wybor. uwazam tez ze jest wiele gorszych konstrukcji niz zetor i jakos nikt sie nie czepia;p pozdrawiam

dzieki za odpowiedź ;]

@wlodiw naprawde dzieki ze podales porządny powód podparty mocnymi argumentami.i ze nie był to powód typu "bo zetor jest najlepszy" lub cos w tym stylu "z sentymentu" tam pisałeś ze mam wyspasione sprzety... ale tylko na fotkach...cieszy mnie fakt ze dobrales maszyne idealnie do swoich potrzeb a nie z "własnego widzi mi sie" usatysakcjonowany jestem. Zycze bez awaryjnej pracy ;]

@wlodiw Ale wypracowanie walnołeś hehehe :D Odnośnie tych zwolnic wyjących to kiedyś słyszałem od mechanika z serwisu że w ursusach to nie zwolnice wyją tylko atak w tylnym moście tzn. przekładna główna. A te nowe proximy mają chyba takie same zwolnice jak i te stare zetory. Jedyne co się zmieniło w zetorze to jakość wykonania. Może teraz jest lepiej ale jak ja brałem ciągnik 4 lata temu to było widać niedociągnięcia i gorsze materiały używane do produkcji.... W sumie ja wole unikać elektroniki z tego co mnie już życie nauczyło a raczej szkoła to Elektronika na pewno jest wygodna ale bardziej kosztowna w eksploatacji i naprawach!!

Nie mówię o eksploatacji podnośnika z EHR Bo ta raczej nie wymaga zbyt wielkich nakładów eksploatacyjnych. Ale jak masz już komputer który steruje wtryskiem paliwa i wieloma innymi rzeczami to nawet gdy powstanie głupi błąd Wtedy kłania się serwis bo sam na pewno tego nie usuniesz A poważniejszy błąd komputera unieruchomi ci maszynę albo będzie przełączał w tryb awaryjny.

blu jeśli to pytane z samochodem kierowałeś do mnie to powiem ci ze mam VW Passata B5 1,9 tdi na zwykłej pompie klimy nawet nie mam więc jedyną elektroniką jaką tam mam to zwykły modół! Jedyna elektronika to ABS 2 poduszki bo szyby el. to bym nie powiedział że to jest elektronika.... I już parę razy jeżdziłem do gościa żeby mi błędy kasował to zaśpiewał mi 50 pln za to żeby na wyświetlaczu nie pokazywał się komunikat SERVICE OIL. A teraz dogrzebałem się i sam sobie to usuwam :D


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v