Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pronarek

MTZ 82 czy 5314 z 1996 roku ???

Polecane posty

pronarek    2

Mam MTZ-a i cos mnie korci zeby go zmienic ale nie wiem na co podobaja mi sie 5314 ale kumpel ma i no niby nie narzeka ale mamy identyczne maszyny i na jednym kawałku ziemi on nie moze za mna zdazyc jak troche mokro to zaraz sie kopie itp

powiedzcie czy sie opłaca??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

Nie no problemów z MTZ nie mam żadnych pierwsza naprawa była po 11 latach uzytkowania i od tamtej pory nic sie nie zdarzyło

tylko szukam traktora do tura a mtz podobno nie polecają a 5314 fajnie wygląda i mam okazje kupic ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kamyk514    1

No ale już będziesz musiał dopłacić te 15tyś ciągniki bardzo fajne ale z turem nigdy nie spotkałem się na żywo jak pracuje

tylko trochy ceny wysokie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

nie wiem moze kupic tura 6 i załorzyc narazie do mtz a jak bedzie sie zle sprawował to kupic inny ciagnik i tura przełorzyc najwyzej bede w d*** pare złotych na nowe mocowania ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    1

Ja nie wiem czy Mtz-ty są aż takie złe do tura u nas dużo ludzi ma i nie narzeka w galerii też wielu użytkowników ma takie zestawy nowe i stare

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MiRol    22

niektórzy mówią żeby nie zakładać tura na mtz-ta bo przodek siądzie, a inni znowu że mają już kilka (kilkanaście) lat na nim tura i nie mają najmniejszych problemów z przednim mostem ;) więc trudna decyzja.. ja np wiem że w polu lepiej radzi sobie mtz od 5314, ale z tym turem zdania są niestety podzielone


http://www.youtube.com/user/Michalek69pl
Zapraszam do oglądania :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

jesli ten mtz jest w dobrym stanie masz go od nowości i nie szykuje mu się remont czy ma jakiś inny ukryty feler (np. blok silnika posklejany na poxipol ;)) to czystą głupotą jest pozbywać sie taki ciągnik, samochód fakt może sie snudzić ale żeby ciagnik sięznudził nie każdego stać.

Napewno 5314 w turze spali mniej, ale czy to taki super ciągnik? przednie mosty w 5314 też podobno za mocne nie są układ kierowniczy również nie za masywny a najgorsze w tych ciągnikach jest stopniowanie wstecznych biegów jeden za woilny drugi za szybki

Co do mtz znajomy ma na starej ze sportowa kabiną tura pronarowskiego ł1650 i jakos to działa codziennie obsługuje obore od 4 lat sianokiszonka gnoje itd no i regularnie co rok co 2 lata lecą jakieś tam tulejki w przednim moście ale tylko trochę szybciej niż normalnie więc aż tak bardzo ten tur nie przeszkadza na przód (koszt tych tulejek 600zł podobno), bardziej bał bym się o felgi w mtz znajomy ma jakieś starego typu i nigdzie nie może dokupic no i drogie są te felgi, a co do samego tura na mtz masz 1650 udzwigu a na 5314 będzie 1200kg, jak założysz tura o udzwigu 1600 na 5314 to jeszcze szybciej padnie jak mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elwis2    11

He he mtz lepszy od 5314, bujdy na kółkach, sąsiad ma mtz to co nieco wiem i mam porównanie z moim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    1
MTZ 82 jest lepszy od U 5314 bo ma więcej mocy a do tura będzie pasować.

Bo ma więcej mocy będzie do tura pasował duży argument i dlatego jest lepszy różnica jest nie duża a prace wykonują prawie taką samą tylko Ursus spali połowę tego co Mtz i wiadomo ursus jest zwrotniejszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5

Jak byłem po nawóz to gość 5314 na tura brał 1200kg bez przeciwwagi , na asfalcie oczywiście. U nas jeden ciąga 5314 pług 4*35 obrot ażurowy nawet , ale to już jest katowanie traktora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREKZYLA    0
Nie no problemów z MTZ nie mam żadnych pierwsza naprawa była po 11 latach uzytkowania i od tamtej pory nic sie nie zdarzyło

tylko szukam traktora do tura a mtz podobno nie polecają a 5314 fajnie wygląda i mam okazje kupic :)

 

 

niedaleko mnie gość ma 5314 z turem wygartał nim obornik od 120 st. krow 12 lat padl mu przód i cięszko z częściami duzo dorabiał wkużyl sie ki kupil 2 MC po 105 km a tamten stoi w naprawie pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    192
jesli ten mtz jest w dobrym stanie masz go od nowości i nie szykuje mu się remont czy ma jakiś inny ukryty feler (np. blok silnika posklejany na poxipol :) ) to czystą głupotą jest pozbywać sie taki ciągnik, samochód fakt może sie snudzić ale żeby ciagnik sięznudził nie każdego stać.

