Skocz do zawartości

pocojakinaco

Members
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia pocojakinaco

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. po zlozeniu silnika zalałem olej ktory pracowal w nim przed wymiana uszczelki przez 1h olej ktory wygladal na czarny jak go wlewalem po 10 minutach pracy silnika na bagnecie kolor szary oleju zdjalem mise sprawdzilem od spodu czy mam biala piane gdzies na walku rozrzadu albo wokol culei cylinndra, przed wymiana uszczelki piana byla przy cylindrze nr 4 , ale po wymianie nie ma piany , wiec skad szary olej ? okjazalo sie ze ten olej wczesniej uzyty tylko z wierzchu wygladal na czarny, wystarczy w niego wlozyc palec i pomerdac i zaraz mamy kolor szary a nawet siwy wniosek: olej ktory wczesniej byl szary nie nadaje sie bo on nawet jak stoi miesiac to woda z niego sie nie uwolni, on zawiera wode i ta sie nie chce od niego separowac zalalem wiec swiezy olej i teraz jest dobrze bo na bagnecie olej jest przezroczysty okazala sie że to uszczelka byla winna tego że woda szla do oleju drugi raz zrobilbym inaczej w kwesti szukania przyczyny problemu : zdjałbym grube weze z chlodnicy , zaslepilbym je kawalkiem rury z denkiem , zalalbym oczywiscie blok woda i podalbym cisnienie sprezeonego powietrza przez np. wezyk od ogrzewania kabiny , podalbym stopniowo az do 4 bar, weze z chlodnicy bym odlaczyl zeby nie narazac chlodnicy na pekniecie , patrzylbym od spodu przy zdjectej misce czy wysacza sie woda z bloku , zostawilbym tak na 1 dzien z tlokami 1 i 4 w gorze a potem przekrecilbym walem zeby tloki 2 i 3 byly w gmp jesli nie kapalaby woda tzn że blok jest szczelny wtedy moznaby zdjac glowice i sprawdzic jej szczelnosc , jesli szczelna to kwestia uszczelki pod glowica przyznam że obawialem sie ze podane okolo 2 bary i krotki czas testu bo okolo 1h spowoduja ze moglem nie zauwazyc wysaczajacej sie wody albo cisnienie bylo za male, nastepnym razem zrobilbym jak wyzej napisalem, wyższe cisnienie i dluższy czas testu temat do zamkniecia
  2. w jcb 3cx tez takie byly bo ja mam go w koparkoladowarce masseya z lat 80tych i w tym czasie mogly byc te silniki w jcb tez w koparkoladowarkach najpierw zdjalem mise i widzialem patrzac od spodu ze mam piane na walku rozrzadu i wokol tulei cylindra nr 4 jak zdjalem glowice to na uszczelce wlasnie przy kanalach wodnych i olejowych byl czarny olej ale on mogl wyleciec z glowicy i wylac sie na uszczelke bo glowica jest ciezka i ja ją wiadomo przesunalem na bloku w te i wewte i potem probowalem podniesc az w koncu ja wyciagnalem w gore glowica byla krzywa w banan tzn srodkiem do gory, ja tego nie widzialem , tak powiedzial ten co planował , zdlał 0,24 wiec to nie krzywizna ktorą okiem widac, dodał że po nagarze na glowicy widać bylo że brała wode bo nie dociskała tylko że ja oznak brania wody nie widziałem bo dymu z wydechu to prawie wcale nie bylo glowice z laskami idzie sciagnac po prostu trzeba podnosic w gore ale lepiej poluzowac kontry od regulacji luzow zaworowych i wyciagnac najpier laski a potem sciagac glowice bo po planowaniu luzy i tak trzeba ustawiac od nowa wiec kontry i tak trzeba ruszac a po jakim czasie wydmuchiwalo ci ponownie uszczelke? po ilu motogodzinach ? odnosnie wtryskiwacza to kupilem ten co wyzej rolnik 1973 zapodal, te od mf3 maja inną z wygladu kopule na gorze to nie ryzykowałem i nie wziołem , wtryskiwacz przykrecilem bez regulacji wiec dopiero sie okaże po odpaleniu czy bedzie palił dobrze na ten cylinder pytanie mam , czy jak zalewam wode w chlodnice to ona grawitacyjnie wypelnia cała glowice? czy ma znaczenie czy mam termostat zamkniety czy otwarty ? chodzi mi o to że jakbym chcial przetestowac szczelnosc glowicy mając ją zakreconą na bloku to musialbym miec ja wypelnioną wodą , czy ona sie sama wypelni czy dopiero jak silnik ruszy i pompa przecyrkuluje wode to sie wtedy glowica odpowietrza ?
  3. dzieki za podpowiedz do jakiego ciagnika szukac wtryskiwacza
  4. w tym że wtryskiwacz do ursusa 4512 kosztuje 430zł , taniej nie widze http://rolekspert.pl/p3197,wtryskiwacz-kpl-wk-4s67-10a-ursus-4512-4514-264-56-66.html a tu jest do innego ursusa za 100zł https://sklep.mizar.com.pl/wtryskiwacz-kpl-mf3-2645h001-wk4s67-9-p-8749.html czy ten za 100zł bedzie pasował do perkinsa a4.236 ? wiem że koncowke wtrysku trzeba na pewno wymienic ale czy baza sie nada?
