Reklama w AgroFoto.pl Regulamin
Regulamin sprzedaży i emisji reklamAgroFoto nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczonych reklam. Reklamodawca zobowiązany jest do naprawienia ewentualnych szkód powstałych po stronie Agrofoto w związku z treścią zamieszczonej reklamy.
§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin emisji reklam (dalej jako: „Regulamin”) określa zasady świadczenia przez Adagri sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Fabryczna 14 d, 53-609 Wrocław, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział KRS pod numerem 0000354804, NIP 8942996794, kapitał zakładowy 52.750 zł (dalej jako: „Wydawca”) usług polegających na emisji reklam online na zlecenie Reklamodawcy w portalu internetowym agrofoto.pl (https://www.agrofoto.pl/) (dalej jako: „Portal”).
- Przyjmowane przez Wydawcę Zleceń Reklamowych oraz zamieszczanie reklam w Portalu Wydawcy wskazanym w ust. 1 powyżej następuje na podstawie Regulaminu.
- Składając Zlecenie Reklamowe zgodnie z Regulaminem, Reklamodawca składa Wydawcy ofertę zamieszczenia Reklamy. Potwierdzenie przyjęcia Zlecenia Reklamowego przez Wydawcę na piśmie oznacza zawarcie umowy o treści wynikającej z uzgodnionych pisemnych stanowisk stron.
- W zależności od wybranej opcji rozliczeniowej Emisja oznacza:
- a. wyświetlenie reklamy w Portalu lub w jego części w liczbie razy określonej w Zleceniu Reklamowym,
- b. utrzymywanie reklamy w określonej części Portalu i zapewnienie jej dostępności w czasie określonym w Zleceniu Reklamowym,
- c. działanie mające na celu wywołanie działań użytkownika Portalu o określonej w Zleceniu Reklamowym liczbie i charakterze (wykonanie kliknięcia lub akcji).
- Wydawca samodzielnie decyduje o zawartości Portalu i ogólnym stylu prezentowanych Reklam
§ 2 Zawarcie i realizacja umowy
- Reklamodawca może złożyć Zlecenie Reklamowe przesyłając je na adres e-mail: biuro@adagri.com lub wysyłając pocztą na adres siedziby Wydawcy.
- Zlecenie reklamowe powinno zawierać:
- a. dane Reklamodawcy:
- b. wskazanie miejsca lokalizacji Reklamy (np. strona główna),
- c. ilość reklam oraz czas ich wyświetlania,
- d. oświadczenie Reklamodawcy o akceptacji postanowień Regulaminu.
- Integralną częścią Zlecenia Reklamowego jest treść Reklamy tj. grafika, tekst, ewentualnie inne materiały reklamowe, promocyjne, gotowe do zamieszczenia na Portalu i odpowiadające wymogom technicznym określonym odrębnie przez Wydawcę.
- Reklamodawca jest zobowiązany do dostarczenia gotowych materiałów reklamowych zgodnych z ust. 3 powyżej nie później niż na 2 dni przed planowaną emisją Reklamy. Wydawca może odmówić emisji Reklamy w przypadku niezachowania warunku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
- Reklamodawca może dokonać wcześniejszej rezerwacji terminów i powierzchni reklamowej na Portalu, z zastrzeżeniem, że rezerwacja nie może nastąpić wcześniej niż na 12 miesięcy i później niż na 2 dni przed planowaną datą zamieszczenia Reklamy w Portalu. Wydawca ma prawo żądać zapłaty zaliczki w wysokości 35% wartości brutto Zlecenia Reklamowego objętego rezerwacją. Niewykonanie rezerwacji poprzez niezłożenie Zleceń Reklamowych w terminach określonych w rezerwacji powoduje jej automatyczne anulowanie, bez jakichkolwiek roszczeń Reklamodawcy z tego tytułu.
- Niewykonanie rezerwacji zobowiązuje Reklamodawcę do zapłaty na rzecz Wydawcy kary umownej w wysokości 50% wartości danego Zlecenia Reklamowego
- Reklamodawca może zmienić Zlecenie Reklamowe nie później niż na 3 dni robocze przed terminem rozpoczęcia Emisji. Oświadczenie o zmianie Zlecenia Reklamowego powinno zostać wysłane na adres e-mail: biuro@adagri.com.
- W przypadku zmiany Zlecenia Reklamowego Reklamodawca ma obowiązek wskazać w oświadczeniu o zmianie, o którym mowa w ust. 7 powyżej, każdą z planowanych zmian, z dokładnym opisem.
