carmine2812

Bizon wraca "czyżby"

Polecane posty

Gago    0

'Tomek7G' mój też jest garazowany odkąd go kupiłem (jak go kupiłem jak miał 7 lat), i kombajnik jest zadbany co roku przed sezonem jest pastowany zeby zebrac ten gorszy lakier z góry ;)


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek7G    1

@Gago - i to mnie się podoba...jeśli każdy tak będzie robił, to i za 100lat jeszcze Bizonki będą na polach...;)

Wtedy zostanie sama elita...tych, którzy dbali o swe cacka.

Ja (znaczy tata) jak kupiłem kombajn to pierwsza decyzja - nowe osłony (stare były pogięte) + standardowe naprawy wiosenne + malowanie + polerka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
@Gago - i to mnie się podoba...jeśli każdy tak będzie robił, to i za 100lat jeszcze Bizonki będą na polach...

Wtedy zostanie sama elita...tych, którzy dbali o swe cacka.

Ja (znaczy tata) jak kupiłem kombajn to pierwsza decyzja - nowe osłony (stare były pogięte) + standardowe naprawy wiosenne + malowanie + polerka

 

Jak się dba, tak sie ma, taka jest prawda. Mimo iż bizon jest prosty to też potrzebuje przeglądów, a jak ktoś nie robi, to potem marudzi ze mu się co sezon psuje albo co innego. A jak sie psuja to to jest też efekt PGR-owskiej słuzby. Mam znajomego, którego kumpel ma BS-a, który jeszcze trafił do PGR-u.... Wiecie jaki był stan jak go kupił?? KOMPLETNY DEZEL TECHNICZNY, ale troche pracy i ma dobry kombajn. Ale swojadrogą najlepsze bizony to są te na wywóz. Kiedyś miałem okazje jeździć na exportowym 5056 Super który pojechał chyab do Danii, to jak facet go ściagnął z powrotem, to praktycznie jak nówka, bo nie był za bardzo zużyty i tak własnie jest do dziś i w dodatku są praktycznie bezawaryjne....


Ha traktor, Akkor Zetor!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

'agrotechnicZ165' tak masz racje Bizony na eksport szły lepsze i tak się nie psuły .


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    500

A jakie miały isc?? Wiekszosc Bizonow Brały PDR'y i SKR'y i tam szły na ilosc nie na jakosc ;) Oni Brali wszystko :P

Na Eksport albo na pokazy Klepali lepsze blachy jak i czesci wiec wiecie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

No jak szły zagranice to i szyby przyciemniane miały i rury hydrauliczne od wysypu a u nas sama bida była ;)


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dobrze by było gdyby wrócił bo to dobra maszyna ,ale moim zdaniem jest to mozliwe bo new holland nie jest biedny i może kupic licencje . Ale choćby zaczeli budować znów bizona to czeka ich duzo pracy bo to 21 wiek i troche sie wymaga ;):P

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek7G    1

Dobra maszyna, ale awaryjna:

Oto historia z lat 80-tych...

 

Na równinach kosili wszyscy i kombajny prywatne, i SKR. Strome zbocza zostawiali na koniec. Następnie, prywatni odmawiali koszenia, gdyż szkoda maszyny, a w SKR-ach udziałowcami byli wszyscy rolnicy z danej wioski, i SKR musiał w miarę możliwości wykonać zadanie. Wówczas 2 najstarszych, najbardziej doświadczonych kombajnistów po przygotowaniu i zatankowaniu kombajnów aby nogi się nie trzęsły z wrażenia stosowali "środki dopingujące" czyli po prostu wypili 0,7l wódki i wyjeżdżali kończyć żniwa na stromych zboczach. Tym sposobem wszystko było wykoszone, i nikomu zboże nie zostało na polu. Zdarzało się, że wciągu tygodnia w kombajnie była robiona skrzynia 2 razy. (Rwało nity na kole talerzowym, lub krótkie półośki)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dobrze by było gdyby wrócił bo to dobra maszyna ,ale moim zdaniem jest to mozliwe bo new holland nie jest biedny i może kupic licencje . Ale choćby zaczeli budować znów bizona to czeka ich duzo pracy bo to 21 wiek i troche sie wymaga

 

 

Oj dużo... Z biozna to tylko tam nazwa została, bo wszystkie dokumentacje, plany bizonów, akta i inne rzeczy poszły na opał... podobno 2 przyczepy tego wywieźli, a pierwszego Bizona jaki zszedł z taśm montażowych, który był trzymany w fabryce i nigdy nei sprzedany wywalili na złom... I sądzę że NH mozemy w D pocałować, bo "polak potrafi" i damy samemu radę zrobić nowe bizony.


Ha traktor, Akkor Zetor!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macius    60

Ja słyszałem że Bizony masowo do Chin wywozili a oni je przerabiali <_< do kombajnowania np ryżu <lol>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel929    0

wszędzie tak jest. maszyny na eksport sa zawsze lepsze bo dana firma nie chce stracić odbiorcy i psuć sobie marki. a np w czasach produkcji bizona polaczki brali wszystko. jak ktoś dostał przydzial na nowego to byl wniebowzięty. nie liczyla sie im zbytnio jego jakosc. bo nie mail w czym przebierac. a na przetargach to nieraz byly sytuacje ze ktos nie wiedzial co licytuje tz. jaki stan bo nie widział. ludzie brali co bylo. tak samo w czechach na kraj wychodzily słabsze zetory a za granice lepsze tz. bardziej dopieszczone <_<

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Ja też jestem zwolennikiem i patriotą takich maszyn jak bizon, ursus i innych, które upadły lub chulą się ku upadkowi. I powie wam jedno jakbym miał kupę szmalu, to nie patrzyłbym, czy warto, czy nie, tylko wykupił markę ursus i bizon wraz ze wszystkim. Następnie podtrzymywał produkcję tego, co obecnie się wytwarza i rozpoczął prace nad skonstruowaniem serii ciągników o mocy 80-150km i tych do 80km. Gdybym uzyskał dobre zyski z ich sprzedaży wówczas rozpocząłbym pracę nad ciągnikami o mocy 160-230km, 240-310km, 320-390km, 400-470km, 480-550km i 560-630km. Te ciągniki (chodzi o największe) znalazłyby głównych odbiorców w europie środkowej, wschodniej, w Azji i w afryce. Produkty te nie posiadałyby niczego więcej, niż potrzeba do pracy nimi. Oczywiście byłyby w ofercie bogatsze wersje, ale i tak byłyby proste - tj. np. jd. Jeśli sprzedaż ciągników prowadziłaby do sukcesu, wówczas skonstruowałbym od nowa bizona pod marką ursus i z silnikami takimi jak w ciągnikach. Silniki byłyby bez common rail albo pompo wtryskiwaczy. Skrzynie biegów w ciągnikach posiadałyby dwie wajchy - od rewersu i biegów, a każda przekładnia oferowałaby biegi pod obciążeniem sterowane tak jak w zetorze proxima, bez grup biegów, bo to niepotrzebne. Przekładnie posiadałyby 4-6 biegów na przekładni głównej i 3-10 stopni pod obciążeniem. Wom miałby wersje 540/540E/1000/1000E w wersji najbogatszej ( w najprostszej 540/1000).


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek22    0

Jeśli chodzi o Bizona to też bym się ucieszył jak by wznowili produkcję może nie Z056 - 58 ale Dynamica Z115 i BS Z110. W nich nie trzeba nic za wiele przebudowywać tak jak w starszych konstrukcjach . Sam posiadam Dynamica i jest to naprawdę dobry kombajn i śmiało może konkurować z zachodnimi maszynami . Może CNH w zamian mogło by chociaż te dwa typy produkować z Bizona. Przecież w końcu nie chodzi o to jaką maszynę się produkuje lecz o zyski jakie może przynieść dana marka produkowana i ma wzięcie , a napewno by miała .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

niestety dla CNH - produkcja kombajnów serii TC jest bardziej opłacalna niż naszych rodzimych konstrukcji a to z kilku powodów - gdyby w ofercie pozostały kombajny BS i Dynamic producent musiał by utrzymywać

- dwa różne systemy serwisowania a to kosztuje

- dwa różne systemy produkcji i dystrybucji części zamiennych a to tez kosztuje

- produkcja modeli rodzimych wywarła by takze element psychologiczny na odbiorch wiekszych maszyn niż TC (skoro produkują stare bizony tzn ze ich nowe nie są az takie dobre jak przedstawiają - pierwsza mysl kogoś kto przeglądał by oferte)

- rosnące wymogi dotyczace maszyn rolniczych zmuszały by producenta do zmian konstrukcyjnych tych kombajnów (np silniki i normy spalin, drgania hałas itp itd) a modernizacja starej konstrukcji czasem jest droższa niz wprowadzenie nowego modelu


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek22    0

Zgadzam się z tobą jeżeli chodzi o spaliny . W przypadku chałasu i drgań w tych konstrukcjach było już to wyeliminowane .

