Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem jak w temacie. Mianowicie, jak założyłem dobry korek do chłodnicy to po chwili pracy w polu rozerwało ją, woda leciała jak z fontanny, pojechałem ją polutować po założeniu to samo jeździłem nawet bez korka, ale to niewiele dało silnik się strasznie grzeje, z odmy silnika leci bardzo dużo białego dymu, z koła pasowego leci olej. Ciągnik słabnie po chwili pracy w polu. Co robić czyżby tłoki, pierścienie itd, czyli generalka silnika?

Opublikowano

Zapomniałem dodać, że uszczelkę wymieniałem, ale bez planowania głowicy po założeniu nowej uszczelki zauważyliśmy, że głowica w okolicy jednego z zaworów jest pęknięta i się "poci". Podejrzewamy, że ciągnik był rozmrożony.

Opublikowano

Proponuje zdjąć głowicę zawieść do warsztatu i sprawdzić ją na szczelność Jak będzie ok. to splanować i dokrecić.jak zdejmiesz głowice to przyjrzyj się uszczelce powinno być widać gdzie poszedł płyn.

Opublikowano

Jeszcze jedna sprawa, czy ktoś kiedykolwiek kupował taką głowice konkretnie do silnika A4.318. Powiem szczerze, że próbowałem w kilku miejscach i nie bardzo mogę taką znaleźć.

Opublikowano

Witam mam podbny problem tylko że w moim 595 jak lapnie wysoką temperature "wyrzyca" mi płyn przez korek od chłodnicy.Co moze byc powodem tej przyczyny??,głowica była planowana jakis rok temu tuleje tez byly wymieniane,dzieje sie tylko tak gdy puszcza termosta martwi mnie to bo zawsze trace okolo 1-2 litrow plynu i siatka w chłodnicy nie jest przykryta:(termosta i korek jest dobry co to moze być,zbyt duze cisnienie w chłodnicy??...

Opublikowano

A może masz za dużo o te 1-2 litrów płynu? Każdy płyn zwiększa objętość wraz ze wzrostem temperatury, po to w samochodach są naczynka wzbiorcze. W "prymitywniejszych" układach chłodniczych górny kolektor chłodnicy ma dużą pojemność i nie napełnia się zimnego układu do samego korka bo i tak wyrzuci nadmiar gdy się rozgrzeje.

Od korka powinna odchodzić taka rurka gumowa lub plastikowa, wrzuć drugi koniec do butelki (ale do samego dna). Jak się rozgrzeje to wyrzuci płyn do butelki a jak będzie stygł to powinien zaciągnąć płyn z powrotem do chłodnicy- tylko korek musi być sprawny.

Opublikowano

A może masz za dużo o te 1-2 litrów płynu? Każdy płyn zwiększa objętość wraz ze wzrostem temperatury, po to w samochodach są naczynka wzbiorcze. W "prymitywniejszych" układach chłodniczych górny kolektor chłodnicy ma dużą pojemność i nie napełnia się zimnego układu do samego korka bo i tak wyrzuci nadmiar gdy się rozgrzeje.

Od korka powinna odchodzić taka rurka gumowa lub plastikowa, wrzuć drugi koniec do butelki (ale do samego dna). Jak się rozgrzeje to wyrzuci płyn do butelki a jak będzie stygł to powinien zaciągnąć płyn z powrotem do chłodnicy- tylko korek musi być sprawny.

 

Myslalem wlasnie zeby zrobic jakis zbiorniczek wyrownawczy,dzieki za podpowiedzc:)ale wydaje mi sie ze to bedzie jednak uszczelka bo zaczął mi lekko z odmy dmuchac(tak miałem w 3P uszczelka wymieniona,problem z odma znikna) a slniczek jest zdrowy i nie bierze oleju i najprawdopodobnie dostal gdzies przedmuch blisko kanału i dlatego mam cisnienie w chlodnicy i wywala mi płyn przez korek;/ale najpierw spróbuje z tym zbiorniczkiem...

Opublikowano

Po to jest odma, żeby z niej dmuchało :D , kwestia tylko ile dmucha.

A jeśli masz przedmuch ciśnieia z cylindra do płynu to naczynko wzbiorcze nie pomoże.

Kolego nie cytuj poprzedniego posta bo dostaniesz ostrzeżenie od moda.

Poczytaj taryfikator kar

Pozdrawiam.

Opublikowano

ja kupywałem taką głowice w Zwoleniu koło Radomia bo mi pękła koło gniazda koszt to 2500 poszukaj w necie w poznanu była firma i mieli miałem takie same obiawy wyżucało płyn przez korek i przez kolektor cieklo

Opublikowano

Witam.również poszukuje głowicy i uszczelek do mf 595 z 1979r. czy kolega je może znalazł ? jeśli tak to gdzie szukać? ewentualnie czy wiecie możę czy da się głowice pospawać? prosze o jakieś sugestie.

Opublikowano (edytowane)

Ja też szukam głowicy bo moja pękła i idzie mi woda do oleju :(( i nigdzie za w miarę tanią kasę nie mogę znaleźć może być do regeneracji aby pęknięta nie była głowice są jakieś wadliwe albo zbyt cienkie bo pękają

Edytowane przez nasil90
Pisanie z Caps Lockiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v