Skocz do zawartości

maciejstrozynski

Members
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia maciejstrozynski

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Problem polega na tym, ze cieknie plyn hamulcowy (LHM) z jedndgo z cylinderkow.... po rozkreceniu go widoczna korozja - do zeszlifowania papierkiem sciernym, alw najwiekszy problem jest z uszczelniaczem na tloczku.... wyglada na teflonowy... i nie widac go w katalogu CNH... nowy cylinderek... od 1000 do 2000 zl... czy ktos wie gdzie moge dostac sam uszczelniacz i czy ktos to juz robil?
  2. Koledzy dzieki:))) ratujecie mi zycie bo szukam i szukam jak ten walek wymienic i to co znalazlem to tylko to, ze os przednia musiala by byc totalnie zdemontowana, a to by byl bol ..... szkoda, ze nie ma nigdzie jaki takiej instrukcji nawet pisemnej co i ja po kolei;) ale mam nadzieje ze moze ktos z Was bedzie mi w jakims sensie pomoc ? olej na pewno wymienie chociaz poprzedni wlasciciel mnie zapewnial ze wszystko jest wymienione.... i tak naprawde tam chyba brakuje jakiegos uszczelniacza przy walku d- dlatefo jest ta szpara, lekko sie poci olejem ale wyglada na to ze jest on malo zuzyty - taki zielonkawy kolor ? dziekuje Wam jeszcze raz kolego extrabyk - w poniedzialek bede mial zawory i wszystko co potrzebne do hydrauliki.... dlugo sie naczekalem.... ale mam.nadzieje ze warto bylo Zgadnij za te 3 drozne zawory i 2 szybkozlaczki i jakies tam mufki ile wyszlo ?
  3. ok. Dzieki za odpowiedz:) a przy wymianie walka.... musze demontowac cala przednia os ? Bo nie moge nigdzie znalezc zadnej instrukcji.... ani wskazowek:(
  4. A pytanie z innej beczki.... moze moge zdemontowac walek atakujacy i poki co jezdzic bez ?
  5. Ten polwysep to Elgsnes z widokiem na pelne morze i jedna z nielicznych biala plaza tam nozna poobserwowac foki, morswiny i pozwiedzac bunkry i jaskinie ogolnie lofoty sa piekne - Svolvær, Henningsvær, Å i Lofoten, jest w czym sie zakochac:) lofoty zyja z ryb swiezychi suszonych - maja specjalne suszarki na polach gdzie cale lato wisza ryby i sie susza:) fajnie to wyglada:) dziekuje Ci bardzo za rady, narazie czekam na rozpoznanie czesci, bo mowia ze w tym modelu walek atakujacy moze miec 9 lub 11 zebow....a nie chce wszystkiego rozbierac, liczyc zeby i skladac z powrotem..
  6. Jeszcze raz dziekuje )) nusze wymienic walek atakujacy z tulejka i wszystkimi uszczlniaczami, a czy cos wiecej....to nie wiem... okaze sie jak rozbiore... Ten obiekt, ktory znalazles w koerunku Borkenes jwst to tor wyscigowy dla koni kawalek dalej po prawej jest tor motocross i prawie obok jest stok narciarski hoduja tu owce, krowy, konie i nic poza tym nie jest az tak popularne.... no i ziemniaki i truskawki, marchew, drzewo kominkowe, i tu w okolicy nie za duzo wiecej, no i kwiaty
  7. ok jutro to sprawdzę, a raczej dzisiaj, ale i tak mnie nie omija pytanie jakie części tak naprawdę są do wymiany.... luzy sprawdze po południu - wieczorem i dam znać jak to wyszło co do starych ciągników... tutaj często są do oddania za darmo, lub za jakieś małe pieniądze, więc podjeżdża TIR i ładuje ze 4 lub 5 za 8000 - 10 000 zł na pake i jedzie do Polski, więc taki handlarz ma jakiś tam większy zarobek, zależy jak mu się trafi;) Dziękuję Ci bardzo za pomoc i wskazówki, jestem wdzięczny i jak najbardziej zapraszam jak byś chciał coś pozwiedzać, jest gdzie spać i auto jakieś się załatwi;) pięknie zimą - zorze polarne i latem też pięknie - widoki ale i tak się tęskni za Polską - uwierz... ja też tu pracuję i to pracuję po czasami 15 - 16 godzin dziennie... ale na wszystko się znajdzie czas - jak się chce:) łańcuchy i dmuchawy norweskie - myślę, że Norwegia ma najlepszy sprzęt jeśli chodzi o odśnieżanie - lata, a nawet wieki praktyki Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję za wszelką pomoc, wskazówki i w ogóle, mam nadzieję, że pomożesz mi również w znalezieniu części ewentualnie, które potrzebuje )))
