Rafiiiiiiiiii

Pytanie C-360 Fotka spalania !!!

Polecane posty

czarnyyyy    4

z tego co namowili w szkole to jak spaliny sa niebieski to jest spalany olej,czarne to zle dawka paliwa,a biale to z reguly zimny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

po dymie tak ciężko powiedzieć,

ciągnik był rozgrzany czy zimny??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

dużo nim pracujesz ile godzin rocznie, i na jakich obrotach przeważnie-wolnych, średnich i na "maxa"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

a bierze olej jak tak to ile??

moj tak dymi jak jest zimny ale jak sie rozgrzeje to juz nie.


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Pytanie jaką fure czy miał ciężko czy tzn pod górę lub błoto, czy ciągnik nie czuł tej przyczepy, bo jeśli miał obciążenie to tródno poiwedzieć bo lekko niebieksawy ten dym, jeśli miał bardzo lekko i tak dymi to może być coś juz z tym silnikiem, ale wiem ze jak jeździ sie na mikstrach typu oranżada z ruską ropą itd to nawet na dym nie ma co patrzeć.

ps. co to za dym zebyście widzieli c360 sąsiada jak byłem mały to myślem że to pociąg jedzie zza górki, normalny niebieski dym i jak z lokomotywy gdy ciągnik pysty jechał i tak pracował kilka lat zanim zrobiłremont a jak siepodjoł remontu to zestaw naprawczy na 3 gary tylko kupił bo nie było w sklepie i jedną dziure starą zostawił i dalej tak kopcił B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

więc mało robi i pewnie pierścienie sie zakleiły, a na jakim oleju jeździsz i jak często go zmieniasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Według mnie nie przejmować się tym dymkiem, tylko dawać po garach ile wlezie :) A tak poważnie to często taki dymek okazuje się zwodniczy, ja w swoim Zetorze 3011 mam wstawiony nowy silnik od 5211 który ma w chwili obecnej przepracowane jakieś 400 mth i dymi tak samo i trudno byłoby go podejrzewać o zużycie B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    2

U na w jednej c360 tez jest podobny dym ale ciągnik robi dużo ale raczej nie ma się czym przejmować silnik był po remoncie jakieś 4 lata temu i też tak dymi czasami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
zmieniam raz na około 3 lat łacznie z filtrem olej to superol...ostatnio zmienialem wiosną zeszłego roku

Silnik ma założony termostat, bo jeśli nie to dłużej się nagrzewa i stąd kolorek spalin zimnego silnika. Ta bajkowatość to podlaski regionalizm i inni pewnie nie załapali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144
zmieniam raz na około 3 lat łacznie z filtrem olej to superol...ostatnio zmienialem wiosną zeszłego roku

 

ale superol to jedno sezonowy olej silnikowy i nie zależnie od motogodzin należy zmieniać go co roku bądź częściej jeśli przekroczyłeś określoną ilość motogodzin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

200-250 mth jednak nie rzadziej niż raz w roku

a moc posiada jak tak i gdy mało robi to nie ma co się przejmowac ,u mnie na wiosce tez tak dymią a miały niedawno remonty , a te co dawnooo miały to twoja przy nich nie puszcza dymu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1565
zmieniam raz na około 3 lat łacznie z filtrem olej to superol...ostatnio zmienialem wiosną zeszłego roku

 

 

Ja filtry zmieniam raz na rok B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
To skoro tak to odpuszcze sobie jeszcze kapitalke z góry dziekuje wszystkim za pomoc.

Nie mów że chciałeś robić kapitalke z powodu takiego dymka B) Chyba że masz jeszcze inne objawy o których nie wiemy (np. słaba kompresja, niskie ciśnienie oleju po rozgrzaniu)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no ciśnienie chyba oki,bo na cale szczeście lampka czujnika sie nie zapala w pracy.Dzisiaj troche orałem to lukałem.Praca ogólna jest oki,ale na forum jest tyle tematow że to dym niebieski to olej pije i takie tam,wiec postanowiłem napisać swój post.W takim razie nie bede robił kapitalki.Myślałem że naprawde cos jest nie tak że kopci.Dziesiaj po rozgrzaniu jak zjechałem z pola to po dodaniu gazu w sumie nic nie kopcił czy to może być wina zimnego silnika???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz1515    2

jak silnik jest zimny to najwięcej kopci na siwo, u nas we wsi facet ma jakiegoś starego zetora (nie wiem jaki typ) jak go odpali to całe podwurko normalnie białe od dymu,(silnik chodzi na wolnych obrotach) mimo tego nie bierze oleju, po rozgrzani kopci ale już nie tak strasznie jak po odpaleniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Jak zapala i ma moc to sprawa prosta jest maszyna!!

 

Mysle ze podstawa to odpowiednia temperatura silnika.

 

Pewnym problemikiemmoze byc to ze ciagnik uzywany raczej sporadycznie i lekko.

Tak jak nasz. Po odpaleniu troche na bialawo rzuci. Jak sie podgrzeje to tez widac dym. Ale jak np dostanie po zaworach np w plugu, to nawet jak ma gaz do spodu i go przydusi to dymek wyglada przyzwoicie. Oczywiscie widac go , ale wyglada zdrowo.

 

Moze napisze ta:

Kolega przywiozl rok temu z Niemiec starego Majorka 3011. Stalo to z 10 lat w pokrzywach, a przedtemuzywane bylo jako kosiarka w sadzie. Nie napracowal sie zbytnio.

Kolega zaczal od pomalowania, wymioany oleju w silniku, skrzyni. Lekka poprawka instalacji, dwikrotna wymiana filtrow paliwa i oleju. Jak juz bylo ok z olejami wybral sie z kultywatorem w pole. Mowil ze na poczatku jak dostal obciazenie to starsznie kopcil na bialo i rozowo. Az sie bal ze go popsol. Ale postanowil dokonczyc prace. Zaczelo coras glosniej turkotac z rury. A on mu gaz. Jak pojawily sie ostre iskry z komina, silnik az smierdzial farba troche mu odpuscil. Od tamtej pory chodzi jak zegareczek. Jeszcze raz mu zmienil oliwe, filtry. Od tamtej pory ani dymka. Poprostu musial sie "rozruszac" przepalic nagary, brudy.

Moze to smieszne ale moim zdaniem klekotanie na niskich obrotach pod obciazeniem w celu oszczednosci maszyny mija sie z celem. Jak ma pracowac to tak zeby widac bylo ze pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj