Zaloguj się, aby obserwować  
rafal13113

silnik zetora 72**

Polecane posty

rafal13113    144

witam

szukałem po forum i nie znalazłem, a zastanawiam się czym różni się silnik zetora 72** od silnika ursusa c 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Pojemnością, konstrukcją.. bardzo dużo sie rózni ; ]

Co innego ciężkie ursusy i zetory te same to są niemal identyczne ; ]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

pojemnością, i kilkoma szczegółami

są trochę inne głowice, szpilki są z drobnym gwintem ale układ "tłokowo korbowy" jest w zasadzie taki sam bo wał i korbowody z zetorka pasują do 60 a tłoki i cylindry też można do 60 wsadzić tylko blok trzeba rozwiercać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Wydaje mi sie że silnik c360 bardziej podobny jest do zetorka 6211, wg mnie 6211 to odpowiednik ursusa tyle że mocniejszy ; ]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

odpowiednikiem 60 nie jest bo ma tłoki 100(takie jak u mnie w 60) a silnik 6201 od 7201 różni się chyba tylko pojemnością, znaczne różnice są już w silnikach 7701 bo one mają już większe wykorbienie wału

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    2

Na allegro czy innych stronach często się spotyka takie przeróbki i tu mam pytanie ile taka przeróbka może kosztować oczywiście wliczając cenę silnika?? i czy to by się wogule opłacało robić coś takiego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

a czy wał w 60 jest taki sam jak w 7045 chodzi mi o przeciwagi czy sa tam przykrecane czy odlewane???

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

z wieszku są takie same może jakieś pierdoły , No ale od początku był zetor jakiś tam i potem 4011 którego licencję wziął ursus ,4011 , ale zetor szedł dalej i zrobił kilka seri ostatnie to 5011-7011 ,potem 5211-7745, a ursus w tym czsie tylko 355 i 360 , zetory 6211 i 7211 mają ten sam wał ,5211 jest na 3 te same wykorbienia 7711 ma ciut większy skok ,5211,7211 i7711 mają te same cylindry 6211 ciut mniejsze ,7745 ma jeszcze turbo

zobacz sam na stronie "konedata.net"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj