sadek9 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 co do kalibracji skrzyni to nie wystarczy podniesc rewers i wcisnac wlacznik napedu tak jedynie sprawdza sie temperature oleju w skrzyni aby skalibrowac skrzynie nalezy po rozgrzaniu wprowadzic na odpowiednie obroty i wykonac pewna sekwencje przyciskow wtedy skrzynia sama sie wprowadzi w tryb kalibrowania i sie skalibruje. przypomne jeszcze ze rownierz wykonuje sie kalibracje tylnego podnosnika ale to jest opisane w instrukci wiecej informacji moge podac na priv.
Maarrek Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Czy mógłbyś opisać kalibrację tylnego podnośnika? Jak to zrobić? Nie mogę tego w instrukcji znaleść
Piters182 Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 Witam, czy ktoś może wie coś na temat jakiś Claasów sprzedawanych na części?
grzybu1 Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 Hejka, przybliżę Wam nieco informacji o arionie 640 cmatic. posiadam go od prawie roku, ma 500mtg. skrzynia pracuje ok. ostatnio była akcja serwisowa claasa i został wymieniony zawór, który odpowiadał za ciśnienie na ponosniku tylnym. pytacie, czy warto brać amortyzację osi... warto. przy transporcie nie rzuca ciągnikiem i nie skacze jak żaba. przy pedkosci maksymalnej obroty spadają do 1400 jak nie ma dużego obciazenia. można zejść jeszcze niżej na tempomacie obrotow. pytajcie jak macie jakieś pytania
Tetsuya Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 Ile dałeś za swojego ariona i na jakim wyposażeniu? Sam mam ariona ale 620 cmatic.
Piters182 Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 To ty zdradź ile dałeś za swojego 620 Cmatic.
Piters182 Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 I jakie tam masz wyposażenie, jaka jest różnica między skrzyniami w cenie?
Tetsuya Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 Oś przednia resorowana, opony tył Michelin, przód trelleborg,radar,tuz,4 pary elektrozaworów,para hydrauliki z przodu,hydrauliczna śruba centralna,automatyczne stabilizatory dolnych cięgien, zewnętrzna obsługa tuza oraz hydrauliki,elektryczne lusterka boczne oraz podgrzewane, podgrzewana tylna szyba, pilot do sterowania hydraulika,kufer śniadaniowy,klimatyzowany schowek, automatyczna klimatyzacja, radio z Bluetooth,układ zimnego rozruchu,2 koguty, dodatkowe światła mijania, dodatkowe światła robocze cebis i skrzynia cmatic. Dopłata to zależy jak chcesz ciągnik dobrze wyposażony to skrzynia ok.18-20 tysięcy dopłaty, jezeli biedna opcja to ok.50-60. Jak decydujesz się na cmatic to z automatu masa rzeczy wchodzi w standard. Nie można mieć cis i dobrać tylko sama skrzynie.
Piters182 Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 A tak porównywałeś JD w takiej samej opcji i mocy, i jak wychodzi podobnie czy drożej? Widać że masz bardzo bogatą wersje. Ale pierwszy raz się spotkałem żeby mieć 2 firmy opon przy kupnie ciągnika.
Tetsuya Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 2 firmy gdyż nie mogłem wziąść Michelin z przodu gdyż nie zgrywałyby się z przodu dlatego poradzono mi bym wybrał coś innego. Co do JD miałem tylko 1 rozmowę i cena zaczynała się na 4..... więc kolejnej rozmowy nie było a też nie chciałem wierzyć że tyle kasy by zaszedł.
grzybu1 Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 Moja wersja to przedni tuz, wom, radar, 4pary hydrauliki z tyłu, 2 pary hydrauliki pod kabiną i jedna z przodu, dodatkowe światła, lepsze siedzisko, 2 koguty, hydrauliczne cieglo, automatyczne stabilizatory podnosnika, sterowanie na blotnikach , isobus, powerbeyond opony Michelin 650 tył i 540 przod. cena to 380 netto. tak jak kolega pisał wyżej John deere zaczynał się od 440 chyba netto w takiej średniej wersji więc wolelismy wyposażonego lepiej claasa
Piters182 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Ale to macie na myśli model JD 6140R? ciekawe jaka tam jest różnica w skrzyniach, co prawda te wajchowanie mi się nie widzi. I czy ta bezstopniowa dużo cene podraża. Co do wyglądu powiem że bardziej mi się podobają JD, ale kiedyś podobały mi się bardziej Claasy jak były te starsze modele, a te nowsze po mojmu się popsuły, takie "grzybki" teraz robią, nie mają takiego groźnego, opływowego wyglądu jak starsze modele.
Tetsuya Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Ja rozmawiałem o R6150. Wyglądem nie pracujesz a ja wolę jednak mieć tańszy i wysoki standard niż iść tylko na markę ale w podstawie. Ja przez pół roku zrobiłem już 400mth. Nie chciałbym nic ujmować JD ale cenowo to jest bezsensu płacić 70-80 tysięcy więcej za ciemno zielony kolor a nie groszkowy.
Piters182 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Zawsze sądziłem ze JD i Claas są w podobnych cenach, czyli Claas ma 2 skrzynie do wyboru są 3 wersje CIS,CEBIS,CMATIC zgadza się?