Napewno 5314 w turze spali mniej, ale czy to taki super ciągnik? przednie mosty w 5314 też podobno za mocne nie są układ kierowniczy również nie za masywny a najgorsze w tych ciągnikach jest stopniowanie wstecznych biegów jeden za woilny drugi za szybki

Co do mtz znajomy ma na starej ze sportowa kabiną tura pronarowskiego ł1650 i jakos to działa codziennie obsługuje obore od 4 lat sianokiszonka gnoje itd no i regularnie co rok co 2 lata lecą jakieś tam tulejki w przednim moście ale tylko trochę szybciej niż normalnie więc aż tak bardzo ten tur nie przeszkadza na przód (koszt tych tulejek 600zł podobno), bardziej bał bym się o felgi w mtz znajomy ma jakieś starego typu i nigdzie nie może dokupic no i drogie są te felgi, a co do samego tura na mtz masz 1650 udzwigu a na 5314 będzie 1200kg, jak założysz tura o udzwigu 1600 na 5314 to jeszcze szybciej padnie jak mtz

 

Jeśli chodzi o układ kierowniczy to dwie bele mokre na przód i paluszkiem w jedną i drugą stronę można kręcić. Może to tylko u mojego kumpla tak jest :) (Ursus 4514 rok produkcji 2000)? Spalanie w turze jest bardzo niskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenit    0
He he mtz lepszy od 5314, bujdy na kółkach, sąsiad ma mtz to co nieco wiem i mam porównanie z moim...

To chyba sąsiada nie lubisz co? Ten 5314 to nie jest wielkie cudo uważam że stary mtz82 jest lepszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greg93    4

Ja posiadam 5314 z 2000r i uważam że jest spoko.Mam założonego Tura 4 z Polmotu.


Ursus & JD Rulezzzz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Podajcie mase i jej rozkład, wysokość obrysową, promień skrętu, wydajność pompy hydr. i nośność przedniej osi obu ciągników to Wam powiem co jest lepsze do ładowacza czołowego... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku nie polecam 5314 do tura, mam taki ciagnik z turem z giżycka. Własnie przełamał mi się na pół na obudowie sprzegła. Koszty naprawy oscylują w granicach 5000-7000zł, niewiem ile jeszcze to wyniesie, ile mechanik wezmie za robote. A pozatym przód tez nie jest rewelacyjny, jesli nie jest to wersja agrobis, ktora ma orginalna oś carrao, bo te wczesniejsze to skladane w ursusie i lubia sie psuć. U nas w okolicy pekły juz cztery t5akie ursusy.


maszeruj albo giń !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

witam. 5314 nie wytrzyma połowę tego co MTZ wytrzyma. ursus jest taki do lekkich prac i tyle a MTZ do pracy :) i tur do MTZ bez problemu polecam znajomy ma już 5 lat i 0 problemów.


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0

Heheh patrzę, ze jest to samo co w każdym temacie z działu "jaki ciągnik wybrac" ten co ma Ursusa to chwali Ursusa, a ten co ma MTZ to chwali MTZ czyli ogólnie mówiąc każdy chwali to co ma. Powiem tak wydaje mi się, że masywniejszy będzie MTZ i powinien byc tym samym wytrzymalszy ale trzeba by tu zobaczy który z nich ma wydajniejszą pompę hydrauliczną i jeśli wyjdzie, że MTZ to zostań przy nim i nic nie zmieniaj, a za to co miałbyś dołozyc na tego U to kupisz ładowacz i powinno Ci to kilka ładnych lat pochodzic bez większych usterek :)

 

Pozdrawiam :)


DF K100(zmieniona mapa wtrysku z K120) + Quicke Q55, McCormick cx 75 + Quicke Q45, Ursus C-360, Ursus C-330...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamkon    15

