Skocz do zawartości

Bizon BS Z110



Rocznik prawdopodobnie 1987 oraz jeden z pierwszych zmontowanych BSów, poprzedni taki kombajn który spotkałem miał numer 004 i w tym przypadku podejrzewam, że jest podobnie jednak wszelkie tabliczki znamionowe na nim zostały usunięte. Własność kolegi @Adriano1232, udało mi się uzyskać od poprzedniego właściciela info, iż kombajn ten został zakupiony w roku 2006 w Głubczycach (woj.opolskie) od rolnika, może jest ktoś z tamtych stron i orientuje się u kogo mogła ta maszyna się znajdować? Staram się dotrzeć do źródła jednak coś mi podpowiada, że od nowości BS służył w Kombinacie Głubczyce :)

Co widzimy na zdjęciu Bizon BS Z110?

Kombajn Bizon BS Z110 podczas koszenia zbóż na polu. Wyposażony jest w heder z motowidlami, co wskazuje na prowadzoną pracę żniwną, zbierającą zboża. Maszyna ta napędzana jest silnikiem wysokoprężnym SW680 o mocy około 220 KM, co zapewnia odpowiednią siłę do efektywnego przetworzenia dużej ilości materiału. System omłotu opiera się na bębnie młócącym, który skutecznie oddziela ziarno od słomy, pozwalając na sprawne zbieranie plonów. Zbiornik ziarna o pojemności około 5 200 litrów umożliwia dłuższe prace bez konieczności częstego opróżniania. Charakterystyczny czerwony kolor i zwarte kształty podkreślają solidność konstrukcji maszyny, dostosowanej do intensywnej pracy w trudnych warunkach polowych.


Rekomendowane komentarze

Ten na zdjęciu to jest z 1989 r. a ja jak widziałem dawno temu w kombinacie Kietrz Bizona BS-a z 1987 r. to miał kolor w oryginale pomaranczowy i heder 4,2 m oryginalnie taki jak kiedyś był w rekordach z początku lat 80 na wózku na kołach 11.5-15. A tak poza tym TopFarms Głubczyce w latach 2002-2003 r posiadał Bs-y wyłacznie niebieskie które zastapiły Lexiony 460 więć ten nie mógł pochodzić od nich od 2006 r. chyba że dużo wczesniej bo nie jestem pewien ale chyba w latach 2001-2002 wyprzedali czerwone Bs-y i resztę Rekordów

Nic z tych rzeczy, w 1989r. zmienili malowanie i ten czarny pas na boku był już szeroki, a na kombajnie ze zdjęcia jest jeszcze w oryginale wąski, tutaj też jest heder 4.20m :) To jest wersja prototypowa czyli maxymalnie może mieć numer 15. Mam stary artykuł w którym jest wzmianka o KPGR Głubczyce oraz testach pierwszych BSów jakie tam skierowano, pomarańczowego BSa kojarzę, jednak nie wiem co się z nim później stało. Staram się namierzyć rolnika, który użytkował/posiadał maszynę na zdjęciu jeszcze 4 lata temu w Głubczycach. Wszystkich starszych Bizonów Kombinat wyzbył się tak jak mówisz z początkiem 2000r. i był to ilości hurtowe, kilka ciekawych egzemplarzy od nich już złapałem :)

Nic z tych rzeczy, w 1989r. zmienili malowanie i ten czarny pas na boku był już szeroki, a na kombajnie ze zdjęcia jest jeszcze w oryginale wąski, tutaj też jest heder 4.20m :) To jest wersja prototypowa czyli maxymalnie może mieć numer 15. Mam stary artykuł w którym jest wzmianka o KPGR Głubczyce oraz testach pierwszych BSów jakie tam skierowano, pomarańczowego BSa kojarzę, jednak nie wiem co się z nim później stało. Staram się namierzyć rolnika, który użytkował/posiadał maszynę na zdjęciu jeszcze 4 lata temu w Głubczycach. Wszystkich starszych Bizonów Kombinat wyzbył się tak jak mówisz z początkiem 2000r. i był to ilości hurtowe, kilka ciekawych egzemplarzy od nich już złapałem :)

Powiem ci skad jest ten Bs otóż miał go facet z miejscowosci Ściborzyce Małe k Pomorzowiczek ponieważ miał on czerwonego Bs-a ale pamietam że był z 1989 r. i był bez sieczkarni oraz Bs-a z 1996 r i oba były zakupione z Topfarms Głubczyce-Sady Ten czerwony to chyba jest ten. Przemawia za tym wał koła w zwolnicy ponieważ wersja z śrubami jest od połowy roku 89 chyba ze zmieniono półos, ja widziałem numer 21 i 23 oba były z 89 r. jeden SW 400 a drugi SW 680 oryginalnie Wystarczy spojrzeć na ramę tylnej osi i zobaczyć numer to wytłumaczy wszystko a jak jestes zainteresowany to ten z 96 r. został sprzedany do miejscowości Węgry koło Kobierzyc w dolnoslaskim.A tego z 87 r. co widziałem to był od samego poczatku ale w Kombinacie Kietrz nie Głubczyce ale nie wiem co się z nim stało

Tak obserwuje to co się dzieje i nurtuje mnie "pytanie" do kolegi AUSCHTAGEN a mianowicie chłopie ;) jak ty to robisz że latasz z aparatem po dość obszernym terenie robisz foty Bizonów, skąd ty masz na to czas? Pewnie nie pracujesz ani nie uczysz się tylko za nimi latasz, no fajnie by było jak byś w paru zdaniach opisał skąd się wzięło twoje zainteresowanie tym tematem? Z góry dziękuje za odpowiedź B)

Staram się godzić obowiązki z przyjemnościami i nie do końca jest tak kolorowo jakby się wydawało, że latam za kombajnami tu i tam nie myśląc o niczym innym. W miarę możliwości zajmuję się tym co lubię, długo by pisać ile już czasu poświęciłem Bizonom bo są to lata i liczne kilometry na karku o pieniądzach nie wspominając jednak za bardzo mnie ta tematyka pochłonęła aby dać sobie spokój, tym bardziej, że z każdym sezonem dowiaduję się nowych faktów i odnajduję kolejne ciekawe wersje tych maszyn. Być może prędzej czy później nastąpi koniec kombajnowych przyjemności ale póki co nie chcę o tym myśleć i korzystam ile tylko wlezie aby nacieszyć się swoją pasją :) Większość dzieciństwa spędziłem na wsi i tam też miał miejsce mój pierwszy wzrokowy kontakt ze starym wysłużonym Bizonem i od niego wszystko się zaczęło... :) Pozdro

Tak obserwuje to co się dzieje i nurtuje mnie "pytanie" do kolegi AUSCHTAGEN a mianowicie chłopie ;) jak ty to robisz że latasz z aparatem po dość obszernym terenie robisz foty Bizonów, skąd ty masz na to czas? Pewnie nie pracujesz ani nie uczysz się tylko za nimi latasz, no fajnie by było jak byś w paru zdaniach opisał skąd się wzięło twoje zainteresowanie tym tematem? Z góry dziękuje za odpowiedź B)

 

 

Po prostu PASJA :) Ja takich ludzi szanuję ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v