Składany pług. Chyba ciekawe rozwiązanie w kwestii transportu przy mniejszych ciągnikach...
Gość konteno Opublikowano 24 Lutego 2019 (edytowane) 49 minut temu, Bartek933 napisał: Lepiej nie zużyję się ta oś niż Twój kręgosłup niech od czego ma sie zużyć kręgosłup? to dużo wiekszy czy wrecz nadludzki wysiłek dla organizmu operatora jeżdzić takim samym ciągnikiem z miękka osią w porównaniu z takim samym ciągnikiem bez? ludzie nie mają miękkich mostów w ciągnikach to kalekami na wozkach zostaną ? ja i ty też ? jest jeszcze amortyzacja kabiny i fotela chyba że się siedzi w starym rumplu na siedzeniu sztywno przykręconym do plecaka Edytowane 24 Lutego 2019 przez konteno Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747766-plug/page/3/#findComment-2465701
Bartek933 5718 Opublikowano 24 Lutego 2019 Nie czepiajmy się szczegółów Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747766-plug/page/3/#findComment-2465705
soltys48 21716 Opublikowano 24 Lutego 2019 5 minut temu, konteno napisał: od czego ma sie zużyć kręgosłup? to dużo wiekszy czy wrecz nadludzki wysiłek dla organizmu operatora jeżdzić takim samym ciągnikiem z miękka osią w porównaniu z ciągnikiem bez? ludzie nie mają miękkich mostów w ciągnikach to kalekami na wozkach zostaną ? ja i ty też ? jest jeszcze amortyzacja kabiny i fotela chyba że cię siedzi w starym rumplu na siedzeniu sztywno przykręconym do plecaka jeździłeś z amortyzowaną ośką? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747766-plug/page/3/#findComment-2465710
sztafek#8482; 250 Opublikowano 24 Lutego 2019 Ja to nawet nie wiem czy w moim 6430 sie wogole da wyłączyć Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747766-plug/page/3/#findComment-2465713
Gość konteno Opublikowano 24 Lutego 2019 4 minuty temu, soltys48 napisał: jeździłeś z amortyzowaną ośką? jeździłem , dopóki sprężyny w zwrotnicach nie popekają w bruzdach po pługu to jest cud ,miód i orzeszki a że blokady amortyzacji w tym modelu nie było to opisana sytuacja była nagminna , naprawiać tego często się nie chciało więc większość czasu jeżdziło się bez jakiejkolwiek Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747766-plug/page/3/#findComment-2465719
Bartek933 5718 Opublikowano 24 Lutego 2019 A to porównujesz miękki przodek starych ursusów i zetorów do nowych systemów? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747766-plug/page/3/#findComment-2465732
Gość konteno Opublikowano 24 Lutego 2019 bo tylko takim miałem "przyjemność " jeżdzić na nowe systemy w swoim garażu jestem zbyt małorolny Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747766-plug/page/3/#findComment-2465742
Bartek933 5718 Opublikowano 24 Lutego 2019 W mojej c360 zanim zamontowano ladowacz był miękki przodek i bardzo miło go wspominam Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747766-plug/page/3/#findComment-2465746
ASZv3 830 Opublikowano 24 Lutego 2019 1 godzinę temu, soltys48 napisał: który rok? teraz będzie w marcu 6 albo 7 lat Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747766-plug/page/3/#findComment-2465755
Gość konteno Opublikowano 24 Lutego 2019 46 minut temu, Bartek933 napisał: W mojej c360 zanim zamontowano ladowacz był miękki przodek i bardzo miło go wspominam folelowi operatora zawsze bliżej do tylnej osi a nie przedniej i o ile wjazd przednią na nierówność (chyba że koła małe lub ciągnik bez przodka) jeszcze nie jest tak tragiczny to skakanie fotela i operatora zaczyna się raczej jak wpada tył Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747766-plug/page/3/#findComment-2465802
extrabyk 5599 Opublikowano 26 Lutego 2019 Niby tak ale nie do końca. Kiedyś miałem Ursusa 1212 i jazda nim to była przyjemność w porównaniu to tej serii z przednim napędem, który już amortyzacji jak wiadomo nie posiadał. Na przejazdach z rozsądną prędkością tył jest dociążany przez zawieszoną maszynę a przód odciążony i jak przednie koła wjeżdżają w nierówności to cały zestaw czyli ciągnik z maszyną zaczyna podskakiwać. Miękki przód to minimalizuje lub nawet redukuje do zera. Natomiast w polu przy napędzie 4x4 zwiększa uciąg bo zapewnia stały i w miarę równy docisk przedniej osi. Różne firmy robiły nawet testy porównawcze tych samych ciągników jadących z takim samym pługiem obok siebie i przy identycznych obrotach, identycznym ustawieniu maszyny oraz tym samym biegu i identycznym ogumieniu i ciśnieniu ciągniki z aktywną przednią osią bardzo szybko wyprzedzały te z odłączoną amortyzacją. Są oczywiście mniej lub bardziej udane zawieszenia co przekłada się na ich żywotność czy kłopotliwość obsługi (na przykład zbyt dużo punktów smarowania co oczywiście będzie zaniedbywane a to doprowadzi do szybszego zużycia i kosztownych napraw. Myślę jednak,że dobrze przemyślana amortyzacja przedniego mostu ma sens bo ogólnie zwiększa komfort, wydłuża żywotność całej przedniej osi no i coś tam zaoszczędzi na paliwie w pracach polowych dzięki mniejszemu poślizgowi przednich kół. Chyba największą wadą tego rozwiązania jest nadal wysoka cena. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/747766-plug/page/3/#findComment-2466602
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się