Skocz do zawartości

Obornik



Tak wygląda ten słomiasty podczas wywozu już nie sipokrokodyl bo tur nie dzwignie tylko 1.6 krokodyl i i tak jak się super nabierze to zetor tańcuje 


Rekomendowane komentarze

tura nie złamie..., tylko przodek dostaje tak po d*pie, że szkoda gadać. Niektóre Miszcze jeszcze przedni napęd na płycie włączają, bo się ślizga, a później wykręcając pod rozrzutnik słuchają uśmiechnięci jak przód wyje. Opony pękają i ludzie narzekają, że słabe, a nikt nie pomyśli ile ton w takiej sytuacji muszą znieść. Ale róbta co chceta jak was stać. Ja nawet jak jadę z przyczepą na pole po słomę to na tylny tuz zakładam walizkowe obciążniki nawleczone na belkę polową, zaczep na suwaku na samą górę to jeszcze przyczepę podczepię i gra gitara.

Ja się boję z belą sianokiszonki jechać żeby przedniego napędu nie rozwalić, wogóle pojawiają się jakieś zużycia przedniego napędu przy  takim użytkowaniu z turem ? Coś nie wytrzymuje w tych napędach ? W sumie jestem ciekaw, bo nie zauważyłem żeby komuś coś się działo w tych napędach, a sam czasem orzę z łyżką ziemi w turze jak się ślizga :D A jakie opony macie w przednich napędach ? Słyszałem że nie bardzo nadają się radialne  do tura, lepsza diagonalna z większą ilością płucien ? 

diagonalna mniej się rozpłaszcza, jak ją mocno napompujesz to słabiej przylega do powierzchni i lżej się kręci. Wiadomo pod większym obciążeniem przodek szybciej dostanie luzów na łożyskach. Wg. mnie przodek jednak najbardziej dostaje po tyłku np. podczas ładowania obornika z włączonym napędem, kiedy wykonujesz ciasne nawroty. Przy skręcaniu na maxa przednie koła pokonują większy dystans niż tylne. (dobrze to widać przy jeżdżeniu w kółko np. na śniegu), a stosunek prędkości obrotowej przedniej osi do tylnej jest stały, przez co na przekładniach masz spore obciążenia

Czyli w zasadzie lepsze diagonalne do tura, lżej się kręcą i tak płutna nie dostają, a przyczepność jak tura masz też będzie bo obciążenie jest, a tego nie zaobserwowałem że przód jakby szybciej się kręcił, przekładnia może już mocno wypracowana i nie widać :D Z tego co widuję to mało jest awarii tych napędów, i chyba racja że są turoodporne :D

Dnia 25.02.2018 o 11:08, Piotr1216 napisał:

Ja się boję z belą sianokiszonki jechać żeby przedniego napędu nie rozwalić, wogóle pojawiają się jakieś zużycia przedniego napędu przy  takim użytkowaniu z turem ? Coś nie wytrzymuje w tych napędach ? W sumie jestem ciekaw, bo nie zauważyłem żeby komuś coś się działo w tych napędach, a sam czasem orzę z łyżką ziemi w turze jak się ślizga :D A jakie opony macie w przednich napędach ? Słyszałem że nie bardzo nadają się radialne  do tura, lepsza diagonalna z większą ilością płucien ? 

Przykład na naszym NH :) Podczas wywożenia obornika z obory jeszcze bez balastu na tyle pękł nam krzyżak w prawym przednim kole, a nawet całej przyczepy obornika nie załadowaliśmy... New Holland T5060, żeby nie było gadania, że jakiś dziadowski TD ;) Serwis jak przyjechał powiedział, że pierwszy raz się z taką awarią spotkał xD 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v