Skocz do zawartości

kolumna Zetor 6718



czy ktoś wie jak usunać luz na kolumnie kierowniczej zetor 6718

Rekomendowane komentarze

Odgrzeje troszke temacik. Bartekk17 co ty za komety opowiadasz jakie podkładki,jakie łożyska, niewiesz to nie wprowadzaj nikogo w błąd.

W tym typie kolumny luz kasujesz nakretką i kontrą są one schowane pod kierownicą,trzeba zdjąć kierownice odgiąć podkładke zabespieczającą popuścić nakrętkę kontrującą i dokręcać nakrętke dolną,przytrzymując wałek kierownicy np żabką ale tak żeby nie zmordować za bardzo tego stożka, ja to zakładam wpust i wtedy blokuje ten wałek. Nie dokręcaj za mocno bo będzie się ciężko kręciło, Luz zawsze jakiś będzie ale to minimalny. Po dokręceniu  zakładasz kierownice i skrecasz  jadąc w lewo w prawo i widzisz czy jeszcze trzeba dokręcić czy wystarczy jeśli jest ok to zakręcasz kierownice zabespieczasz nakretke koronową zawleczką i gotowe. Tu niema żadnych łożysk tylko jedno pod kierownica i tyle. Chyba dość jasno to opisałem jak coś to pisz na priw a pomoge  bo kilkanaście takich przekładni już zrobiłem,z resztą ja zetory znam jak własną kieszeń bo często naprawiam znajomym ze słowacji a tam jeździ tego masa.

jasiu7745 napisał:

Odgrzeje troszke temacik. Bartekk17 co ty za komety opowiadasz jakie podkładki,jakie łożyska, niewiesz to nie wprowadzaj nikogo w błąd.

W tym typie kolumny luz kasujesz nakretką i kontrą są one schowane pod kierownicą,trzeba zdjąć kierownice odgiąć podkładke zabespieczającą popuścić nakrętkę kontrującą i dokręcać nakrętke dolną,przytrzymując wałek kierownicy np żabką ale tak żeby nie zmordować za bardzo tego stożka, ja to zakładam wpust i wtedy blokuje ten wałek. Nie dokręcaj za mocno bo będzie się ciężko kręciło, Luz zawsze jakiś będzie ale to minimalny. Po dokręceniu  zakładasz kierownice i skrecasz  jadąc w lewo w prawo i widzisz czy jeszcze trzeba dokręcić czy wystarczy jeśli jest ok to zakręcasz kierownice zabespieczasz nakretke koronową zawleczką i gotowe. Tu niema żadnych łożysk tylko jedno pod kierownica i tyle. Chyba dość jasno to opisałem jak coś to pisz na priw a pomoge  bo kilkanaście takich przekładni już zrobiłem,z resztą ja zetory znam jak własną kieszeń bo często naprawiam znajomym ze słowacji a tam jeździ tego masa.

a jak zdjać kierownice z kolumny jeśli jest zapieczona i przez 8 lat niezdejmowana masz jakiś sprawdzony sposób na to

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v