Skocz do zawartości


Trzeba było Forszaja zastąpić więc jumz poszedł do Orania :)

Co widzimy na zdjęciu Jumz?

Ciągnik Jumz 6KL orze pole, wykorzystując pług w trudnych warunkach terenowych. Napędzany silnikiem D-65 o mocy 65 KM, charakteryzuje się 4-cylindrową konstrukcją o pojemności skokowej 4,95 litra. Mechaniczna skrzynia biegów zapewnia 18 przełożeń do jazdy przód/tył, co pozwala na precyzyjną kontrolę podczas wykonywania prac na różnych rodzajach gleby. Jumz 6KL współpracuje z pługiem, skutecznie przygotowując ziemię pod uprawę, gdzie moc i wytrzymałość układu napędowego są kluczowe. Solidna konstrukcja maszyny umożliwia ciągłe działanie nawet w intensywnych warunkach pracy, a optymalne dopasowanie parametrów technicznych do zadania zwiększa wydajność orki na nierównym terenie.




Rekomendowane komentarze

-@xsc : Hmm powinien dobrze chodzić jumz a zależy jaki u Cb jest silnik? Nowy ?? Słuchaj mój sąsiad ma też jumza tylko że starszego ( z okrągłą kabiną ) to on miał wstawiany pare lat temu nowy silnik to ma gdzieś ok 500-550mtg to z 3-skibowym pługiem latał jak rakieta na biegu 2. Aż sam się ździwiłem jak on mnie wyprzedza ( bo obok orał mnie ) i nawet dymka nie widać ;)

-@masej : Znowu to samo co i ostatnio <_< nowy swożeń pękł trzymający przednią oś ( widać jakość wykonania go ) i znowu trzeba było most przedni rozbierać ale jak ma się części to w 4godz można we dwóch rozjechać/zrobić/zjechać ;)

To jak tata mówi u nas jest ziemia poza klasyfikacją xD że jest klasa VIII heh, U nas są piaski i piaski. Glina jest tylko mamy ok 5ha i nie na tym polu. Słaby już jest w nim silnik to nie ma jak mu przycisnąć.Opony słabe i ciągle się ślizga. podorywkę to zawsze 2 się ciskało. A jak trochę głębiej to już na 2 żeby przycisnąć to nie chce się w kręcać w obroty a jak coś ciężej to juz schodzi z obrotów :/

Mówie że będzie robiony silnik i nowe opony kupi się :D będzie rakieta jak kiedyś :P

Dużo części pasuje od MTZ więc nie ma problemu z tym ;) Na co zwracać hmm ja bym powiedział żeby zwracać na rozdzielacz żeby się z niego lało ale jak się zrobi to jest na pare lat spokój ;) Hmm na ciśnienie oleju, opony i w jakim jest stanie silnik to jest najważniejsze. Usterki ? Ten ciągnik nie wie co to są usterki :D u nas w ciągu 13lat miał takie usterki :

-pęknięty przewód od ciśnienia oleju

-zapchany filtr paliwa

-siedzienie się połamało

-ciękło z rozdzielacza trochę i z podnośnika

Więc polecam ten ciągnik jak najbardziej :) Jak chcesz coś jeszcze wiedzieć to pisz na GG :)

pierwsze slysze o takim mech w jumzie. Masz moze jakies zdjecia tego urzadzenia? Opiszesz metode dzialania?

 

980090-instrukcjajpg.html

980091-zaczep1jpg.html

980092-zaczep2jpg.html

Cytat z instrukcji:

"...mechanizm dociążający składa się ze wspornika, dwóch wieszaków z otworami do mocowania w nich osi cięgła centralnego mechanizmu zawieszenia."

"...jeśli ciągnik nie ma regulacji siłowej to: należy wyposażyć ciągnik w mechanizm dociązający koła tylne.

...koła tylne są dociążone częścią siły powstającej w centralnym cięgle ukł. zawieszenia ciągnika podczas pracy zespołu."

ja jumzikiem teraz śmigam z 4 pługiem:) dospawałem jedną skibe i zaraz robota idzie dużo szybciej. tylko że ja silnik mam po całkowitym remoncie, ma może ze 300 mtg. no i na takiej średniej ziemi to dwójeczką chodzi, ale ma ciężko, ale na pierwszej klasie ziemi chodził jedynka bez problemu, tylko opony mam liche:(

a i wierze ze może być słaby, nie daleko mnie facet ma jumzika i orze dwójka pługiem, i jedynką biegiem, bo więcej nie może poradzić, a przy tym jest go widać jakby ciuchcia jechała:)

Zastępcą 60? No pewnie :) Komfort jest bardzo dobry..Jak chcesz mieć ciepło w kabinie trzeba boczne blaszki wyjąć i będziesz miał ciepło od silnika :) Nic nie wyje jak w 60-tce i lepsza widoczność. W takim stanie to gdzieś 10-15tyś w bardzo bardzo dobrym stanie ;) Tylko na początku trochę jest się dziwnie przyzwyczaić po 60-tce bo jest niska a jumz wysoki i dziko jeździć ;P Spalanie podobne. Może 1litr więcej będzie palić od 60-tki ale taki ciągnik warto zainwestować na nie duże gospodarstwo :)

Raczej tego nie trzeba robić :P Po pierwsze trzeba zdjąć bęben hamulcowy chyba z lewej strony. W jumzie jest tak samo jak i w starym bizonie że chamuje cały wał jak wciskasz chamulce... Ta blokada jest na ośće wraz z bębnem. Jak tam zdejmujesz to wtedy wszystko będziesz widział :) Możliwe że trzeba będzie spornik od kabiny odkręcić ale jakoś da się rade ;) Kąsasz Fabułe ? :D

Koledzy a jak myślicie maszyny od 60tki nie będą troche za małe do Jumza.Mam pług 3 dużą  agregat uprawowy ok 2,2 metra.Prawie już zdecydowałem sie na kupno Jumza tylko własnie nie wiem czy nie będe musiał zmieniać całego osprzętu na większy.Chodzi mi głównie o szerokość ciągnika.A taka kabina od MTZ  http://allegro.pl/kabina-mtz-kabiny-bizon-promocja-i1322731788.html będzie pasować do Jumza?


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v