Skocz do zawartości

Pronar 1025 A + Kverneland EG 85



Zestaw do orki <_<


Rekomendowane komentarze

Ten pług nie został jeszcze przetestowany ale ciągnik pracował przez ostatnie kilka sezonów z Kvernelandem AB 85 i prędkość robocza w zależności od warunków wynosiła zazwyczaj do ok 8km/h do 11km/h przy szerokości ok 1,6 - 1,7m. Gleby to praktycznie 3 klasa z dość dużymi, gliniastymi górkami, więc warunki do pracy nigdy do lekkich nie należały. Z tym pługiem prędkości pracy będą podobne, chyba, że zapnę jeszcze wał... Ale to dopiero zostanie przetestowane...

A nie ma problemów z podnoszeniem i z obrotę . Tak pytam bo też mam 1025A i 4 obrotową ale 4x35 i myśle kupić też kvernelanda na resorach bo z tym to szkoda paliwa palić bo nie ma co robić a bałem się czy da rade z podnoszeniem i czy przy obrocie nie będzie za bardzo ciągnikiem rzucać. A dlaczego musiałeś rozsuwać te koła akurat do pługa.

Pisałem już wcześniej, że pług nie został sprawdzony jeszcze podczas pracy ale traktor pług podnosi identycznie jak zestaw uprawowo-siewny, o którym pisałem przy innym zdjęciu, więc nie sądzimy, że jakieś problemy z podnoszeniem będą. Pług jest dość ciężki, więc oczywiście dodatkowe obciążenie przodu jest wymagane i stąd ta skrzynka przed obciążnikami na około 300kg (tyle samo do agregatu aby sprawnie robić nawroty). Tyle powinno wystarczyć, tak więc sprawa z podnoszeniem w naszym przypadku jest załatwiona. Jeśli chodzi o obrót tego pługa, to nie ma z nim problemu, bo pług obraca się równomiernie i niezbyt szybko, do tego żeby za bardzo nie bujać ciągnikiem podczas obrotu pług zwęża się automatycznie do minimalnej szerokości roboczej i składa ramie do wału (po zakończeniu obrotu szerokość robocza wraca do wcześniej ustawionej i ramie się rozkłada). W związku z tym z obrotem również nie ma najmniejszego problemu, całość odbywa się bez większego bujnięcia ciągnikiem. Koła musieliśmy rozstawić, ponieważ pług posiada system vari-width, co oznacza, że podczas zmiany szerokości orki np zwężeniu ulegają wszystkie skiby, również pierwsza. Całość jest dość skomplikowana i pierwsza skiba jest przesunięta (gdy pług jest na prawej stronie) w prawą stronę rozstaw kół musi być większy, po to żeby można było ustawić szerokość orki pierwszej skiby. Taki problem może istnieć raczej tylko w tym najmocniejszym 3, 4 i 5 skibowym pługu ze stajni Kvernelanda czyli w modelu EG 85/100. W razie dodatkowych pytań proszę śmiało walić.

Oryginalne cięgła zostały wymienione już na gwarancji, ponieważ kule zaczęły się wykruszać podczas pracy z niezbyt ciężkim Kvernelandem AB 85. Za dopłatą wymieniliśmy na hakowe, rzeczywiście są o wiele masywniejsze a poza tym, jak pewnie każdy wie, podczepianie zwłaszcza ciężkich maszyn jest o wiele krótsze. Jest również możliwość dokupienia różnych kul, ponieważ np w przypadku agregatu podorywkowego potrzebne były kule ze średnicą wewnętrzną III kategorii i zewnętrzną II kategorii, żeby nie przetaczać belki.

 

Dziś z ciekawości zważyłem dodatkowe obciążniki montowane z przodu w skrzynce. Ich waga wraz ze skrzynką wynosi 400kg, zaś łączna waga wszystkich obciążników wraz z fabrycznymi to około 760kg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v