romanik99

brakł ładowania akumulatora c-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
romanik99    3

Mam problem z ładowaniem akumulatora w mojej 60-tce sprawdziłem miernikiem napięcie jakie jest przy włączonym silniku, pokazało mi jedynie 12,7 V, jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania i przy jakich obrotach mierzyć (pewnie koło 14,5? ), przy włączonych światłach nawet nie próbowałem ale wynik napewno byłby niższy, mam alternator, proszę o jakies wskazówki które napiecia pomierzyć ( na alternatorze, moze na regulatorze napięcia? ) żeby sprawdzić co wysiadło, z góry dziekuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    73

Napięcie ładowania powinno znajdowac sie miedzy 13,8 do 14,4V. Z tym że ta pierwsza wartość może być uzyskana po właczeniu świateł, a ta druga bez właczania odbiorników. Alternator ma to do siebie, że uzyskuje odpowiednie napięcie przy niskich obrotach silnika. Więc pomiaru możesz dokonywać przy wolnych obrotach jak i lekko podwyrzszonych.

Poszukaj troche na forum w dziale "Elektryka i elektronika w rolnictwie", tam już wielokrotnie były omawiane problemy z alternatorem może akurat znajdzież coś dla siebie.

A kontorlka ładowania świeci ci sie przed odpaleniem silnika??

A może świeci sie po odpaleniu silnika??

Sprawdz połaczenia na alternatorze, a i podaj jesli możesz jaki to jest alternator. Opisz go lub powiedz z jakiego jest samochodu, to ułatwi pomoc.

Nie wime jaki masz alternator czy z regulatorem zewnetrznym czy wbudowanym. Podejrzewam że z zewnetrznym. Wiec zmierz napięcie między masą a wsówka do szcotki (67) na alternatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    27

przeniesione B)

 

Dzieki Ursus :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romanik99    3

alternator jest tego typu:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic552453.html

 

plus na masie.

 

w instalacji mam burdel jak cholera trzeba by było kupic kiedyś nową wiązke i wymienić. kontrolka sie nie swieci wogóle przy włączonym/ wyłącoznym bo jest namieszane z kablami coś, ale pomijam ten fakt narazie. po odłączeniu wszystkich kabli od alternatora i odpalenia silnika pomiądzy szczotkotrzymaczem a masą praktycznie nie ma napięcia (jest to jakieś 0.8 V), pomiary które wcześniej opisywałem , czyli to 12,7 V było przy podpietych kablach, czyli w sumie pokazywało pewnie napięcie akumulatora. Szczotki może nie są jakieś super długie, ale moim zdanie jakies napięcie powinno być, pewnie trzeba bedzie zacząć od wymiany szczotek i sie zobaczy później. a jak nie szczotki to co ewentualnie może być?

 

P.S. w tym alternatorze jest jeszcze jedno wyjście, które idzie do kontrolki rezerwy, po zmierzeniu napięcia tam było około 5 - 6V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Alternator nie jest samowzbudną prądnicą, musi dostać wzbudzenie więc przy odłaczonych kablach nie powinien ładować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Kolego mam radę dla Ciebie.Jedź na złom i powiedz żeby Ci dali alternator od Poloneza albo Żuka(bez rużnicy bo to ten sam)(koszt tego altka maks.50 zł jak więcej to się targuj) z wbudowanym reg. napięcia i przekaźnikiem T-5 coś tam.Wywal stary zamontuj ten i przełóż akumulatory żeby "-" był na masę i kabel od nakrętki 10 daj do zacisku 30 stacyjki a tą mniejszą śrubkę(8) do kontrolki i od kontrolki do zacisku 15 stacyjki i będzie git.Myślę że to rozwiąże Twój problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja proponuję podłączyc kabel prądowy bezpośrednio do rozrusznika, wtedy będzie bezpośrenie połączenie z akumulatorem z pominięciem stacyjki. Ja zawsze tak robię i nigdy nie ma problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferguson235    0

ja mam takie pytanie jakie sa stosowane akumulatory w c360 ?? ( tak samo jak c330 czyli 2x 6V czy jest 1 akumulator po 12V ) chodzi mi oczywiscie tak jak bylo zamontowane orginalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    73

Z tego co wiem to tak były 2 po 6V i umieszczone w skrzynkach pod nogami kierowcy, innego nie widziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil22798    0

Witam mam dobre ladowanie w alternatorze ale ten czujnik w zegarZe się świeci podobno nie podlaczony nie wiecie jak ten czujnik podłączyć ?'

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jaki czujnik? O czym Ty w ogóle piszesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

ten czujnik w zegarZe się świeci podobno nie podlaczony nie wiecie jak ten czujnik podłączyć ?'

 

Czyli kontrolka ładowania świeci nie podłączona?? AHA   :rolleyes:

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jeżeli nie jest podłączona nie powinna świecić :blink: , zalecam schemat instalacji i prześledzić co się z tym dzieje  ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W sieci są setki schematów podłączenia kontrolki ładowania. Na AF też jest tego sporo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez c330ursus
      Coś przeczuwam że moja prądnica w C-330 padła, ale nie wiem jak to sprawdzić? Jak by padła to kupie nowy alternator
       
      Jak by ktoś wiedział jak sprawdzić czy prądnica działa to proszę o odpowiedź
    • Przez wicek
      Muszę kupić prostownik  ,a jest tego tyle że można zwariować .Przeznaczenie do samochodu i ciągnika  , samochód poj. około 60 ah , ciągnik do 200ah.
      Napiszcie jakie posiadacie i się sprawdzają.
    • Przez V12
      Witam
      Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo
      Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V
      Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru prądu i napecie rośnie
      Kiedy akumulator jest choć troche rozładowany to jeż jest ok , problem pojawia sie kiedy po kilku godzinach pracy naładuje sie do pełna i nie pobiera juz prądu
      W tym ciagniku kiedy nie ma włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator wskaźnik temperatury i paliwa
      Problem jest od 7 lat ale teraz myśle na wymiana alternatora na inny typ po w ciągu 7 lat dziś załozyłem 3 akumulator
      W innym ciągniku mam alternator Valeo ale 6 diodowy i tam ładowanie nie przekroczy 14,5V nawet po 10h pracy a tam tak samo kiedy nie włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator
      Alternator we fiacie jest prawie takie jak jak we Fiacie Cinqecento 900 , regulator napięcia pasuje , jest 9 diodowy , mostek prostowniczy stojan i wirnik był sprawdzany .
      A ciekawostką jest że kiedy napecie skacze ponad 15V to delikatnie żarzy sie kontrolka ładowania , wystarczy włączyć postojówki albo radio i wtedy gasnie i napięcie wraca do normy
    • Przez Stasek
      kupiłem nowy orginalny alternator i nie mam pojecia jak podłączyc zamiast prądnicy
    • Przez rosiu_xd
      Witam, mam problem z ładowaniem i z tego co pomierzyłem to na przewodzie od pradnicy przy samym regulatorze pokazuje napiecie do 14.5V czyli jakby okej, a wyjsie z regulatora na stacyjke pokazuje maks 12.5V bez obciążenia, ze swiatalmi to spada ponizej 12V, i tak chcialem sie upewnic czy regulator do wymiany czy cos innego moze byc?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj