Regulamin

Reklama w AgroFoto.pl Regulamin

Regulamin sprzedaży i emisji reklam

AgroFoto nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczonych reklam.
Reklamodawca zobowiązany jest do naprawienia ewentualnych szkód powstałych po stronie Agrofoto w związku z treścią zamieszczonej reklamy.

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin emisji reklam (dalej jako: „Regulamin”) określa zasady świadczenia przez Adagri sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Fabryczna 14 d, 53-609 Wrocław, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział KRS pod numerem 0000354804, NIP 8942996794, kapitał zakładowy 52.750 zł (dalej jako: „Wydawca”) usług polegających na emisji reklam online na zlecenie Reklamodawcy w portalu internetowym agrofoto.pl (https://www.agrofoto.pl/) (dalej jako: „Portal”).
  2. Przyjmowane przez Wydawcę Zleceń Reklamowych oraz zamieszczanie reklam w Portalu Wydawcy wskazanym w ust. 1 powyżej następuje na podstawie Regulaminu.
  3. Składając Zlecenie Reklamowe zgodnie z Regulaminem, Reklamodawca składa Wydawcy ofertę zamieszczenia Reklamy. Potwierdzenie przyjęcia Zlecenia Reklamowego przez Wydawcę na piśmie oznacza zawarcie umowy o treści wynikającej z uzgodnionych pisemnych stanowisk stron.
  4. W zależności od wybranej opcji rozliczeniowej Emisja oznacza:
    1. a. wyświetlenie reklamy w Portalu lub w jego części w liczbie razy określonej w Zleceniu Reklamowym,
    2. b. utrzymywanie reklamy w określonej części Portalu i zapewnienie jej dostępności w czasie określonym w Zleceniu Reklamowym,
    3. c. działanie mające na celu wywołanie działań użytkownika Portalu o określonej w Zleceniu Reklamowym liczbie i charakterze (wykonanie kliknięcia lub akcji).
  5. Wydawca samodzielnie decyduje o zawartości Portalu i ogólnym stylu prezentowanych Reklam

§ 2 Zawarcie i realizacja umowy

  1. Reklamodawca może złożyć Zlecenie Reklamowe przesyłając je na adres e-mail: biuro@adagri.com lub wysyłając pocztą na adres siedziby Wydawcy.
  2. Zlecenie reklamowe powinno zawierać:
    1. a. dane Reklamodawcy:
    2. b. wskazanie miejsca lokalizacji Reklamy (np. strona główna),
    3. c. ilość reklam oraz czas ich wyświetlania,
    4. d. oświadczenie Reklamodawcy o akceptacji postanowień Regulaminu.
  3. Integralną częścią Zlecenia Reklamowego jest treść Reklamy tj. grafika, tekst, ewentualnie inne materiały reklamowe, promocyjne, gotowe do zamieszczenia na Portalu i odpowiadające wymogom technicznym określonym odrębnie przez Wydawcę.
  4. Reklamodawca jest zobowiązany do dostarczenia gotowych materiałów reklamowych zgodnych z ust. 3 powyżej nie później niż na 2 dni przed planowaną emisją Reklamy. Wydawca może odmówić emisji Reklamy w przypadku niezachowania warunku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
  5. Reklamodawca może dokonać wcześniejszej rezerwacji terminów i powierzchni reklamowej na Portalu, z zastrzeżeniem, że rezerwacja nie może nastąpić wcześniej niż na 12 miesięcy i później niż na 2 dni przed planowaną datą zamieszczenia Reklamy w Portalu. Wydawca ma prawo żądać zapłaty zaliczki w wysokości 35% wartości brutto Zlecenia Reklamowego objętego rezerwacją. Niewykonanie rezerwacji poprzez niezłożenie Zleceń Reklamowych w terminach określonych w rezerwacji powoduje jej automatyczne anulowanie, bez jakichkolwiek roszczeń Reklamodawcy z tego tytułu.
  6. Niewykonanie rezerwacji zobowiązuje Reklamodawcę do zapłaty na rzecz Wydawcy kary umownej w wysokości 50% wartości danego Zlecenia Reklamowego
  7. Reklamodawca może zmienić Zlecenie Reklamowe nie później niż na 3 dni robocze przed terminem rozpoczęcia Emisji. Oświadczenie o zmianie Zlecenia Reklamowego powinno zostać wysłane na adres e-mail: biuro@adagri.com.
  8. W przypadku zmiany Zlecenia Reklamowego Reklamodawca ma obowiązek wskazać w oświadczeniu o zmianie, o którym mowa w ust. 7 powyżej, każdą z planowanych zmian, z dokładnym opisem.
  9. W przypadku wątpliwości i niejasności co do zakresu i rodzaju zgłoszonych zmian, których nie da się rozstrzygnąć w terminie określonym w ust. 7, Wydawca ma prawo do wykonania Zlecenia Reklamowego w pierwotnej wersji. W takiej sytuacji Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki Reklamy w wersji pierwotnej i zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia za wykonaną usługę.
  10. Reklamodawca może odwołać Zlecenie Reklamowe nie później niż na 14 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia Emisji.
  11. W razie odwołania Zlecenia Reklamowego później niż na 14 dni roboczych przed datą pierwszej Emisji, Zleceniodawca zapłaci Wydawcy karę umowną w następującej wysokości:
    1. a. w okresie między 13 a, 7 dniami roboczymi przed ustalonym terminem rozpoczęcia Emisji – 10% wartości brutto Zlecenia Reklamowego,
    2. b. w okresie między 6 a, 3 dniami roboczymi przed ustalonym terminem rozpoczęcia Emisji – 30% wartości brutto Zlecenia reklamowego,
    3. c. poniżej 3 dni roboczych przed ustalonym terminem Emisji – 50% wartości brutto Zlecenia Reklamowego.
    4. d. po rozpoczęciu Emisji – 100% wartości brutto Zlecenia Reklamowego.
  12. Wydawca ma prawo żądać zmiany bądź odmowy zamieszczenia w serwisie Reklamy mogącej negatywnie wpłynąć na elementy Portalu, wizerunek Wydawcy lub renomę Portalu.
  13. Wydawca ma prawo zamieszczenia Reklamy w innym niż uzgodnione wcześniej miejscu, o ile jest to uzasadnione nadzwyczajnymi wydarzeniami powodującymi potrzebę redakcyjnej zmiany układu graficznego Portalu.
  14. Wydawca ma prawo odmowy przyjęcia Zlecenia Reklamowego, wstrzymania jego realizacji lub odmowy dalszego zamieszczania Reklamy w Serwisie, z przyczyn:
    1. a. siły wyższej;
    2. b. sprzeczności Reklamy z prawem lub zasadami współżycia społecznego (dobrymi obyczajami) albo sprzeczności z linią programową bądź charakterem Portalu, a także z negatywną oceną treści Reklamy, w szczególności na skutek niespełnienia wymogów określonych technicznych, technologicznych lub emisyjnych,
    3. c. sądowego zabezpieczenia roszczeń związanych z Reklamą bądź zgłoszenia takich roszczeń lub uzasadnionych zastrzeżeń przez osoby trzecie przeciwko Wydawcy lub Zleceniodawcy albo jego przedstawicielom,
    4. d. zgłoszenia zastrzeżeń przez uprawniony do tego organ bądź instytucję;
  15. 5. Reklamodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umów (Zleceń Reklamowych), jeśli jest ono następstwem zdarzeń pozostających poza jego kontrolą (siły wyższej). W przypadku wystąpienia siły wyższej Wydawca niezwłocznie zawiadomi o tym Reklamodawcę i zaproponuje, w miarę możliwości, inne terminy Emisji.
  16. Wydawca może dochodzić odszkodowania przenoszącego wysokość zastrzeżonych kar umownych na zasadach ogólnych.

§ 3 Płatności

  1. Ceny za zamieszczenie Reklam na Portalu ustala się według cennika Wydawcy obowiązującego w dniu złożenia Zlecenia Reklamowego.
  2. Ceny wskazane w Cenniku są cenami netto i nie zawierają podatku VAT.
  3. Zapłata wynagrodzenia za Emisję Reklamy następuje z dołu, na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wydawcę.
  4. Agencje reklamowe i inni pośrednicy reklamowi, działający w imieniu i na rzecz swoich klientów będących Reklamodawcami, są solidarnie odpowiedzialni z osobami, które reprezentują wobec Wydawcy za regulowanie należności, wynikających z przyjętych Zleceń Reklamowych