Ja mam MTZa a brat ma 5314. MTZ moim zdaniem lepiej sprawuje sie w pracach w polu, natomiast 5314 jest lepszy w pracach w obrebie gospodarstwa. Wydaje mi sie ze bedzie lepszy do tura bo jest nizszy i zwrotniejszy. Np. przy ugniataniu kukurydzy ursus jest o niebo lepszy od MTZa bo ma lepsza widocznosc, ale za to MTZ jest bardziej komforowy i lzej chodzi kierownica. Radze ci zebys zostawil MTZa bo to dobry ciagnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    55

Ja mam 4514 i też w przyszłości myślę o TUR-ze do niego. Jednak nie wiem czy się sprawdzi ta opcja. Z tego tematu ciężko coś wyciągnąć bo zdania są podzielone. Trochę wspomaganie topornie chodzi na małych obrotach (dopiero pow. 1tys jest dobrze), a w TUR-ze to tylko na małych obr., druga sprawa to ta skrzynia- szosowe za szybkie a polowe za wolne przy TUR-ze :). O braku rewersu to już nie będę wspominał :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Myślę że 5314 to zdecydowanie lepszy wybor ,jeśli chodzi o ten rocznik.Zakladam że oba ciągniki mialy podobną historię.Pamiętaj że po kilku latach ten Ursus będzie więcej warty(i to dużo więcej) i dużo łatwiej sprzedawalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Farmer2017
      Witam.
      Składam wniosek na prow. Planuje kupno ciagnika 140 - 160 km. Ciagnik bedzie typowo do cieżkich prac oraz transportu. Podpowiedzcie jaki wybrać. Który jakie ma wady i zalety oraz o jakich usterkach słyszeliście.
    • Przez Tomi3312
      Witam.
       
      Posiadam dwa ciągniki a mianowicie C 330M i 3512. Wiadomo przydałoby się jeszcze coś, bo te dwa na pewno tworzą dobry zespół ale nie w przyszłości do sianokiszonki. Rozmyśliłem się nad czymś między właśnie C 360 3P a C 360. Ciągnik miałby pracować w prasie rolującej pewnie w uprawie ściernisk itp. C 360 jest tania ale słyszałem że dużo pali, a 3P nie kupi się w takiej cenie jak C 360 nawet do remontu.
      Proszę Was na pewno duża ilość z Was posiada któryś z tych ciągników i na pewno może się wypowiedzieć.
       
      Pozdrawiam Tomi.
    • Przez radzikus
      Witam.
       
      Szanowni Panowie.
       
      Powoli, ale nieubłagalnie zmierzam do decyzji odnośnie wyboru ciągnika pod mój wniosek o modernizacje.
       
      Jak sie łatwo domyślacie jestem jednym z tych z zielonej listy (ponoć szczęśliwców), poprawki szczerze mówiąc z pierdołami zdążyłem wyprostować a tym samym czekam już tylko na podpisanie umowy. Ci sprytniejsi przedstawiciele handlowi już zaczęli mnie nękać telefonami jakiś czas temu (prawdopodobnie widzieli moje nazwisko na liście łapiących się).
       
      No i tutaj dylematy jak u Sheakspear’a: Być albo nie być, kupić jelonka, Folks „Dojcza” czy może jednak ciągnik rodem z kraju Nokii (valtra dla niewtajemniczonych)
       
      Do rzeczy: wniosek mówi, że mogę zakupić ciągnik z przedziału mocy 90km-105km do kwoty 230 tys zł brutto. Pierwotnie oferta która była złożona opiewała na DF Agrofarm Profiline 420.
       
      Mam w zasadzie 3 typy i w ramach tylko tych 3 bardzo bym prosił o rzeczowe, rzetelne, oraz w miarę kompetentne sugestie co Wy byście mi doradzili/polecili. O Fendzie proszę nie wspominać ponieważ gdyby nie chodziło o kasę to bez wahania brałbym Vario….
       
      Typ nr 1.
       
      John Deere 5090R
      • Wersja Comfort (full wyposażenie)
      • Komplet obciążników
      • Szerokie ogumienie
      • Dodatkowe 3 para hydrauliki
      • Przedni TUZ
      Kwota brutto około 205 tys zł brutto
       
      Typ nr 2.
       
