Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam moze miał ktoś podobny problem u siebie ciągnik New Holland T6080rc przy zmianie kierunku jazdy nie odbywa się to łagodnie tylko ciągnik kilka razy szarpnie i dopiero zmienia kalibracja nie pomaga brak błędów. 

Edytowane przez Kala3452
Błąd
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem co miałby do tego mieć tłumik drgań samo wejscie synchronizatora nie ma żadnego wpływu na zły stan tłumika i czujnika momentu obrotowego tłumik ma wpływ przede wszystkim na problemy z automatyką, jeśli jego nie sprawność powoduje zakłamania w odczycie momentu obrotowego. A tu masz definitywnie brak pełnego wejścia synchronizatora, potencjometr nie osiąga pozycji zapięcia i dletego zawór podejmuje kilka prób dopięcia, aż za którymś razem się udaje co teoretycznie nie zgłosi błędu bo pozycja została osiągnięta. Co jest przyczyną nie wiem moze być usterka mechaniczna ale nie tylko. Inną kwestją jest fakt, ze ten ciągnik nigdy nie zmieni kierunku idealnie płynnie, tak jak ciągnik na rewersie na mokrych sprzęgłach. musiał bym sie przejechać tą maszyną żeby powiedzieć czy nie szukasz dzióry w całym ta przekładnia jest specyficzna i trszeba wiedzieć co jest w niej normalne a co nie

 

Edytowane przez mariusz(ZDUN)
Opublikowano

Zuzyty tlumik wlasnie powoduje szarpniecia mimo dobrego stanu synchronizatorow i prawidlowej kalibracji.  Jezeli twierdzisz ze synchronizator nie moze za kazdym razem osiagnac swojej pozycji to od tego jest menu HH do sprawdzenia czy tak jest faktycznie... 

Zmiana biegow i zmiana grup jest na jedenej lini zasilania oleju.

Opublikowano

po pierwsze jeśli tłumik jest uszkodzony to wogówe nie zrobisz kalibracji w tym ciągniku bo ci momentu nie odczyta,i przy pierwszym sprzęgle udusisz  silnik bo nie osiągnie harakterystyki momentu dla danego sprzęgła, na czym właśnie polega kalibracja, i w zasadzie po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że klient czekuje od maszyny czegoś, czego ona nie osiągnie nigdy, bo zanim on wyjmnie jeden synchronizator i zapnie inny to zawsze powstaje pene szarpnięcie, ale nie stwierdzę tego bez przejechania się ciagnikiem, jedyne co mogę zalecić w tej sytuacji to wsiąść w inny ciagnik z taką przekładnią i porównać to ze swoim.

Ja również prowadzę serwis i znamdobrzete skrzynie, ale to nie czas na licytowanie się kto co umie jak kolega ci pomoże to spoko 

Opublikowano

ja nie mówię o kalibracji momentu silnika tylko o kalibracji skrzyni do czego w tej przekładnie niezbędny jest sprawny damper, który będzie prawidłowo podawał moment dla czujnika z rozwalonym nie skalibrujesz tak jak napisałem udusisz silnik nie rozłączy sprzęgął...

Opublikowano

jeśli tłumik złoży się całkowicie to wywali ci błąd  bodajrze E64 ale mogęsię teraz mylić w opisie masz jako możliwość błędu uszkodzony damper.  Owszem przy nie całkowicie uszkodzonym tłumiku przjdzie kalibrację ale właśnie tu jest problem jak mądrzy panowie sami kalibrują sobie skrzynie ,aaaa bo ja wiem i na serwisie zaoszczędzę i nie jenokrotnie zamiast poprawy jest pogorszenie ustawień.

Opublikowano
11 minut temu, mariusz(ZDUN) napisał:

po pierwsze jeśli tłumik jest uszkodzony to wogówe nie zrobisz kalibracji w tym ciągniku bo ci momentu nie odczyta,i przy pierwszym sprzęgle udusisz  silnik bo nie osiągnie harakterystyki momentu dla danego sprzęgła, na czym właśnie polega kalibracja, i w zasadzie po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że klient czekuje od maszyny czegoś, czego ona nie osiągnie nigdy, bo zanim on wyjmnie jeden synchronizator i zapnie inny to zawsze powstaje pene szarpnięcie, ale nie stwierdzę tego bez przejechania się ciagnikiem, jedyne co mogę zalecić w tej sytuacji to wsiąść w inny ciagnik z taką przekładnią i porównać to ze swoim.

Ja również prowadzę serwis i znamdobrzete skrzynie, ale to nie czas na licytowanie się kto co umie jak kolega ci pomoże to spoko 

Napewno tak nie powinno szarpać mam też inny ciągnik i odbywa się to łagodnie 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Czekaj_0
      Witam mam problem z ciagnikiem nh t6050 a mianowicie mam biegi polowe wbita chce ruszyc ciagnie przez 10cm i wyswietla N na ekranie i wbija na luz czasami biegi zalapia i jest mormlanie podkresle ze przy szosowych nie ma tego problemu wie ktos czemu tak sie moze dziac?
    • Przez pio46
      Witam T 6050 przestał pokazywać prędkość jazdy , wyświetla się 0,00. Jaka może być przyczyna , gdzie szukać czujnika prędkości?
    • Przez Czekaj0
      Od jakiegoś czasu w moim new holland t6050 slychać dziwne stukanie w okolicach prawego boku silnika, podczas pracy na wolnych obrotach tego nie ma albo jest tak cicho że tego nie słychać podczas wkrecania się na obroty bez obciążenia słychać lecz gdy obroty przestaną rosnąć tylko będą np na najwyższych to z powrotem tego nie słychać, przy obciążeniu np pod górkę słychać to cały czas, turbina nowa zawory wyregulowane prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny 
    • Przez Patrykxd
      Witam powie mi ktoś jak spuścić płyn chłodniczy ww wymienionym modelu? Jest jakiś korek spustowy czy trzeba wąż odkręcić? I jaki płyn najlepiej zalać?
    • Przez niesmialy83
      Wie ktoś jak ustawić godzinę w formacie 24 godzinnym ? Mój ciągnik, to New Holland ts115a . Normalnie godzinę można ustawić , ale tylko w formacie 12 godzinnym . Na przekręconym kluczyku na zapłon, przytrzymuje przycisk "h"- lewy z prawej strony i ustawiam godzinę, ale tylko do 12 godz. 

       
      Czy muszę kliknąć jakiś dodatkowy przycisk? 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v