  5. zawiozlem glowice do pabianic , pytam sie czy sprawdzaja na szczelnosc , mowia że tak ale ja nie wiem czy oni to dobrze zrobią bo jak sie zapytalem gdzie jest ta wanna z woda to mi pokazali taki stół i tam bylo napisane tester , wygladalo to tak że byl blat a moze to byla jakas pokrywka duza jak blat stolu i że niby pod tym blatem byla woda ale nie widzialem bo nie zagladalem , jedno wiem na pewno , rano jak zawiozlem to ten blat byl zimny a czy go potem nagrzewają to nie wiadomo ciekawe czy zrobia ten test , a jak pominą i skasują 100zł to skad mam wiedziec że pomineli ? umowilem sie na mycie, test szczelnosci, planowanie i usuniecie jednego wtrysku ktory nie chcial wyjsc i za to bedzie 350zl z tym że ten wtrysk powiedzieli że na bank bedzie szrot wiec 200zł musze dolozyc na nowy wtrysk , tak sobie mysle że chyba palnikiem go potraktują skoro mówia że nie da sie nawet góry wtrysku uratowac chcieli mnie namowic na regeneracje za 800zł ale nie chcialem bo ja nie widze by ta glowica byla przegrzana a że z wydechu nie kopcil wogole to nie kazalem im prowadnic i uszczelniaczy robic jaki wtryskiwacz musze kupic do tego perkinsa? nie mnoge znalezc dedykowanego wtryskiwacza pod a4.236 czy moge kupic wtryskiwacz pod ursus 360 albo mf3 i zmienic tylko koncowke wtrysku na taką pod moj silnik ? na allegro sa wtrykiwacze po 100zł do ursusa ale sprzedawcy ne podaja nawet nazwy producenta , warto je kupowac ?
  6. ale w 4p juz jest inaczej z ta pompą wody ? tam przy pompie chyba juz nic nie koroduje , w 4p nie ma tez dekielkow w glowicy ktore moglyby puscic i woda wtedy idzie do oleju a powiedzcie czy bez wyjmowania tloków to taki test szczelnosci bloku z uzyciem sprezonego powietrza podanego do ukladu wodnego bedzie skuteczny? zastanawiam się czy jak nie wyjąłem tloka to czy woda nad tlokiem mogla nie splynac w dol po cylindrze w przypadku gdyby byl pekniety bo zostala zatrzymana przez pierscienie tlokowe czy pierscienie sa tak szczelne że woda nie przeleci ? sebe martwi mnie że widzialem piane na walku rozrzadu i pod tuleja nr 4 wiec jakby zostala sie woda po starym oleju to wszystkie tuleje bylyby w pianie a nie tylko nr 4 albo mi puszcza uszczelka pod glowica na tym cylindrze albo problem bloku w tym miejscu wstawiam zdjecie uszczelki , lezy na bloku , problem jest na pierwszym cylindrze z lewej , w tym miejscu mamy czarny olej na uszczelce ale ja nie wiem czy ten olej to wina nieszczelnosci na uszczelce czy po prostu nie wylecial z glowicy jak ja zdejmowalem z bloku po prawej na zdjeciu jest pompa wody, czy pod nia moze byc jakas korozja ?
  7. jak w temacie, stary traktor massey z silnikiem perkins 4.236 4 cylindrowy sprowadzony z angli, tam stal dluzszy czas i zdzewial olej szarego koloru, jak sie przetarlo na palcu to wykazywal takie rozwarstwienie jak ma mleko gdy je chcesz zagotowac a ono sie zważy czyli oddziela sie wtedy bialko od wody i są takie biale punkciki w wodzie podobnie z tym olejem tylko kolor szary wymiana na nowy olej ale zaraz potem znowu robi się szary w chlodnicy nie babelkuje , z wydechu nie kopci, cos za mocno z odmy para leci zdjeta glowica, na uszczelce nei widac znakow uszkodzenia , nie jest przepalona ale w glowicy szlam w kanale wodnym koloru kawa z mlekiem , to samo w kanalach wodnych w bloku, syf po zrzuceniu miski widze od spodu na walku rozrzady przy pierwszym cylindrze od strony kierownicy piana , bialawy kolor, krople wody na walku rozrzadu , to potwierdza że woda byla w skrzyni korbowej zalalem blok goraca wodą , nie kapie z cylindrow, nastepnego dnia podalem na zwyklej wodzie sprezone powietrze 2 bary do chlodnicy , to już bylo na zimnej wodzie dawalem nawet kolo 3 bar ale bylo slychac jak sie chlodnica rozdyma wiec dalej nie ryzykowalem , nie kapało z cylindow tlokow nie wyjjmowalem, przekrecilme ze 2 razy korba zeby tloki zmienily polozenie pytanie jest czy mozliwe że to wina uszczelki mimo iz nie jest przepalona? bo jak z bloku woda nie kapie to gdzie szukac usterki ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v