Skocz do zawartości
agronomek

Jak odczytac rok produkcji?

Polecane posty

agronomek    0

witam cvhcialem siedowiedziec gdzie mozna odczytac rok prod. podobno na feldze. niby cos jest 81 ale np. na piascie jest wybite np 1984 i jakies jeszcze trzy cyfry gezie tak naprawde mozna odzczytac rok prod bo przeciez ten z felg wcalenie musi byc ten wlasciwy felgi mozna zamienic prosze o pomoc, i jak jest ktos z dolnoslaskiego i wie gdzie jest jakas hurto. z czesciami claasa to prosze o adres z gory wielkie dzieki:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    94

z tego co mi wiadomo to od tej daty na felgach trzeba odiąć 2 lub 1 czyli jeśli masz 81 to jet albo 79 albo 80 rok produkcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor5321    1

z tego co wiem to kumpel wysyłał do korbanków numery z felg i typ kabiny

i mu podawali miejwięcej rocznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Przemek15    6

A jaki konkretnie model masz na myśli? Z tym odejmowaniem roku lub dwóch to bzdura. Po prostu jak kombajn schodził na poczatku np. 81r. to powstała wczęśniej felga mogłabyć z 80r. i to wszystko. Ale faktycznie mam juz doswiadczenie z tymi rocznikami i często się nie pokrywa nawet z latami produkcji danego modelu. Dopiero od mniej więcej 78-80r. można spotkać dane o roku produkcji. Wcześniej nie ma co szukać. Tabliczka owszem jest, ale na niej nie ma rocznika. To dotyczy m.in. całej rodziny maszyn typu Mercator (Protector, Messidor, Senator itd.) Cyfra wybita po ukośniku na feldze to kwartał produkcji, a ta nad umieszczona nad rocznikiem to ma związek z rodzajem opon, tylko nie wiem dokładnie o co chodzi (prawdopodobnie 1 - opony węższe 18-tki, a 2 - balony -ok. 23). Jak coś jeszcze nie wiadomo to pytajcie na priv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

Jeśli ci chodzi o tabliczki przy kombajnach to wszystkie Claasy powiny mieć orginalnie tabliczkę nad przednim prawym kołem. Ja przy dwóch Claasach tak mam. Zgadza sie nr ramy z tym co jest na tabliczce i inne też się zgadzają. Na oponach też są daty no ale to nie jest pewne, bo można oponki zamienić. Można znaleźć też na szybach ale żadko to spotykałem. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrju00711    11

Przeważnie to odczytuje się na tabliczkach , a na maszynach zachodnich nawet na felgach , zdarzyło się raz i tak że facet szukał na kołach pasowych w kombajnach , ku memu zdziwieniu nawet znalazł ten swój rocznik .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek15    6

Ale wiele maszyn nie ma roku produkcji na tabliczce, więc nikt stamtąd nie odczyta. A co mają np. powiedzieć właściciele kombajnów Volvo? Tam to jest masakra. Fabryka upadła dziesiątki lat temu i nigdy nie było w Polsce przedstawiciela. W ogłoszeniach ludzie zawyżają datę produkcji tych maszyn czasem o 20 lat, ale nikt tego nie kontroluję. Warto popatrzeć www.konedata.net Tam na ogół lata produkcji są prawidłowe. Współpracuję trochę z Timo i muszę przyznać, że przykłada się. Niedługo powinna sie tam pojawić silna aktualizacja w dziale Bizon, ale tego jeszcze nie dopracowałem, więc trzeba poczekać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek15    6
Też mam claas'a i też nie moge odczytac roku produkcij :angry:

A jaki model i z którego roku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    11

u mnie w mercatorze 70 była naklejka na tarczach hamulcowych koło skrzyni biegów , co prawda zamalowana ale mozna odczytac jaki jest rok produkcji maszyny. Na felgach nie mialem zadnych wybitych oznaczen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    5

Czyli rok produkcji można zlaleść na felgach, oponach i nad prawym przednim kołem a czy gdzieś jeszcze można znaleść w Claas 88,98,108Sl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian93r    0
Poszukaj na traktorpool.de to tam znajdziesz

Ajc szukałem ;)I niestety nie znalazłem...Mógł bys poszukac? Z góry wielkie dzieki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppawel2000    0

witam mam mercatora 75 i datę produkcji odczytałem (troche dziwne) z pedałów hamulca i sprzęgła a dokładniej mówiąc

z tyłu pedałów znajduje sie rok i miesiac to jest chyba data produkcji tych częsci wiąc nie mozna tego brac doslownie

ale mniej więcej da sie zoriętowac z których lat jest maszyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

na felgach to tak na dwa razy. zawsze felgi mogly byc zmienione. pewnie jakas orientacja jest ale nawet gdyby nie byly przekladane to moze byc z pol roku roznicy. takze ja na felgach bym sie nie opieral. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez gracjanrojek
      Witam serdecznie!
      Spotkałem się z bardzo wieloma opiniami użytkowników (i nie tylko) kombajnów Claas, którzy porównywali do siebie różne modele i twierdzili, że ten lub tamten jest wydajniejszy...
      Chciałbym podejść do sprawy profesjonalnie i porównać ze sobą przepustowości kombajnów:
      - Dominator 108 i Mega 204,
      - Tucano 440 i Lexion 530.
       
      Za przepustowość rozumiem ilość przerobionej masy w kg/s lub t/h przy nie przekraczniu określonych strat i czystości ziarna. Mało która firma podaje obecnie tego typu dane, choć z mojego punktu widzenia są to kluczowe parametry za pomocą których można dokonać porównania poszczególnych modeli. Wdzięczny byłbym za podanie konkretnych danych co do przepustowości (jeśli wogóle takie istnieją).
      Bardzo proszę o wypowiedzenie sie w tej kwestii.
    • Przez Zmotoryzowany
      Witam.
      Jestem tu nowy i zbytnio nie ogarniam jeszcze tego forum więc prosił bym o wyrozumiałość. Mam zamiar jak w temacie zakupić claasa Europę z sieczkarnią i chciałbym zasięgnąć waszych opinii o tym kombajnie, jak się sprawuje czy jest awaryjny jak z częściami i czy dało by się go ustawić do koszenia bobiku oraz rzepaku.
    • Przez krzysiokal
      Witajcie.
      Otóż zastanawiam się nad kupnem jakiegoś classa do koszenia zboża tylko i wyłącznie. Dysponuje 20ha pola. Aktualnie pracuje na bizonie 83'
      Zależy mi na tym aby był wydajniejszy tzn. w tym samym czasie wyżąć więcej ziarna zbiornik na ziarno większy i spalanie też żeby nie szokowało.
      Interesuje mnie coś w okolicach do 100 000zł lecz może podsuniecie mi coś lepszego
    • Przez IzaLP
      Witam, czy ktoś wie jaki numer ma silnik kombajnu Claas matador standard? Albo jaki dokładnie to model, bo wiemy tylko że perkins 4-cylindrowy, i gdzie w tym grechocie znaleźć tabliczkę znamionowa?
    • Przez frank
      witam gdzie mozna kupic stół do rzepaku do hedera 3,90 claas
×