  8. hehehe... jest noc polarna.... śniegu dowaliło w sumie w tym tygodniu od cholery, a tak naprawdę to wczoraj - dzisiaj - około 50 cm, mrozu nie ma, w okolicach - 4 stopnie, ale jutro już + 1 - 2 stopnie. Ciągnik kupiłem w Polsce jakieś 2 tygodnie temu i znalazłem 2 świrów co mi go przywieźli na sprinterze z niskopodłogówką 10 metrową... łąńcuchy są w drodze do mnie.... ale to nie rozwiązuje problemu... bo po to kupiłem ciągnik 4 x 4 Ale uwierz mi, patrzyłem na ten długi wałek co idzie od tyłu do przodu, on ma jakieś małe luzy, ale frezy są ok. tuleja z tyłu - ok i wałek ten co wychodzi z tej przystawki z tyłu ok - frezy są na całej jego długości jak wystaje. Przesuwając tą tulejkę na frezy wałka z przodu on ma napęd na 4 koła do momentu jak nie dostanie obciążenia z przodu np. jadę z łyżką i odśnieżam... nabiorę łyżkę i jest ok, jadę i ją wyrzucam jest ok.... i jak już chcę cofnąć jest lipa, czasami słychać jak tulejka spada z frezów albo czuć takie puknięcie.... jak sprawdzić luz na sworzniu przedniej osi ? mógł byś podesłać mi z katalogu jakiegokowiek mniej więcej według Ciebie co mam do wymiany ? aż się boję.... trochę się wtopiłem z tym ciągnikiem... nie ufam od razu... rozmawiałem ze sprzedawcą jakieś 2 tygodnie zanim zde3cydowałem się na zakup ciągnika.... i wtopa ogólnie jak jutro będę miał jakieś zdjęcia z okolic to wstawie je na forum jak wygląda tutaj i w ogóle;) jestem na północy w miejscowości Harstad pogoogluj i zobaczysz jak tutaj pięknie..... latem haha i tak apropo.... jak załatwiałem transport na ciągnik.... każda jedna firma się mnie pytała dlaczego chcę ciągnik z Polski.... bo z reguły to oni wożą ciągniki z Norwegii do Polski, a nie na odwrót... a może ja po prostu taki jestem, że wszystko robię na odwrót.... ale muszę to naprawić za wszelką cenę.... ja będę czuł się pewniej... a jak mam jeździć z napędem na 2 koła to mogłem ursusa kupić... albo zetora... albo inną jakąś starą padaczkę, a nie o to chodziło szkoda, że nie możesz się teleportować albo coś i zerknąć na to... a tutaj mechanikom nie ufam, bo w wielu wypadkach robią z igły widły, albo naprawią samochód w godzinę, a trzymają jeszcze na warsztacie z 2 - 3 godziny więcej, bo później dostajesz fakturę za naprawę, która trwała 4 godziny.... a nie 1 .... a tutaj cena jednaj godziny netto to 1000 nok (około 500 zł) + 25 % vat
  9. ogólnie to zacząłem z odśnieżaniem troche po trochu, kupiłem dom i dużo ziemii.... a nie chce mi się odśnieżać ręcznie bo jest tego od cholerki.... tak jak patrzyłęm to wydaje się, że tylko przód jest tutaj problemem, tył wygląda ok i frezy i reszta, szukam części, tulejkę i zapinki te z przodu znalazłem, ale nie mogę znaleźć w katalogu tego wałka frezowanego.... używam tego sklepu - katalogu : http://www.messicks.com/nh/51248 i za chiny nie wiem gdzie znaleźć pozostałość.... mam nadzieję, że aż tak drogo to nie wyjdzie, bo udusze tego co mi ten ciągnik w PL sprzedał..... A nie orientujesz się kolego czy dał bym radę to samemu ogarnąć ? (zamontować - wymienić) Da rade może to tymczasowo jakoś podspawać tak aby 4 x 4 było na stałe ? bo coś słyszałem, że ewentualnie póki części mi nie przyjdą, a wątpię, że w tym roku... to mogę to jakoś heftnąć ... z tego co widziałem to wałek wychodzący z mostu, tulejka itd. - tylna część i wałek ten długi są ok.... wydaje mi się jak by to było coś z elektryką to bym był pewny
