Skocz do zawartości

Ursus 10014H włączenie regulacji siłowej


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Cześć

 

Chciałem zapytać o to, jak należy włączyć regulację siłową w ursusie seria H. Pytanie dotyczy położenia dźwigni włączania/wyłączania regulacji siłowej (dźwignia poza kabiną)

 

W instrukcji (rysunek powyżej) aby włączyć regulację siłową dźwignię należy przesunąć do przodu (położenie poziome). Mam wątpliwość co do tego, patrząc na to jak to wygląd w moim traktorze. Otóż dźwignia przekręca trzepień/wałek, który z ma jeden bok ścięty. Dzięki ustawieniu tego wałka ścięciem do cięgła centralnego (tył) wytwarza się wolna przestrzeń ok. 0,5 cm pomiędzy wałkiem a cięgłem centralnym. Wydaje mi się, że właśnie wtedy cięgło górne  ma możliwość ruch (połączone jest resorem więc ruch nie jest zbyt duży) i poprzez wychylenie przez podłączone ramie przenosi impuls do regulacji siłowej. Dlatego wydaje mi się, że powinno być na odwrót niż na instrukcji powyżej tzn. tak aby po przełączeniu cięgło nie było zablokowane przez wałek tylko dzięki jednemu ściętemu bokowi tworzyła się przerwa między wałkiem a cięgłem i tym samy cięgło górne poprzez minimalne wychylenia powinno mieć możliwość przekazywania impulsów.

Natomiast w moim przypadku położenie górne/pionowe dźwigni powoduję takie ustawienie wałka, że blokuje on całym swoim przekrojem możliwość wychyleń cięgła górnego. U mnie akurat wtedy ścięty bok wałka obrócony jest  do góry przez wałek całym swoim przekrojem blokuje cięgło górne.

 

Proszę również o podpowiedź jakie powinno być ustawienie dźwigni i połączonego z nim wałka(jednostronnie ściętego) czy w instrukcji jest pomyłka? Czy może u mnie jest wałek przekręcony względem dźwigni?

 

Drugie pytanie chodzi o ustawienie czułości dźwigni regulacji siłowej (dźwignia w kabinie) czy to znaczy, że jak do przodu czyli nr 1 to regulacja siłowa jest najmniej czuła i tym samym można orać najgłębiej na najciężejszej glebie?

 

Pozdrawiam

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mrugolek
      Witam. Od jakiegoś czasu podczas ruszania pod obciążeniem ale i czasem na pusto gdy puszczam sprzęgło to szarpie i słychać zgrzyt. Co może być przyczyną ? Mam nagrany film ale nie mam jak go tutaj wstawić.
    • Przez flywin
      Witam czy URSUS 10014 H jest już na common rail? czy dalej na Pompo wtryskach
       
      otóż bo waham się miedzy URSUS 10014 H a Belrarusem 1025.4
      Belarus ma na 100% common rail BOSH'a
       
      różnica $ 10k PLN Belarus tańszy
       
      Druga rzecz jak jest z dostępnością cześći cenowo do URSUS 10014 H
      jak ogólnie one się sprawują czy jest sens w ogóle zawracać sobie gitary o URSUS 10014
      Jak się sprawują te Silniki Perkinsa? spalanie itd.
    • Przez Maciejk
      Witam wszystkich, odkręcałem pompę wtryskowa w c 360 3p i gdy zakręciłem wyrobiłem gwint w bloku silnika na 1 otworze macie może jakieś pomysły jak to naprawić, czy jest potrzeba to naprawiać?
    • Przez kalwas9710
      Witam, 
      Posiadam ursusa c-385 z Lublina jako ciągnik główny na gospodarstwie. Maszyna ma 8 lat i przepracowane niemal 4000mth. Ostatnio dość często zaczęło mi użrywać linkę od sprzęgła, sprzęgło wciska się ciężko, a gdy naciskam pedał słychać jak coś przy sprzęgle piszczy. Ciągnik jest wyposażony w ładowacz czolowy i w ładowaczu zrobił pewnie 3/4 tych godzin, które ma nakręcone więc sprzęgło było dość często używane. Pytanie jest następujące, co mogło się zepsuć? Ja obstawiam łożysko wyciskowe i docisk. Oraz drugie pytanie jakie sprzęgło do niego zakupić?(chciałbym znac cenę)
      Dodam, że ciągnik jest z silnikiem Perkins IIIB.

    • Przez HISZPAN
      Witam,
      potrzebuję tabliczkę z przedniego mostu żeby zamówić łożysko, uszczelniacz i inne rzeczy do zwolnicy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v