Witam to i ja dopytam, którą stroną zakłada się w końcu tarcze sprzęgłową w ciągniku T25?
Chodzi mi o to czy tą stroną bardziej wypukłą (stroną z kołnierzem) do skrzyni czy może wypukłością do silnika bo tarcza nie jest symetryczna i czy to ma w ogóle jakieś znaczenie
W katalogu jest narysowane że ma być wypukłą do skrzyni. Proszę o odpowiedź bo mam sprzęgło do remontu dwa lata temu mechanik je naprawiał siadło łożysko oporowe i dźwigienki się starły no i oczywiście tarcza sprzęgłowa. Po wymianie i po regulacji (luz między dźwigienkami a łożyskiem ustawiony na 2 mm) sprzęgło od samego początku tak jakby nie wyprzęgało (podczas wrzucenia jedynki odczuwalne było delikatne szarpnięcie ciągnika i ogólnie biegi zgrzytały). Teraz mam zamiar sam się zabrać za naprawę bo słychać jak szumi łożysko oporowe i to tylko kwestia czasu jak się zatrze. Chciałbym zatem wiedzieć czy ma znaczenie którą stroną zakłada się tarczę sprzęgłową i jakie polecacie dźwigienki: są takie lane ze stożkowatymi końcówkami i takie całe stalowe z płaskimi końcówkami, które lepsze? Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź.
P.S jestem nowicjuszem na tym forum i proszę wszystkich o wyrozumiałość.