      Valtra N92

      - Silnik: 4 cylindrowy o pojemności 4,4l (44 DTA)
      - Moc silnika: 101 KM przy 2200 obr./min.
      - Moment obrotowy: 405 Nm przy 1400 obr./min.
      - Liczba biegów: 24 do przodu + 24 do tyłu (DPS 3 zakresowy)
      - Prędkość maksymalna: 40 km/h
      - Wałek odbioru mocy: 540/1000 obr./min.(ewentualnie opcjonalnie obroty wałka ekonomiczne)
      - Wymiary wałka WOM: 35 mm, 6 frezów
      - Skrzynia nawrotna: elektrohydrauliczna
      - Układ sterowania podnośnikiem: elektryczny EHR
      - Udźwig podnośnika: 4.000 kg
      - Wydajność pompy hydraulicznej: 73 l/min. (196 bar)
      - Napęd na przednią oś: w standardzie, załączany elektro-hydraulicznie
      - Blokada tylnego mostu: załączana elektro-hydraulicznie
      - Pojemność zbiornika paliwa: 220 l
      - Koła przód / tył: 420/70R24 / 520/70R34
      - Rodzaje zaczepów: zaczep stały, zaczep rolniczy, zaczep transportowy górny A10 Ø31,5 w ramie Scharmuller
      - Masa własna: 5030kg(bez obciążnika dodatkowego)
      - Wyposażenie uwzględnione w cenie ciągnika:
      gniazdo elektryczne 12V/8A DIN, żółta lampa ostrzegawcza, instalacja radiowa, klimatyzacja, błotniki przednie, błotniki tylne o zmiennej szerokości, sprężarka powietrza z instalacją, układ hamulców pneumatycznych, cięgła dolne hakowe z kulami 2/3 kat., IV zawór hydrauliczny( jeżeli chodzi o III-ci zawór to jest on w komplecie z przednim TUZ), przedni podnośnik TUZ(jeżeli zamawiamy przedni TUZ odliczamy od ceny obciążniki przednie ponieważ fizycznie niemożliwe jest ich zamontowanie), obciążnik na przedni TUZ 650 kg, siedzonko dla pasażera, fotel pneumatyczny operatora podgrzewany i obkręcany 0 180º z regulacją wzdłużną i oparcia, szerokie ogumienie TYŁ: 520/70 R34, PRZÓD: 420/70/R24 Contnental, sterowanie z błotnika podnośnikiem, możliwość załączania WOM z błotnika, dodatkowe reflektory robocze łącznie 4 + 4, kolor czerwony, CBM
       
      Cena- 230 tys brutto.
       
      Typ nr 3.
       
      DF Agrofarm Profiline 420
      • Full opcja
      • Dodatkowe obciążniki
      • Klima
      • Dodatkowe siedzenie pasazera
      • 3 wyjścia hydrauliki
      • Szerokie ogumienie
      • Przedni TUZ
      Około 210 tys brutto
       
      Konkludując; najtaniej mimo wszystko John Deere+ prawie najbogatsze wyposażenie, najcieższą, oraz największą rozmiarowo maszyna byłaby Valtra, ale brak Common Rail’a+toporny wyglad. DF fajny wygląd, ponoć spalanie także bardzo dobre wyposażenie włacznie z podłokietnikiem, ale maszyna lekka, silnik wyżyłowany (4l) + wysoka cena.
       
      Czekam na wasze sugestie co byście wybrali i dlaczego.
       
      Z góry wielkie dzięki.
    • Przez marek0609
      Witam chciałbym uruchomić biznes związany z wykopami,chce kupić koparke 5 ton I zastanawiam się jakim dyrektorem mógłbym ja ciągnąć, tak aby prędkość była 40km/h
    • Przez piotrek202127
      Witam wszystkich zgromadzonych,
      Chcę kupić ciągnik rolniczy DF lub zetora
      I teraz jeśli moglibyście powiedzieć coś o tych ciągnikach i który z tych 2 jest lepszy, jak jest ze spalaniem, awaryjnością  i dlaczego dany ciągnik jest lepszy, to byłbym wdzięczny. Ciągnik pracowałby jako główny ciągnik tzn. orka, siewy itp. Możecie podawać inne propozycje o podobnej mocy  i cenie
      Pozdrawiam 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.