Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie zakupiłem ostatnio prase do słomy fortschritt k442 i mam pytanie jaki

Wałek wom kupić di tej prasy bo słyszałem że zwykły wałek rurowy nie wytrzyma długo przy tej prasie, chodzi mi jaki typ wałka i jaka długość z góry dzięki za odpowiedź 

Opublikowano

Witaj

 

Zacznę od końca bo od długości wałka, sama informacja o tym jaki model prasy posiadasz nie jest wystarczająca. Warto wiedzieć z jakim ciągnikiem współpracuje, nie ma jakiegoś standardu do każdej maszyny odnośnie długości. Każda maszyna czy to ciągnik czy to maszyna współpracująca jest zależna od konstruktora. W jednym ciągniu WOM masz bardziej wysunięty w tył, w innym bardziej wepchnięty w korpus. Na logikę wystarczy zmierzyć odległość od wpustu na frezie przy jednym i drugim i wtedy dostosować wałek, na tyle żeby chociaż te 20-25cm wałek wchodził na łączeniu w siebie. Bo jeżeli masz zamiar kupić powiedzmy wałek 1metr, i na łączeniu będzie zachodził na siebie 2 centymetry to tak jakbyś smartem chciał patrola wyciągać z bagna - nic z tego nie będzie. Wałek musi być na tyle długi by przy krańcowych punktach był co najmniej te 10-15cm schowany wewnątrz -Takie jest moje zdanie, ja tak praktykuję, nigdy wałka nie wymieniałem niektóre wałki mam po 15 lat lub więcej.

 

Co do typu wałka - rurowy to sobie można założyć do nie wiem starej taśmówki, jakiegoś "pająka aka rozstrząsacza na 3 pokosy" lub jakiejś maszyny która nie stawia dużego oporu. Prasa czy to do kostek czy to jakieś inne wynalazki, wałek tylko i wyłącznie na frez gdzie jedna część jest pełna. 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dnia 13.06.2020 o 23:34, Darek1337 napisał:

Witaj

 

Zacznę od końca bo od długości wałka, sama informacja o tym jaki model prasy posiadasz nie jest wystarczająca. Warto wiedzieć z jakim ciągnikiem współpracuje, nie ma jakiegoś standardu do każdej maszyny odnośnie długości. Każda maszyna czy to ciągnik czy to maszyna współpracująca jest zależna od konstruktora. W jednym ciągniu WOM masz bardziej wysunięty w tył, w innym bardziej wepchnięty w korpus. Na logikę wystarczy zmierzyć odległość od wpustu na frezie przy jednym i drugim i wtedy dostosować wałek, na tyle żeby chociaż te 20-25cm wałek wchodził na łączeniu w siebie. Bo jeżeli masz zamiar kupić powiedzmy wałek 1metr, i na łączeniu będzie zachodził na siebie 2 centymetry to tak jakbyś smartem chciał patrola wyciągać z bagna - nic z tego nie będzie. Wałek musi być na tyle długi by przy krańcowych punktach był co najmniej te 10-15cm schowany wewnątrz -Takie jest moje zdanie, ja tak praktykuję, nigdy wałka nie wymieniałem niektóre wałki mam po 15 lat lub więcej.

 

Co do typu wałka - rurowy to sobie można założyć do nie wiem starej taśmówki, jakiegoś "pająka aka rozstrząsacza na 3 pokosy" lub jakiejś maszyny która nie stawia dużego oporu. Prasa czy to do kostek czy to jakieś inne wynalazki, wałek tylko i wyłącznie na frez gdzie jedna część jest pełna. 

 

Pozdrawiam

Kolega dobrze pisze porządny wałek to podstawa bezpiecznej i bezawaryjnej pracy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
    • Przez marian508
      witam serdecznie robie remont skrzyni przekładniowej w rozrzutniku i mam pytanie co powinno być wlane w skrzynie jaki olej lub smar w środkowej był zalany olej natomiast boczne jak by rzadkim smarem lub czymś takim
    • Przez piotrord
      Witam, kupiłem ifę w50 jest tam silnik od fortschritta , jako że mam pierwszy raz do czynienia z tym silnikiem mam kilka pytań. Czy da się tam wymienić panewki główne bez wyjmowania wału ? Kolejne pytanie to smarowanie sprężarki i pompy wtryskowej, u mnie z tej cienkiej rurki olej tylko kapie i to jak silnik jest rozgrzany i ma wysokie obroty na zimnym nie leci wcale. . Rurka zapchana nie jest bo i z bloku tak powoli leci ten olej , czy to normalne a jeśli nie to jaka może być przyczyna? Ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 3 atm na bardzo gorącym spada do 1.8 atm.  Czyściłem filtr odśrodkowy i zauważyłem że ten bączek w dolnej podstawie ma spory luz . Wkładam go w ten otwór i ma luz na boki. Czy tak ma być? W górnej pokrywie nie ma aż tak dużego luzu.  Zauważyłem że przy napędzie pompy wtryskowej jest taka jakby puszka która obraca się razem z napędem pompy. Czy ta puszka to jest jakieś ustrojstwo które przestawia kąt wyprzedzenia wtrysku ? czy w jakiś sposób się to smaruje czy czyści ? I filtr oleju , czytałem gdzieś że nie każdy filtr się nadaje . Niby Filtron jest tak gęsty że potrafi go zacisnąć i połamać rurkę z plastiku na którą nasadzamy filtr. Prawda to czy mit? Z góry dziekuję za pomoc i wskazówki. 
    • Przez drewcio
      Witam. Slyszal kto co o takim modelu forsza?
      Wyprodukowano ich ponoc okolo 1000 szt. 
      Ile takie cudo moze byc warte na polskim rynku? 
       
      *zdjecie zapozyczone z internetow
       


    • Przez Andrzej1996
      Witam,mam problem z podnośnikiem w fortschritt 323A przy opuszczeniu ciężkiej maszyny zaczyna wydawać skrzypiący dźwięk,co może być tego przyczyną? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v