Skocz do zawartości

AleksanderEr

Members
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

763 wyświetleń profilu

Osiągnięcia AleksanderEr

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

1

Reputacja

  1. potwierdzam ; w jednym temacie jest posiadaczem Landini , w drugim już jego znajomy i parę innych kwiatków w innych tematach. Widziałem taki ciągnik przy koszeniu łąki ,jest dużo mniejszy od M7040 , Nie widzę sensu porównywania , Kubota jest mała i lekka a to Landini to chyba tylko kwiatki i rabatki. Bardzo mi się podobało jak silnik pykał. To klasa raczej c 330 koni tylko więcej .
  2. dzwoniłem do Repsola i twierdzą , że oni również produkują olej dla Kuboty i mają w sprzedaży Kubota UDT I Super UDT Mam zamiar u nich kupić ten olej . To jak to w sumie jest , olej od Repsola jest poświęcony przez Kubotę czy nie jest? Różnica w cenie miedzy Repsolem a serwisem Kuboty bardzo duża.
  3. mam na skrajnych tylnych, więc nie ma co przestawiać - chyba?
  4. @rolniqCześć. Moja 7040 ciężko 800 l biardzkiego dżwiga , to nowe inne pompy mają? Pewny jestem ,że ja 1000l nie podniosę. Napisz coś o 6060 ciekawi mnie jak ten nowy wypusk się sprawuje? Napisz nam co i w czym nią robisz.
  5. @Mikrus pod jęczmień , gleba 3 klasa mada Uprawiałem po orce wiosennej wykonanej przed Świętami i płycej nie dało rady ustawić gdyż koła od ciągnika zapadały się głębiej niż agregat był ustawiony .Siać będzie Amazone z aktywną broną z przodu siewnika , więc docelowo będzie ok. Tą Kubotą szybciej niż na 1 biegu szosowym ciężko jest po polu jechać , skacze jak piłka mimo ,że pole elegancko zaorane no i słaby moment obrotowy nie pozwala na więcej , mało mocy a skrzynia biegów słabo rozliczona właśnie między 5 polową a 1 i 2 szosową . Może za szeroki ten agregat kupiłem? W M7060 podobno dodali 6 bieg bo ludzie narzekali , nie wiem jak jest w nowej skrzyni ale w tej co jest w moim ciągniku jak dla mnie to jest problem .Można by jechać na 1 biegu szosowym na max obrotach ,ale wtedy paliwo ubywa w oczach. Powiem jeszcze , tak mi się teraz skojarzyło ,że Kubotą M7040 w polu z moimi maszynami , oprócz opryskiwacza wszystko robię małymi prędkościami , gdyż szybciej nie da rady , 4 do 7 km/ha i nie więcej , powodem albo jest brak mocy ,albo słaby moment obrotowy lub niestabilne poruszanie się z maszyną po polu. Na dodatek pilnuję 1500/1700 obrotów , żeby z paliwem jakoś wyrobić to wówczas na wyższym biegu już mocy brakuje a odpowiedniego biegu brakuje. Przypomniało mi się ,że w zeszłym roku chciałem kupić ścierniskowego Sharka Grano System z wałem rurowym i talerzami 50 coś cm i nie wiedziałem o jakiej szerokości myśleć , zadzwoniłem do fabryki i rozmawiałem z szefem , on mi powiedział że 2,7 m na pewno będzie odpowiednie do M7040 a na moje wątpliwości zdeklarował się nawet wymienić na 2,5 m o ile by był jakiś problem z doborem. Nie kupiłem ale teraz myślę , że z 2,7 m miał bym duży problem z wożeniem tego na pole a jak było by w pracy to również mam wątpliwości.Pisałem wcześniej ,że Sharka 3 m z wałem packera nie podniosłem nawet z ziemi Coraz częściej jeżdżąc po polu myślę ,że muszę kupić jakiś używany ciągnik ze 120 km do uprawy i transportu a Kubotę zatrudniać jedynie do lekkich prac. Idąc dalej tym tropem to powinienem na początku zrobić odwrotnie ;kupić nowy ciągnik 120 km do uprawy i transportu a używańca do lekkich robót. Ale wówczas nie było by tych postów bo Kuboty by nie było