- W przypadku wątpliwości i niejasności co do zakresu i rodzaju zgłoszonych zmian, których nie da się rozstrzygnąć w terminie określonym w ust. 7, Wydawca ma prawo do wykonania Zlecenia Reklamowego w pierwotnej wersji. W takiej sytuacji Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki Reklamy w wersji pierwotnej i zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia za wykonaną usługę.
- Reklamodawca może odwołać Zlecenie Reklamowe nie później niż na 14 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia Emisji.
- W razie odwołania Zlecenia Reklamowego później niż na 14 dni roboczych przed datą pierwszej Emisji, Zleceniodawca zapłaci Wydawcy karę umowną w następującej wysokości:
- a. w okresie między 13 a, 7 dniami roboczymi przed ustalonym terminem rozpoczęcia Emisji – 10% wartości brutto Zlecenia Reklamowego,
- b. w okresie między 6 a, 3 dniami roboczymi przed ustalonym terminem rozpoczęcia Emisji – 30% wartości brutto Zlecenia reklamowego,
- c. poniżej 3 dni roboczych przed ustalonym terminem Emisji – 50% wartości brutto Zlecenia Reklamowego.
- d. po rozpoczęciu Emisji – 100% wartości brutto Zlecenia Reklamowego.
- Wydawca ma prawo żądać zmiany bądź odmowy zamieszczenia w serwisie Reklamy mogącej negatywnie wpłynąć na elementy Portalu, wizerunek Wydawcy lub renomę Portalu.
- Wydawca ma prawo zamieszczenia Reklamy w innym niż uzgodnione wcześniej miejscu, o ile jest to uzasadnione nadzwyczajnymi wydarzeniami powodującymi potrzebę redakcyjnej zmiany układu graficznego Portalu.
- Wydawca ma prawo odmowy przyjęcia Zlecenia Reklamowego, wstrzymania jego realizacji lub odmowy dalszego zamieszczania Reklamy w Serwisie, z przyczyn:
- a. siły wyższej;
- b. sprzeczności Reklamy z prawem lub zasadami współżycia społecznego (dobrymi obyczajami) albo sprzeczności z linią programową bądź charakterem Portalu, a także z negatywną oceną treści Reklamy, w szczególności na skutek niespełnienia wymogów określonych technicznych, technologicznych lub emisyjnych,
- c. sądowego zabezpieczenia roszczeń związanych z Reklamą bądź zgłoszenia takich roszczeń lub uzasadnionych zastrzeżeń przez osoby trzecie przeciwko Wydawcy lub Zleceniodawcy albo jego przedstawicielom,
- d. zgłoszenia zastrzeżeń przez uprawniony do tego organ bądź instytucję;
- 5. Reklamodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umów (Zleceń Reklamowych), jeśli jest ono następstwem zdarzeń pozostających poza jego kontrolą (siły wyższej). W przypadku wystąpienia siły wyższej Wydawca niezwłocznie zawiadomi o tym Reklamodawcę i zaproponuje, w miarę możliwości, inne terminy Emisji.
- Wydawca może dochodzić odszkodowania przenoszącego wysokość zastrzeżonych kar umownych na zasadach ogólnych.
§ 3 Płatności
- Ceny za zamieszczenie Reklam na Portalu ustala się według cennika Wydawcy obowiązującego w dniu złożenia Zlecenia Reklamowego.
- Ceny wskazane w Cenniku są cenami netto i nie zawierają podatku VAT.
- Zapłata wynagrodzenia za Emisję Reklamy następuje z dołu, na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wydawcę.
- Agencje reklamowe i inni pośrednicy reklamowi, działający w imieniu i na rzecz swoich klientów będących Reklamodawcami, są solidarnie odpowiedzialni z osobami, które reprezentują wobec Wydawcy za regulowanie należności, wynikających z przyjętych Zleceń Reklamowych
§ 4 Odpowiedzialność
- Zamawiający oświadcza, że posiada wszelkie prawa do wykorzystywania materiałów reklamowych zgodnie z celem umowy zawieranej na podstawie niniejszego Regulaminu, w szczególności że przysługują mu prawa do publikacji materiałów składających się na Reklamę, odpowiednie majątkowe prawa autorskie, prawa wynikające w licencji lub uprawnienia z innych praw ochronnych umożliwiające zlecenie Wydawcy publikacji Reklamy w sposób nienaruszający praw osób trzecich.
- Niezależnie od ust. 1 powyżej, Reklamodawca zapewnia, że dostarczone przez niego materiały reklamowe i ich publikacja nie naruszają praw osób trzecich, w tym w szczególności dóbr osobistych, tajemnic przedsiębiorstwa lub zasad uczciwej konkurencji, jak również nie naruszają zasad współżycia społecznego.
- Reklamodawca jest zobowiązany zapewnić, aby dostarczone przez niego materiały reklamowe były we wszelkich aspektach zgodne z prawem, w tym spełniały wymagania związane z prezentowaniem treści o określonej tematyce, jeśli takie wymagania są przewidziane przepisami prawa, nie wprowadzały w błąd i nie naruszały innych wymogów prawnych.
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych Reklam. Wyłączną odpowiedzialność za treść Reklam, zwłaszcza ich zgodność z prawem i zasadami współżycia społecznego, ponosi Reklamodawca.
- W przypadku zgłoszenia przez osoby trzecie lub powzięcia przez Wydawcę wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze Reklamy, Wydawca ma prawo usunąć Reklamę z Portalu. W takim przypadku Reklamodawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym roszczenie o zwrot wynagrodzenia.
- W przypadku zgłoszenia roszczeń przez osoby trzecie wobec Wydawcy w związku z publikacją Reklamy, Reklamodawca zobowiązuje się do zwolnienia Wydawcy z jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu wobec osób trzecich, w tym w szczególności do złożenia odpowiednich oświadczeń woli, do wstąpienia do toczącego się postępowania sądowego oraz pokrycia wszelkich szkód poniesionych przez Wydawcę z tego tytułu, w tym kosztów pomocy prawnej.
- Odpowiedzialność Wydawcy wobec Reklamodawcy jest w każdym przypadku ograniczona do rzeczywistych strat poniesionych przez Reklamodawcę oraz jednocześnie do kwoty stanowiącej równowartość wynagrodzenia pobranego z tytułu świadczonej na rzecz Reklamodawcy usługi.
- Wydawca jest uprawniony do świadczenia usług na rzecz innych niż Reklamodawca podmiotów prowadzących działalność w takim samym lub zbliżonym zakresie co Reklamodawca, w tym do emisji reklam produktów konkurencyjnych.
§ 5 Postępowanie reklamacyjne
- Reklamodawca ma prawo do wniesienia reklamacji dotyczącej sposobu realizacji Zlecenia Reklamowego w formie pisemnej, wysyłając zawiadomienie o wadzie na adres siedziby Wydawcy.
- Zleceniodawca traci uprawnienia z tytułu ewentualnych wad Emisji, jeżeli nie zawiadomi Wydawcy o wadzie (nie zgłosi reklamacji) w terminie 7 dni roboczych od daty pierwszego wyemitowania Reklamy na Portalu. Reklamacje wniesione po tym terminie bądź w innej formie niż określona w ust. 1, nie będą rozpatrywane przez Wydawcę.
- Wydawca udzieli odpowiedzi na prawidłowo wniesioną reklamację w terminie 21 dni roboczych od daty jej otrzymania.
- Jeżeli reklamacja okaże się zasadna, Wydawca po konsultacjach z Reklamodawcą sprostuje wady i usterki Reklamy oraz dokona ponownej Emisji Reklamy w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, chyba że strony uzgodnią inną formę usunięcia uchybień.
- Złożenie reklamacji nie wstrzymuje płatności wynikających z innych Zleceń Reklamowych.
§ 6 Postanowienia końcowe
- Regulamin może ulegać zmianom z ważnych powodów, w szczególności w przypadku zmian przepisów prawa, warunków rynkowych, technologicznych lub organizacyjnych, wpływających na sposób świadczenia usług. O każdej zmianie regulaminu Wydawca poinformuje Reklamodawcę. W przypadku braku akceptacji zmian, Reklamodawca ma prawo wypowiedzieć Umowę z zachowaniem tygodniowego terminu wypowiedzenia. W razie niewypowiedzenia Umowy we wskazanym terminie Reklamodawca będzie związany zmianą Regulaminu.
- Wszelkie spory wynikłe na tle świadczenia usług przez Wydawcę, a także związane z zawarciem, wykonywaniem i wygaśnięciem Umowy, będzie rozstrzygać sąd właściwy miejscowo ze względu na siedzibę Wydawcy.