Skocz do zawartości

Zenon84

Members
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Zenon84

  • Urodziny 08/17/1984

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Warmia

Ostatnie wizyty

563 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Zenon84

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Sprawdziłem wszystko jeszcze raz i okazało się że zawór ssący był podparty. Takie przeoczenie popychacz nie trafił na swoje miejsce. Jak by ktoś potrzebował to podaje momenty dokrencania śrub w silniku Zetor Forterra 12441 typ silnika 1505 Korbowody 115Nm panewki głowne 180Nm głowica 175Nm zawory ssace i wydechowe luz 0,25 +/- 0.05
  2. No własnie tego nie sprawdziłem. Tylko jak odkręcałem przewód paliwowy przy wtrysku to dawało paliwo z przewodu ale zdaje sobie sprawę z tego że dawać paliwo może ale ma za małe ciśnienie żeby przebić wtryskiwacz. Jutro jeszcze to sprawdzę wyjmę wtryskiwacz podłącze pod przewód i odpalę na chwilę. Tylko ze to wydawało mi się mało prawdopodobne bo chodziła do końca.
  3. Witam ponownie. Zdjąłem glowice dalem do szlifu zrobili ładnie. Z tym ze silnik od nowości brał mi znacznie olej. Na gwarancj mówili że przestanie po 500mtg a potem skonczyła się gwarancją i było po wszystkim. Teraz jak zdjąłem głowice to juz było widać ze na pierwszym cylinderze spalał olej, Jak wyjąłem tłok to uwaga teraz nie było w ogóle 1/3 pierscienia olejowego. Widocznie przy zakładaniu w fabryce pękł i tak założyli. Założyłem komplet nowych pierścieni na ten tłok a na pozostałych wymieniłem olejowe tak na zaś. Ponadto na tym samym korbowodzie musiałem wymienic panewki bo miała 3mm bruzde w poprzek panewki (nie do okoła jak wał chodzi tylko w poprzek) W zakładzie mechaniki jak ją pokazałem to powiedział mechanik ze jakąś wybrakowaną założyli bo w ten sposób nie mogła się wyeksploatować. Złożymem silnik tak jak było dokręcałem wszystko kluczem dynamometrycznym według odpowiednich momentów. Odpaliłem ale nie chodzi na jeden cylinder właśnie ten pierwszy.. Sprawdziłem wtryskiwacze ustawiłem zawory jeszcze raz i nie wiem co jest. Jutro po proszę jeszcze takiego mechanika co robi to na co dzień niech zobaczy swoim okiem. Powiem tylko że zawiodłem sie na zetorze mając na myśli ten pierscień i panewkę. Moze macie jakiś pomyśl czemu nie chodzi na ten cylinder?
  4. to juz sprawdziłem. Wymyłem dokładnie rozgrzałem silnik i widać ze cieknie z pod głowicy aż bąbelki sie robią widać że kompresja ucieka. Dziwi mnie tylko że to z tej strony cieknie bo tam nie ma kanału olejowego. Rozmawiałem z serwisem to to samo powiedział co Ty ale ewidentnie daje z pod głowicy. Jeszcze tego nie ruszałem po świętach chce zacząć mam nadzieje ze nie jest pęknięta głowica.
  5. ok sorki żle zinterpretowałem "skręcany"
  6. Dolny zaczep nie może być skrętny. Transportowy (górny) ma być skrętny. No oprócz trwałości to w valtrze mógłby mieć jeszcze estetyczny wygląd, Narazie zostaw jak bedzie się coś z nim działo nie dobrego to wymienisz na orginał
  7. Jeżeli zaczep jest solidnie zrobiony to nic się nie powinno dziać. Decydując się na zaczep wykonany przez rzemieślnika nie można wymagać żeby były poddany badaniom wytrzymałościowym. Dolny zaczep nie jest skomplikowanym urządzeniem i podejrzewam że może być ciężko policjantowi stwierdzić wizualnie czy to jest orginał czy nie. W zeszłym miesiącu urwał mi sie podczas transportowania przyczepy gorny zaczep transportowy mimo że był orginalny. Jak widać to że miał atest nic nie dało.
  8. Witam. W mojej Forterze 12441 z 2008 r 3000mtg doszło do dużego wycieku oleju z pod głowicy. Wyciek jest od strony kolektora wydechowego pod pierwszym cylindrem licząc od przodu ciągnika.. Szykuje się do wymiany uszczelki pod głowicą. Czy ktoś z was zdejmował głowice w tym ciągniku na co trzeba uważać i nie wiem też czy dać głowice do szlifowania czy tylko zmienić uszczelkę. Ponadto nie wiem z jaką siła dokręcać głowicę kluczem dynamometrycznym i czy przy zakupie nowej uszczelki występuje tylko jedna jej grubość czy też trzeba dobrać odpowiednią. Z góry dzięki za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v