Skocz do zawartości

Różnice pomiędzy modelami Bizonów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a wiec tak. 50 od 56 rozni sie tym ze ma calkowicie inny heder(mocowanie), szerzej rozstawione lampy, inne kolo napedzjace mlocarnie, inne zegary. a 40 rozni sie calkowicie od tych dwoch a mianowicie tym ze jest wezszy(heder jest tej samej szerokosci) a co za tym idzie ma mniejszy zbiornik i tylko 4 klawisze a 50 i 56 ma 5 klawiszy. jesli cos przeoczylem lub pomylilem to prosze mnie poprawic.

Opublikowano

@oFsik tu sie mylisz z tymi silnikami. sam osobiscie posiadam 50 i ma identyczny silnik ja 56. bo gdyby nie taki sam silnik to by nie mial tego pieknego dzwieku. no a opony to 50 mialy waskie ale nie tak waskie jak 56 w starszych rocznikach. ja mam teraz zalozone 540/65 R30(czy jakos tak identyczne jak te http://www.allegro.pl/item407574995_opony_...28_ciagnik.html nawet tej samej firmy i w takim stanie jak ta na pierwszym zdjeciu tylko ze wyzsze) i sa one tylko troche szersze i nizsze niz te stare(takie kiedys mialem)http://www.allegro.pl/item409288148_opony_opona_rolnicze_480_70_30_480_70r30_kola.html tylko ze chyba R28. a 40 miala 4 klawisze a nie 3.

Opublikowano (edytowane)

Z040-Pojemność zbiornika ziarna: 2-2,5 m3 , Ciężar: 6200 kg, Przepustowość: 3 kg/s

Z056-Pojemność zbiornika ziarna: 2,5-3 m3, Masa: 7700 kg , Przepustowość: 5 kg/s

A jak chcesz więcej różnic zobaczy wejdź na stronkę

XYZ

 

Nie reklamujemy for o tematyce rolniczej!

Edytowane przez krolikNH
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Z050 ma opony 18.4-R30, silnik oczywiście SW 400, przepustowość 5 kg/s. Największa różnica między 50 a 56 to sprężyny wspomagające podnoszenie hederu ( 50 tego nie ma i są poważne problemy z mocowaniem przedniej osi, działa na nią duży moment przez co oś się luzuje, rozbijają się otwory itp).

Opublikowano

W rekordach jest większy zbiornik, mocniejszy silnik poprzez założoną turbinę oraz mają wszystkie kabinę, szerokie gumy i sprężyny (czego nie było we wszystkich Z056);)

Opublikowano

Starsze typy Bizonów ale (tylko Z-056 i Z-050 a Z-058 już nie) miały inne koła (blaszane) i paski (wąższe) napędzające przenośnik pochyły i cheder. Każdy Bizon wyprodykowany przed 1990r. miał naped na heder prekazywany poprzez zabierak, inne były też siłowniki od przyspieszacza (2 lub 3 typy), cylinder regulacyjny szybkości motowidła są 2 typy. Bizon Z-050 miał słabszy i awaryjny układ jezdny: wąskie koła, mniejszej średnicy półosie, słabsze sprzęgło jezdne. Także sami widzimy nawet Bizony Super Z-056 różnią się od siebie.

Opublikowano

W 1987r. zaczęli produkować Bizony Super z możliwością cofnięcia przenośnika pochyłego w razie jak się zapchało w przenośniku bądź bębnie... To cofanie produkowali w Bizonach Z056/5 i Z056/6, a jak jest z modelem Z056/3 to nie jestem pewny, poniważ w 1987r. nie wszyskie miały montowane (mój akurat nie ma), ale w 1988r. i młodszych chyba w większości kombajnów cofanie już było...

Opublikowano

Nieznaczna ilość Z056/3 też miała cofkę - takie przejściówki. Przykład - http://www.farmphoto.com/fpv2/thread.aspx?mid=426976#426976

 

Sprężyny na siłownikach pojawiły się w 84r. oraz dodatkowo zmieniono słynne awaryjne półosie napędowe. Zamiast jednej krótkiej i jednej długiej o prostokątnym zarysie wielowypustu zaczęto stosować dwie równej długości o zarysie ewolwentowym. I jeszcze zmieniono oczywiście napęd hedera z przesunięciem wariatora motowideł na brzeg, żeby olej ze złączy na paski na sikał :) A w 87r. jeszcze zmodernizowano chytacz kamieni

pozdro

Opublikowano

Nie zapomnijmy o masywniejszym mocowaniu gardzieli po 84 r. Co do sprężyn na siłownikach podnoszących heder, nie wspomagają podnoszenia, tylko biorą na siebie naciski, które wywołuje heder podczas jazdy. Z tego co widziałem ostatni model Supra, z 1994 roku miał znów akumulator hydrauliczny zamiast sprężyn.

Opublikowano

A jak to jest z tymi rekordami. U mnie z braku czasu jeździ najety kombajnista który już 38 sezonów wyjeździł bez przerwy w cześniej w kółkach i SKRach od ok 10 lat u mnie. I mówi że rekord niby książkowo ma być wydajniejszy a w praktyce całe gó**o. I że jakość rekordów a suprów to dwie rózne bajki. Sam osobiście jeździł i na jednym i drugim i na różnych rocznikach. I jak z Płocka przyprowadzali na uzupełnienie to zaklepywał sobie supra z kabiną i wolał nim niż rekordem. Po za tym wspominał o nowszych modelach supra i mówił że te z sprężynami to też za bardzo nie zdawały egzaminu ponieważ mówił że raz że telepało hederem jak się ostro pocinało po drogach a po drugie przez to telepanie urywało mocowania gardziela. Z jego doświadczeń mówił że najleprze modele wychodziły od 80 do 89 roku.

Opublikowano

Przypomniało mi się:

- około 1981 zmiana typu filtra hydrauliki ( w zależności wersje eksportowe wcześniej, krajowe później)

- około 1984 zmiana systemu domykania i otwierania sit.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v