Tetsuya Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Tak zgadza się choć powiem szczerze że cis kompletnie mi się nie podobał i na pewno bym go nigdy nie kupił. W claasie możesz dokupić dodatkowo 3 lata gwarancji.
grzybu1 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Mógłbyś powiedzieć coś więcej o przedłużaniu gwarancji ?
Tetsuya Opublikowano 10 Lutego 2016 Opublikowano 10 Lutego 2016 http://www.claas.pl/service/produkty-serwisowe/maxi-care Usługę można wykupić do pół roku po zakupie maszyny na ciągniki można dokupić 3 lata plus rok oczywiście podstawowy. Ustalanie liczbę mth jaka rocznie planujesz zrobić oraz twój wkład własny 500 lub 2500 zł. Na maxi care idzie osobna umowa podpisana przez ciebie jak i twojego dilera. Cena maxi care jest ustalana od wartości maszyny,mth oraz wkładu własnego. Ja jak pamiętam zapłaciłem coś ok 6800zł za 3 dodatkowe lata 750mth rocznie i 2500wkład własny.
piotr63a Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 witam tez biorę claasa pod uwagę czy to prawda że przednia oś resorowana wymaga częstego smarowania i jest tych miejsc wiele?
Tetsuya Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 Powinno się smarować co 50 mth. Jest sporo miejsc do smarowania ale jest też mozliwość założenia centralnego smarowania koszt okolo 3 tysięcy serwis zaklada to w 3-4 godziny. Wtedy smarujesz tylko 4 miejsca.
artur4 Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Posiadacze wersji 600 są niemile zaskoczeni dużym spalaniem - silniki po 6 cylindrów. W modelach 500 są silniki 4 cylindrowe a ciągnik jest krótszy o ok 40 cm. właśnie z powodu długości silnika. O ile nie masz jakiegoś bardzo długiego agregatu i maszyn szerszych niż 4,5 metra to w zupełności wystarczy wersja 500. Spalanie jest dużo mniejsze a siła i gabaryty porównywalne. W ciężkich pracach oszczędność jest niewielka ale w lżejszych, np opryskiwacz, transport, maszyny uprawowe bierne to widać sporą różnicę. Największe zjadanie paliwa miałem w pracy z broną aktywną 3 m, gdy prędkość jazdy na ciężkiej ziemi to 2-3 km na godzinę - palił ok. 17 l. na godzinę ale w pracy z talerzówką czy opryskiwaczem spadał poniżej fergusona 100 konnego. Silnik bardzo dobry i bardzo dobre oprogramowanie. Ciągnik na markowych i solidnych częściach. Jeśli zadbany - pracuje bezawaryjnie. Polecam. Akurat mam do sprzedania 530 CIS z małym przebiegiem - z powodu likwidacji produkcji. Zapraszam do kontaktu.
Lazar7 Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 planuje zakup Ariona 440 CIS, zastanawiam się czy ten CIS jest bardzo potrzebny? ciagnik byłby w bogatym wyposażeniu, oś amortyzowana, zwiekszona pompa, szerokie ogumienie...
sobek112 Opublikowano 3 Września 2016 Opublikowano 3 Września 2016 Co warto dobrać w wyposażeniu przy zakupię nowego ariona 650?
Piters182 Opublikowano 5 Września 2016 Opublikowano 5 Września 2016 Witam, po gwarancji sami wymieniacie filtry, oleje, czy to robi serwis Claasa? Kupujecie filtry oryginalne czy zamienniki?
Tetsuya Opublikowano 5 Września 2016 Opublikowano 5 Września 2016 Co warto dobrać w wyposażeniu przy zakupię nowego ariona 650?To zależy jaki masz budżet. Ja mam 620. Wg mnie warto mieć cmatic, elektryczne lusterka oraz podgrzewane, podgrzewana tylna szyba, amortyzowana przednia oś, Hydrauliczna śruba centralna, automatyczne stabilizatory dolnych ciegien, tuz, zewnętrzna obsługa WOM oraz śruby na blotnikach,zimny rozruch,opony Michelin albo trelleborg, radar, dodatkowe świata robocze, klimatyzacja automatyczna,centralne smarowanie osi przedniej ewentualnie jeszcze dywan oraz pokrowiec na siedzenie a do pełni szczęścia klimatyzowany fotel ale to jest ok 10 tysięcy więc tylko jeżeli faktycznie jest na to kasa. Co do posta o filarach to dużo zależy jak długo będziesz trzymać ciągnik jeżeli serwisujesz automatycznie masz większe szanse na lepszą cenę i zainteresowanie. Filtry nawet oryginalne robi donaldson albo Baldwin to samo z olejem Total. Ja robię cały czas serwis ale ja kupuje stopniowo olej i filtry i co miesiąc coś i wtedy po 500h dzwonie tylko by przyjechali a wszystko już u mnie leży przez co nie odczuwam aż tak serwisu.
Rekomendowane odpowiedzi
Średnica wału jezdnego Claas Mercator 75 i inne pewno też
Claas Arion 630 Kuhn Varimaster 121
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się