  6. @KARGO nie widzisz to po pierwsze a po drugie to w czym problem ; za głęboko , za płytko bo nie rozumiem ? Zresztą chyba napisałem ,że około 10 cm. prędkość też Ci nie odpowiada? Jak za wolno to do Kuboty pretensje ; nie pozwoliła więcej jechać. A do czego jest forum? Zresztą coraz bardziej dociera do mnie ,że na pisanie tutaj szkoda po prostu czasu. @ Mikrus jak wyżej . A do szkoły mnie nie wysyłaj proszę , sam lepiej skorzystaj ze własnej rady i podszkol się w zakresie netykiety i dobrego wychowania.
  7. @pp1208 To co napisałeś i to co ja napisałem ma duże znaczenie ale co z tego? Przecież nie przywieziesz mi swojego pola ,żeby przeprowadzić testy , bo ja na pewno kilkaset km nigdzie w tym celu nie pojadę! Chodziło mi o czym przypuszczam dobrze wiesz , o informację ile inne ciągniki z tym agregatem palą podczas pracy. Jakby były odpowiedzi ,że np; zetor taki a taki spala na ha 15 litrów , jakiś NH 12 litrów a inny traktor 8 litrów , to by mi wystarczyło ocenić ,że moja Kubota w tej pracy wcale dużo nie pali lub odwrotnie. Bo np bez pytania kogokolwiek dobrze wiem ,że w orce pije jak pijawka , tak samo wiem ,że w lekkich pracach pali bardzo mało. Ot co. A ty wyjeżdżasz z "takim samym polem" , "taką samą głębokością" , no to Ci dopisałem resztę.
  8. mam pytanie; czy oleje UDT od Repsola i UDT od Valvoline różnią się czymś? No bo niby jeden i drugi UDT lub Super UDT. Mam informację ,że dla Kuboty oleje robi właśnie Repsol albo Valvoline. W Polsce podobno wszystko idzie od Repsola bo Valvoline nie ma autoryzowanego przedstawicielstwa . Czy moglibyście zweryfikować te informacje? Informacja od firmy Kubota Polska : "Kubota nikomu nie udzieliła żadnego dopuszczenia na olej". Przedstawiciel Fuscha przed sprawdzeniem u źródła był na 100% był pewien ,że Fusch takie dopuszczenia ma. Kolejna informacja od Kubota Polska jest taka ,że jeżeli ktoś mając przedłużoną gwarancję pozwolił serwisowi na przeglądzie nalać inny olej niż Kuboty to stracił w tym momencie 3 letnią gwarancję. Ot co.
  9. Ależ oczywiście kolego , masz całkowitą rację ; nie dopisałeś tylko ,że wiatr musi być w tą samą stronę , ta sama pora roku , miesiąc,dzień i godzina no i parę innych rzeczy. Aa i koniecznie paliwo z tego samego dystrybutora , te same oleje i płyn do spryskiwaczy. @ hubertuss potwierdzam , Kubota M7040 rewers ma na linkę.
  10. wczoraj zrobiłem po zatankowaniu do pełna 3 ha moim agregatem "Dziekan" 3,2 m szerokości (http://www.agrofoto.pl/forum/topic/67298-jaki-agregat-uprawowy-do-c360-3p/#) po orce , głębokość ok. 10 cm , prędkość 5/6 km/ha ,w tym przejazdów od tankowania do tankowania i trochę pyrkania na postoju ponad. 10 km . 2 ha mada 3 kl. i 1 ha lekka torfowa 4/5 kl. Ze wskaźnika patrząc nie spalił 30 litrów (dzisiaj tj. 4 kwietnia zatankowałem 21,80 l więc wyszło ponad 6l/ha po odjęciu przejazdów). Czy to dużo ,czy mało oceńcie sami, pracowałem na 1 szosowej 1500 obrotów. Na 2 szosowej miał za ciężko. Najfajniej jak by ktoś miał taki sam agregat i porównał do innego ciągnika.