  10. Nikt nie potrafi mi pomoc ?
  11. Ja już znalazłem przyczynę..... coś jest nie tak, ale nie wiem co. Załączam zdjęcia z nadziją, że ktoś coś.... chodzi o tą tulejkę.... czasami jest luźna pomimo, że napęd cały czas załączony i wtedy jak by cały wał się rusza przód - tył, a czasami złapie dość dobrze i siedzi sztywno ale kilka metrów
  12. Dziekuje Ci bardzo za pomoc:) niestety mam ten ciagnik w Norwegii wiec bardziej chodzilo mi o wyglad tego ustrojstwa nie chcac zakladac nowego tematu zapodam jeszcze jedno pytanie : jak dziala naped 4 x 4 w ng td 95 d ? Wydaje mi sie ze mam zalaczony, a tylko ciagnie mi kolo to co ma lzej np. Lewy tyl, zeobie blokade tylu to ciagns mi dwa tylne, ale ni chu chu przod.... mam zaczepiony ten plug sniezny na ladowaczu - wiec jest waga na przodzie.... ma ktos jakies sugestie ? Moze ta tulejka co wchodzi na trzpien jest wyrobiona, lub sam trzpien ? Albo to jest normalne, ze tak jest ? Poczytalem troche, ale nie wiem jak to jest u mnie, mam trub 4 x 4 zalaczany z wajhy, wiec musze przejechac kilka metrow zanim to sie zalaczy ?
  13. najpierw musze znaleźć te części...... a tu gdzie jestem nie jest aż taaaak baaardzo łatwo... apropo zaworu - zwykły kulowy ? możesz podesłać mi jakiś przykład tych złącz i ewentualnie zaworu ?
  14. dziękuję za radę kolego właśnie o coś takiego mniej więcej mi chodziło bo nie chciał bym się bawić w kolejną jakąś centralę z elektrozaworem czy coś w tym stylu... a powiedz mi tylko... zakładam osprzęt, blokuje go, wysiadam z ciągnika, zamykam zawory i zapinam węże od osprzętu do trójników, przy zamknięciu zaworów blokada osprzętu nie będzie działać, a zacznie działać sterowanie pługiem ? chyba najlepsze i najtańsze rozwiązanie jakie można było wymyśleć )))) dzięki Ci bardzo ))
  15. dzisiaj usiadłem i : joy ma 2 przyciski, jak porusze joy do przodu to opuszcza mi ładowacz, do tyłu podnosi - boki nie reaguja. jak wcisne jeden z guzików i przesune joy do przodu to tak samo jak poprzednio opuszcza, do tyłu z wciśniętym guzikiem podnosi, na boki z wciśniętym guzikiem pochyla góra dół. jak wcisne drugi z guzików i przesunę joy do przodu to analogicznie jak poprzednio - opuszcza, do tyłu z wciśniętym drugim guzikiem tak samo jak poprzednio podnosi, a na boki - porusza siłownikami, które zabezpieczają łyżkę - poruszają się na boki. Gdzie w tej centrali ze zdjęcia mogę podłączyć 2 węże od pługa śnieżnego ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v