§ 4 Odpowiedzialność

  1. Zamawiający oświadcza, że posiada wszelkie prawa do wykorzystywania materiałów reklamowych zgodnie z celem umowy zawieranej na podstawie niniejszego Regulaminu, w szczególności że przysługują mu prawa do publikacji materiałów składających się na Reklamę, odpowiednie majątkowe prawa autorskie, prawa wynikające w licencji lub uprawnienia z innych praw ochronnych umożliwiające zlecenie Wydawcy publikacji Reklamy w sposób nienaruszający praw osób trzecich.
  2. Niezależnie od ust. 1 powyżej, Reklamodawca zapewnia, że dostarczone przez niego materiały reklamowe i ich publikacja nie naruszają praw osób trzecich, w tym w szczególności dóbr osobistych, tajemnic przedsiębiorstwa lub zasad uczciwej konkurencji, jak również nie naruszają zasad współżycia społecznego.
  3. Reklamodawca jest zobowiązany zapewnić, aby dostarczone przez niego materiały reklamowe były we wszelkich aspektach zgodne z prawem, w tym spełniały wymagania związane z prezentowaniem treści o określonej tematyce, jeśli takie wymagania są przewidziane przepisami prawa, nie wprowadzały w błąd i nie naruszały innych wymogów prawnych.
  4. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych Reklam. Wyłączną odpowiedzialność za treść Reklam, zwłaszcza ich zgodność z prawem i zasadami współżycia społecznego, ponosi Reklamodawca.
  5. W przypadku zgłoszenia przez osoby trzecie lub powzięcia przez Wydawcę wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze Reklamy, Wydawca ma prawo usunąć Reklamę z Portalu. W takim przypadku Reklamodawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym roszczenie o zwrot wynagrodzenia.
  6. W przypadku zgłoszenia roszczeń przez osoby trzecie wobec Wydawcy w związku z publikacją Reklamy, Reklamodawca zobowiązuje się do zwolnienia Wydawcy z jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu wobec osób trzecich, w tym w szczególności do złożenia odpowiednich oświadczeń woli, do wstąpienia do toczącego się postępowania sądowego oraz pokrycia wszelkich szkód poniesionych przez Wydawcę z tego tytułu, w tym kosztów pomocy prawnej.
  7. Odpowiedzialność Wydawcy wobec Reklamodawcy jest w każdym przypadku ograniczona do rzeczywistych strat poniesionych przez Reklamodawcę oraz jednocześnie do kwoty stanowiącej równowartość wynagrodzenia pobranego z tytułu świadczonej na rzecz Reklamodawcy usługi.
  8. Wydawca jest uprawniony do świadczenia usług na rzecz innych niż Reklamodawca podmiotów prowadzących działalność w takim samym lub zbliżonym zakresie co Reklamodawca, w tym do emisji reklam produktów konkurencyjnych.

§ 5 Postępowanie reklamacyjne

  1. Reklamodawca ma prawo do wniesienia reklamacji dotyczącej sposobu realizacji Zlecenia Reklamowego w formie pisemnej, wysyłając zawiadomienie o wadzie na adres siedziby Wydawcy.
  2. Zleceniodawca traci uprawnienia z tytułu ewentualnych wad Emisji, jeżeli nie zawiadomi Wydawcy o wadzie (nie zgłosi reklamacji) w terminie 7 dni roboczych od daty pierwszego wyemitowania Reklamy na Portalu. Reklamacje wniesione po tym terminie bądź w innej formie niż określona w ust. 1, nie będą rozpatrywane przez Wydawcę.
  3. Wydawca udzieli odpowiedzi na prawidłowo wniesioną reklamację w terminie 21 dni roboczych od daty jej otrzymania.
  4. Jeżeli reklamacja okaże się zasadna, Wydawca po konsultacjach z Reklamodawcą sprostuje wady i usterki Reklamy oraz dokona ponownej Emisji Reklamy w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, chyba że strony uzgodnią inną formę usunięcia uchybień.
  5. Złożenie reklamacji nie wstrzymuje płatności wynikających z innych Zleceń Reklamowych.

§ 6 Postanowienia końcowe

  1. Regulamin może ulegać zmianom z ważnych powodów, w szczególności w przypadku zmian przepisów prawa, warunków rynkowych, technologicznych lub organizacyjnych, wpływających na sposób świadczenia usług. O każdej zmianie regulaminu Wydawca poinformuje Reklamodawcę. W przypadku braku akceptacji zmian, Reklamodawca ma prawo wypowiedzieć Umowę z zachowaniem tygodniowego terminu wypowiedzenia. W razie niewypowiedzenia Umowy we wskazanym terminie Reklamodawca będzie związany zmianą Regulaminu.
  2. Wszelkie spory wynikłe na tle świadczenia usług przez Wydawcę, a także związane z zawarciem, wykonywaniem i wygaśnięciem Umowy, będzie rozstrzygać sąd właściwy miejscowo ze względu na siedzibę Wydawcy.