 

Więc nie było by potrzeby przebudiwy tych maszyn . A z serwisem i częściami też nie powinno być problemów ponieważ CNH nie produkuje tylko jednego typu kombajnu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

no jednego typu nie produkuje ale w różnych typach występują podobne czy wręcz identyczne podzespoły


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jd3    0

Misie wydaje ze jednak Bizony nie powróca. Ale szkoda...


Jest jedna rzecz czym Polska moze sie pochwalic - to ciagniki marki Ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość JohnDeere6030   
Gość JohnDeere6030

Podobno w Płocku rolnicy wymogli, aby wznowić produkcję Bizonów. Moim zdaniem może się to udać <_< i oby tak było :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arni    1

Tzn. wymogli aby Bizony dalej produkowali?


17 lutego 2007r - 17 lutego 2012 pięć lata na af!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lordhagen    283
Podobno w Płocku rolnicy wymogli, aby wznowić produkcję Bizonów. Moim zdaniem może się to udać <_< i oby tak było :P

 

Skąd masz te wiadomości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość JohnDeere6030   
Gość JohnDeere6030

a mam, mój tata się tym bardzo dużo interesuje i wypytał się ludzi <_< kiedyś koleś mu mówił z Płocka, że jakąś fabrykę otwierają, a ojciec się pyta, jaką ? a on odpowiedział że chyba kombajnów ;) <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Sprzedam kombajn Bizon Super Z056. Maszyna w dobrym stanie technicznym. Pracował na 10 ha, bez zarobków. Nie myty na zimę. Zawsze garażowany. Dwa lata temu wymieniłem przekładnie jazdy, a w hederze ślimak, podłogę, kosę i bagnety. Młóci i czyści bez zarzutów. Po zimie silnik pali od pierwszego obrotu. Opony w bardzo dobrym stanie. Są przecieki na główkach rozdzielaczy. Do kombajnu dokładam pasy, pompę hydrauliczną, inne drobne części, dwie kosy, instrukcję obsługi, napraw i katalog części. Cena 11000 do negocjacji. Nie wystawiam faktury VAT. Nie dysponuję transportem. Miejscowość Daszyna, powiat Łęczyca, województwo łódzkie.  Data dodania 18. 06. 2018
       
       
       
       




    • Przez StawiaR
      Witam, mam do wyboru te dwa kombajny i jestem w kropce. Który według was powinienem wybrać? Bizon z 1986 r (na szerokich kołach) posiada sieczkarnie a dronningborg z 1988r bez sieczkarni.
    • Przez Renault145
      https://m.olx.pl/oferta/bizon-zo56-CID757-IDyYR2O.html?backUrl=%2Fajax%2Fmojolx%2Fdetails%2F516899010%2F
    • Przez hurlimannD70
      Kupiłem cały bęben młocarni do bizona czyli z cepami ale bez osi. Jest to nowy oryginalny produkt z fmż Płock. Leżał w stodole 30 lat , zastanawiam się czy dawać go do wyważenia . Na jednej ze środkowych tarcz przykręcone są blaszki jest ich chyba 5 sztuk w kupie. Wygląda jak by był kiedyś w fabryce wyważany ale nie jestem pewien. A do wyważenia musze jechać ponad 250km . Czy takie bębny składane w fabryce były sprzedawane wyważane ?? Czy ktoś mi podpowie ?
    • Przez Lukecki
      Witam użytkowników, 
      Zakładam temat, gdyż chcę się trochę dowiedzieć o tym kombajnie, jednak w internecie nie mogę znaleźć jakichkolwiek rzetelnych informacji. Słyszałem o mankamencie w postaci zagrzewania się silnika w czasie pracy, chciałbym się dowiedzieć jak często to się zdarza.  Również chce zaczerpnąć nieco informacji o typowych usterkach. Z góry dziękuję za info i pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj