Podobno cena to główny nasz bodziec do robienia zakupów. Dlatego sprzedawcy muszą nas przekonać że kupując jakiś towar mamy do czynienia z niebywałą okazją. Na poziomie naszych oczu są układane towary najdroższe, a tańsze od innych producentów są zazwyczaj na najniższych lub najwyższych półkach. Bardzo ważny jest też zapach. Dlatego coraz więcej sklepów wprowadza piece do pieczenia pieczywa bezpośrednio na terenie sklepu tak by jego zapach zachęcał do zakupów. Podobnie jest z muzyką. Zauważcie że najczęściej jest ona na stoiskach z odzieżą. Duży wpływ na sprzedaż mają degustacje. Smażone krewetki oferowane przy stoisku z rybami powoduje że wiele mań decyduje się na obiad z ryb czy owoców morza. Ważne jest tez oświetlenie i zraszanie mięsa i wędlin. W lodówkach są specjalne lampy dzięki którym drób wygląda bardzo świeżo. Więcej o różnych technikach zachęcających nas do kupowania dowiecie się ze strony https://kapitalni.org/pl/kursy/jak-sklepy-wplywaja-na-decyzje-zakupowe/id/58 .