  11. Nie zgodzę się ; inaczej ciągnik rusza na rewersie bez sprzęgła a inaczej ze sprzęgłem , całkiem inaczej. Myślę ,że tak postępując oszczędzam mechanizm rewersu i wydłużam jego żywot. Kubota zaleca olej klasy UTTO (taki jest UDT i SUPER UDT vel REPSOL) . Oleje klasy STOU są do smarowania wszystkiego , łacznie z silnikiem a oleje UTTO do silnika nie mogą być stosowane. Wyczytałem , że UTTO jest lepsze jakościowo od STOU i tańsze.
  12. pytanie nie dotyczyło Kuboty a oleju , mimo to dzięki za info . Na pewno nie wleję teraz do Kuboty gdyż Kubota zalana jest Kubotą. Mi z kolei mocno doradzają Venol lub Mannol do Kuboty. Tylko ,że to bez sensu gdyż olej Kuboty u Repsola kosztuje tylko parę złotych więcej niż te Mannole i Venole. Mimo ,tego jestem prawie przekonany, że olej UDT niczym się nie różni od innych olei , mogę się w sumie mylić ale na ten moment tak uważam.
  13. @kirk80 to nie było 3 km i to nie jest problem , problemem jest że przyjeżdżają pierdziawką o pojemności 1.2 l a liczą stawkę jak by tirem przyjechali. Mało tego to jadą trasą (pętlą ) i obskakują kilku rolników i każdego kasują jak bu tylko do niego przyjechali. Wiem to z autopsji bo serwisant będąc u mnie pytał się jak dojechać do kolejnej miejscowości , a faktura przyszła w obie strony po 3 zeta za kilometr. ponad 700 zł za transport mnie wykasowali i oczywiście kolejnych jeleni tak samo. Chodzi o to ,że masz stosować olej o określonych parametrach przez gwaranta i to wszystko. Mam to konkretnie wiedzieć na dniach , chodzi o przepisy. Podobno jest jakiś unijny przepis , że gwarant nie ma prawa wymagać ( grożąc utratą gwarancji) stosowania jedynie olejów , czy filtrów tylko jego produkcji, Podobno były przypadki , że ludzie sprawy sądowe powygrywali w tym temacie. Czy ktoś z kolegów na forum ma jakieś doświadczenie z olejami z Jasła a szczególnie interesuje mnie opinia o oleju JASOL AGRICAT UTTO 10W/30
  14. Przecież masz wyżej wszystko opisane. Pewnie serwisy zgodnie z instrukcją super UDT wlały W związku ze zbliżającym się przeglądem trochę grzebię w temacie olei , rozmawiałem z ludźmi , którzy zajmują się sprzedażą jak i produkcja olei i wyłania mi się obraz taki ,że wszystkie oleje z danej klasy (np UTTO 10W30) mało co się od siebie różnią jakością a mocno ceną . To jedynie marketing i okręcenie konsumentów , pozycja na rynku robi różnicę. Zaczynam skłaniać się do twierdzenia,że tak naprawdę dla naszego ciągnika będzie bez różnicy czy wlejemy JASOL AGRICAT UTTO 10W/30 za około 8 zł/litr czy KUBOTA Super UDT UTTO 10W/30 za 23 zł/litr , czy też każdy inny olej klasy UTTO 10W30 spełniający normę UTTO 10W30. Reszta to jest tylko marketing i robienie nam wody z mózgu i przeciąg w kieszeniach. To pewnie działa podobnie jak każda reklama produktu ; jak się o czymś mówi w mediach to się lepiej sprzedaje , ale za reklamę trzeba słono płacić - więc żeby się lepiej sprzedawało trzeba podnosić cenę , żeby było na reklamę. Tak to moim zdaniem działa i takie są tego skutki dla kupujących. Nikt nie szuka danych z badań laboratoryjnych ,nie porównuje kart produktu tylko łyka reklamę , która z założenia jest po to żeby kupującego okręcić wokół palca i wydoić z kasy. Dlatego tak ważne jest żeby na tego typu forach wymieniać się informacją , podawać prawdziwe doświadczenia , w tym przypadku ze stosowania poszczególnych olejów i wtedy szybko będzie wiadome wszystkim zainteresowanym jak jest prawda. Marketing i reklama przestaną nas kołowacić na każdym kroku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v