Skocz do zawartości

egzamin zetorem, proszę o pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Cześć, wyskoczę teraz do Was z dziwną prośbą :D Otóż we wtorek 27 stycznia jadę na egzamin praktyczny na prawo jazdy T do Łomży :P Jest tam ciągnik Zetor 5320 + przyczepa Pronar T663/2. ( http://www.word.4lomza.pl/index.php?k=62 ) Mam głupie pytania ;) Może mi ktoś z Was wytłumaczyć gdzie znajdują się następujące rzeczy w tym ciągniku żebym mógł wskazać je na egzaminie ? Te elementy to: poziom oleju w silniku, poziom płynu chłodzącego, poziom płynu hamulcowego, poziom płynu w spryskiwaczach oraz gdzie są te pokrętła czy jak to tam od świateł ? Bardzo prosiłbym o odpowiedź tu lub na PW. W okolicy nie ma nikt żadnego Zetora więc muszę prosić Was o pomoc bo na swojego nauczyciela u którego zapisywałem się w szkole na egzamin to nie ma co liczyć... :/ Z góry dzięki

Opublikowano

Na privie masz charakterystykę 4320-chyba nie rózni się masakrycznie od 5320. A co do świateł to jest tam charakterystyczne pokrętło z namalowanym reflektorem


chociaż co do świateł to poleć się najlepiej użytkownika takiego zetorka

Opublikowano

Dzięki za to ;)

Może mi ktoś napisać jak wygląda układ biegów w tym ciągniku ? Oraz teraz takie debilne pytanie: jak zgasić ten ciągnik ( bo znajomi różne rzeczy mi mówili ale to próbowali zapewne wkręcić.. :D )

Opublikowano (edytowane)

gasisz dźwignią ręcznego gazu ( po prawej stronie konsoli kierownicy , maxymalnie w dół ) , jak 30-tę albo 60-tkę.

Tak na marginesie to przed egzaminem praktycznym , masz prawo  do zapoznania się z instrukcją obsługi pojazdu ,do którego wsiadasz  i nie musisz tego wiedzieć wcześniej ,gdzie co w nim się znajduje . Schemat biegów masz z lewej strony konsoli , naklejka na blaszanej pokrywie nad kolanami pod kierownicą. Różnie z egzaminatorami bywa ( nastrój zależy od pogody ) ale jak  czego nie wiesz  to pytaj czasami podpowiedzą , na ciągnikach ( w Łomży )za takie rzeczy  nie oblewają ! Biegi powinny tak wyglądać :

                            W--2--4

                             1--3--5

                                          reduktor:
 
                                          polowe
                                          neutralne położenie
                                          drogowe
 
 
 
Edytowane przez DarekD
Opublikowano

Mam kolejne pytania ;)

Otóż powiedzcie mi czy dobrze myślę jak ten cały egzamin się zalicza :D

 

Tak więc, egzaminator podstawia mi ciągnik obok przyczepy. Losuję jedną z tych rzeczy do sprawdzenia ( 1. Poziom oleju w silniku, 2. Poziom płynu chłodzącego, 3. Poziom płynu hamulcowego, 4. Poziom płynu w spryskiwaczach, 5. Działanie sygnału dźwiękowego ) oraz jedną z tych ( Działanie świateł pozycyjnych/postojowych mijania drogowych hamowania"STOP" cofania? kierunkowskazów awaryjnych). Załóżmy że wylosowałem poziom płynu chłodzącego i światła mijania. Aby pokazać gdzie znajduje się chłodnica itp będę musiał sam zdjąć tą pokrywę z maski czy egzaminator wcześniej zdejmie obie ? Oraz czy pokazując światła będę musiał zapalać ciągnik ?

Jeśli pokazałem już te rzeczy teraz trzeba podczepić przyczepę :P Więc już cofam do podczepiania, ile mam prób aby trafić idealnie w punkt ? Następnie jeśli już trafię to włączam neutralny bieg, hamulec ręczny wysiadam podczepiam przyczepę wsiadam i gaszę ciągnik  i dalej wykonuję kolejne czynności czy jeśli trafiłem w ten punk gaszę ciągnik ( na biegu ? czy na neutralnym i ręczny ? ) i podczepiam. 

Teraz jeśli już podczepiłem ją to muszę wykonać wszystkie inne czynności ? Czyli najpierw podłączam te światła razem z hydrauliką potem podnoszę te kółko wyciągam kliny, wkładam na miejsce, ma to jakieś znaczenie kolejność ? :D

Jeśli już wykonałem tamte czynności to trzeba sprawdzić wszystkie światła, więc trzeba zapalić ciągnik czy możny z wyłączonym silnikiem sprawdzać te światła ? 
O co chodzi z tym pompowaniem hamulców w przyczepie ? Jak się to robi, bo słyszałem że przez to ktoś nie zdał :o

Następnie jeśli już to wszystko zrobiłem ustawiam lusterka ? Potem ruszam na łuk, ile mam prób/ czasu na wykonanie tego łuku ?  Następnie jest to wzniesienie, trzeba się na nim zatrzymać zmienić bieg na neutralny i zaciągnąć ręczny ? czy można ominąć to nacisnąć sprzęgło hamulec ręczny ?  

Jeśli dobrze zrozumiałem to będę musiał zrobić albo parkowanie skośne wjazd przodem i wyjazd tyłem oraz parkowanie prostopadłe wjazd przodem i wyjazd tyłem oraz wjazd tyłem i wyjazd przodem ?   STOSOWAĆ się do tych ŻÓŁTYCH pasów czy do białych ?

AA, cały czas na placu mam jeździć ze światłami drogowymi oraz z kierunkowskazem włączać na łuku go też ? ( słyszałem że niektórzy jak włączyli kierunek prawy na łuku to tak jeździli cały czas po placu i wyłączyli go dopiero po wykonaniu ostatniego zadania, prawda to że tak można ? :) )

No i jeśli jakimś cudem uda mi się zdać ten plac to jadę na Łomżę... :/ jak pierwszy raz tam byłem to aż się przeraziłem jaki tam ruch jest straszny, jestem przyzwyczajony że u mnie w Giżycku tak nie ma :P
 Jaki długo jeżdżę po tym mieście ? ( to prawda że egzaminator robi tak że kieruje tylko na rondo potem jakieś większe skrzyżowanie i każe wracać do WORD-u i wpisuje że jeździło się o wile dłużej ?)

Jeśli udało mi się przejechać już to miasto bez problemów ( odpukać ) to wjeżdżam do WORD-u, muszę sam odczepić przyczepę czy robi to już za mnie egzaminator ? Jak wykonywać wtedy czynności ? ( założyć kliny opuścić to kółko odłączyć światła wraz z hydrauliką a następnie odczepić przyczepę odjechać ciągnikiem? ) Kiedy egzaminator da mi tą kartkę jak zdam ? Przed odczepieniem przyczepy czy po ? Co potem będę musiał robić jeśli już ją dostanę ? Muszę gdzieś iść czy mogę wracać do domu zadowolony ? :P

Bardzo proszę o przeczytanie tego meeeega długiego postu, proszę o poprawienie moich błędów bo bardzo zależy mi na waszych opiniach itp. Zapewne było pisane już to ale ciężko przeszukać kilkudziesięciu stron... :)

Z góry dziękuję już tym co mi pomogli ! Czekam na odpowiedź :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v